Autor Wątek: Płukanie układu chłodzenia  (Przeczytany 255 razy)

Grudzień 07, 2017, 09:05:10
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Hej,

znalazłem taki oto zestaw do płukania silników w kawasaki z grupy JS (300, 440, 550) - silniki 2T.
Gdzie dokładnie się to wpina i jak użytkuje?
Płucze się na włączonym silniku?
Kawasaki Js300

Grudzień 07, 2017, 12:30:10
Odpowiedź #1
Najpierw uruchamiasz maszynę. Potem zapuszczasz wodę. Przy gaszeniu najpierw odstawiana jest woda potem wyłączasz motor. Przed wyłączeniem motoru dobrze jest ,,dmuchnąć" w wydech ( bez wody) dodając na chwilę gazu.


Grudzień 07, 2017, 14:47:25
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dzięki, czy element 27 to pompa zęzowa? jeżeli tak to już wiem mniej więcej jak to podłączyć :-)

Pytanko mam jeszcze o to dmuchnięcie, jakąś pompkę podłączyć?
Kawasaki Js300

Grudzień 07, 2017, 20:27:17
Odpowiedź #3
Element 27 to ssawa eżektorowa. Zwykłe pudełko z otworami podłączone do strumienia podciśnienia w dyszy wylotowej napędu.

Za pompkę dmuchającą robią spaliny z wydechu. ,,Dmuchnąć" znaczy na chwilę ,,przygazować" silnik  po zamknięciu kranu z wodą.


Grudzień 08, 2017, 07:25:37
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
"ssawa eżektorowa" - jeszcze wiele nauki przede mną  ;)

Dzięki za wyjaśnienie, już mniej więcej wiem gdzie u siebie mogę to zamontować.
Pytanie tylko, czy pływając po słodkich wodach Jeziora Zegrzyńskiego jest sens to montować?
Domyślam się, że bardziej chodzi o płukanie układu ze słonej wody.
Z Zegrza mogę zassać co najwyżej trochę mułu czy jakiegoś małego glona...
Jest sens?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2017, 07:55:16 wysłana przez nurexx »
Kawasaki Js300

Grudzień 08, 2017, 08:20:20
Odpowiedź #5
Płukanie oznacza oczyszczenie układu chłodzenia ze śmieci jakie zostały zaciągnięte do kanałów silnika. Z mułu i piasku też.
Poza tym jest możliwość uruchamiania silnika na wózku pod domem, na dłużej niż parę sekund.

Grudzień 08, 2017, 10:11:33
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • SD SPRARK
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
nie ma sensu płukać po czystej slodkiej wodzie.
ponadto płukanie z węża nie ma aż takiej skuteczności jak podczas plywania..
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Grudzień 08, 2017, 10:24:48
Odpowiedź #7
Są różne szkoły  ;)
Z doświadczenia wiem, że osady wszelkiej maści pozostające w układzie chłodzenia przy dłuższym postoju kamienieją.
Zwłaszcza gdy slipowanie odbywa się na płytkim brzegu. Turbina pompując muł i piasek zapodaje w układ chłodzenia i wydech całe to bajoro.
Wystarczy się przyjrzeć co wychodzi na zewnątrz z wydechu podczas uruchamiania na wężu.
Były przypadki przegrzania, a w konsekwencji zatarcia silników, z powodu zmniejszenia powierzchni chłodzonej tulei cylindrowych.
Dopiero po podniesieniu cylindrów wychodziło szydło z worka.

Grudzień 08, 2017, 11:09:19
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • SD SPRARK
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
Masz rację...
stąd też podtrzymuję, że nie ma sensu po normalnym pływaniu w czystej i słodkiej wodzie.. ;)
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Grudzień 08, 2017, 18:20:58
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1173
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Ja tak nie uwazam Pawle.Poprzedniego sparka nie plukalem za czesto,plywalem tylko w slodkiej wodzie swojego bajora.Przezroczyste weze od ssawki po 2latach nie byly juz przezroczyste tylko zielone.Zapewne cala reszta ukladu tez.Obecnego płucze po kazdym plywaniu...
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Jest Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017