Skocz do zawartości

Pielęgnacja, konserwacja skutera.


Leśny Władek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak pielęgnujecie swoje skutery?

Czy ktoś położył ceramikę?

Gdzie?

Czy to ma sens?

Jakim sposobem (bezpiecznym dla lakieru) usuwacie plamy od kamienia/soli?

Czy smarujecie/zabezpieczacie jakieś elementy smarem?

Czy zabezpieczacie jakimś środkiem silnik?

 

Myślę iż warto zebrać tutaj informacje o pielęgnacji które przydadzą się nam wszystkim.

 

Zastanawiam się nad położeniem ceramiki ale nie wiem czy to ma sens. W samochodzie działa doskonale ale czy na skieterze również?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Leśny Władek, nie żebym nie był za tym, aby dbać o sprzęt ale ile lat go będziesz trzymał żeby ceramikę nakładać? Wyjdzie nowy model i zmienisz, a za tamten nie dostaniesz znacząco więcej tylko dlatego że nie ma ryski.

Z drugiej strony, może kupię wtedy od Ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ceramiką chodzi mi o łatwość czyszczenia po pływaniu.

Po każdym pływaniu spłukuję kadłub wodą bez środków chemicznych i wycieram do sucha. Wydaje mi się że ceramika spowoduje brak zacieków od kamienia. Fish PRO jest w większości biały i nic na nim nie widać ale nowy skuter będzie czerwony i będzie już na nim widać.

Ma ktoś położoną ceramikę?

A czy wymienię skuter za rok czy dwa na nowy model nie ma nic do rzeczy. Lubię użytkować sprzęt który wygląda jak nówka z salonu. Fish PRO tak wygląda na zewnątrz i w środku.

Nie stosuje żadnych środków do konserwacji w komorze silnika (ani wody) bo nie chcę sobie tam zasyfic i mam idealnie czysty środek jak nówka z salonu. Bez rdzy czy paprochów a pływam przeważnie po słonej wodzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowego zawsze łatwiej wszystko spływa bo nie ma rys i zadziorów, a lakier gładziutki. Jeśli taka ceramika utrzymuje to na dłużej to musi być wygodne. To podobnie jak woskowanie tylko na dłużej?

 

A jeśli chodzi o wnętrze to SeaDoo zaleca XP-S lubricant antykorozyjny, szczególnie dla pływających po słonych.

https://www.amazon.com/SeaDoo-Sea-Doo-Anti-Corrosive-Lubricant-293600016/dp/B001KH205A

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem ceramike , efekt niezly, ale krotkotrwaly , do miesiaca  ok, a raczej do 10-15 godzin ... nie wiem czy to wina tanszej ceramiki (miala dobre opinie na amazon), czy waunkow uzytkowania  , ciaglemu zmywaniu przez wode  a zabawy przy tym mnostwo, same oczysczenie kadluba to mozolna praca, chemia, glinka... a nawet polerowanie kadluba , dodatkowp ceramike trzeba powtarzac ,  jak dla mnie nie widze wiekszego sensu.

Przy nowych skuterach trzeba uwazac z chemia czyszczacą a nawet cermiką. Kadlub sea doo st3 to akrylowa powloka latwo ja zniszczyc niektorymi  srodkami do czyszczenia aut a nawet woskiem do aut. Kadlub yamahy to tez jakies tworzywo nanoexel, byly przypadkow rozwarstwiania sie , moze tajemnica jest w srodkach pielegnacyjnych ktore oslabialy stukture, bo wiekszosc ludzi nie miala problemow, a plakali uzytkownicy co mieli malo godzin i wypielegnowane slicznotki ....

Ceramike ja odpuszczam , mam wosk w sprayu, szybkie umycie kadluba , pryskam, wycieram i efekt swietny , ogarne kadlub w godzine , a nie pol dnia , lub dzien z polerowaniem kadluba.

 

Jak komus bardzo zalezy na nieskazitelnym kadlubie , bo np. sprzedaje skuter co 3 lata , to folia jest najlepsza, sam okleilem 3 miejsca w skuterze , gdzie zauwazylem ze sie rysuja ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś lubrikant jest słaby...to samo co wd40 tylko cena x2

 

XPS anticorriosion to to samo co wd40 ? Dobre  ;D

 

Jeśli chodzi o ceramikę to kasa w błoto, bo na skuterze wodnym ona po prostu się nie utrzyma.Regularne(wosk też się dlugo nie utrzyma jak wszystko oprócz lakieru) woskowanie znacząco ułatwia utrzymanie w czystości i to akurat zalecam robić każdemu z wyjątkiem sparków i innych plastikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływając po czystej slonej wodzie jaką jest np.adriatyk identyczny efekt uzyskałem po codziennym splukaniu słodką wodą bez dotkow . Oczywiście na części metalowe potrzebny środek antykorozyjny. Trudniej oczyścić kadłub z kamienia po pływaniu w słodkiej wodzie..tutaj najlepiej się sprawdzają środki do usuwania kamienia w kabinach prysznicowych np. Prosan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się w pełni zgodzę z Pawłem. Pływając tylko po naszym zasyfionym zalewie spark po 50mth był już biały od kamienia.

Drugi spark,który 30 zrobił w zalewie, a kolejne 20 w adriatyku wyglądał jakby był w 1/3 zakamieniony w stosunku do tego pierwszego.Oba rozpakowane ze skrzyni tego samego dnia i uzywane jednocześnie,tylko kolega się na cro nie zdecydował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, wszelkie zrodki czystości jak się pływa w Chorwacji czy Grecji są zbędne. Wystarczy samą wodą płukać silnik i karoserię. Jedynie co można użyć to sprey antykorozyjny do komory silnika.

Zgadza się?

 

srodki czystośći moze i zbędne,ale obfita konserwacja wszystkiego co metalowe jest obowiazkowa- przed i po chorwacji.Poprzedzona myciem ofc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, już się przywitałam na forum.

Przeczytałam ten i co do samej konserwacji nie mam pytań, ale co z zimowaniem?

Znalazłam taki tekst (to nie reklama linki dotyczą innych firm, a takich bez firmowych nie znalazłam) - https://wypozycz-skuter.pl/zimowanie-skutera-wodnego/

I taki film -

Zasadniczo co do treści się pokrywają i uzupełniają, czy trzeba coś jeszcze wiedzieć, zrobić?

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Popłucz go kilka minut. Dodaj delikatnie gazu by zwiększyć przepływ i rozrzut wody...."

Najpierw zajrzyj do instrukcji obsługi bo mogą być niespodzianki. Chodzi o czas pracy na sucho uszczelnienia przejścia wału przez kadłub.

Jest jeszcze syfon i tłumik na wydechu. Ja to robię dwoma krótkimi ,,kichnięciami" na przechylonym skuterze. Oczywiście bez wody z węża. Na sucho i po drobnej przerwie od ostatniego odpalenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podpowiecie czym wyczyścić plastiki, odbijacze, elementy wokół licznika i na kierownicy, zasadniczo te wszystkie czarne lub szare elementy które po 2 sezonach na słońcu chyba nieco wyblakły. Jak przywrócić je do takiego żywego koloru ? Jakieś czernidło do plastików ??

A przy okazji czym usunąć plastikową naklejkę z kadłuba sea doo tzw. cmtech bo na liście zastrzeżonych substancji jest prawie wszystko, a oliwką dla dzieci nie idzie. Klej porządny a naklejka plastik a nie papier.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...