Skocz do zawartości

Pływanie w słonej wodzie zabezpieczenie przed korozją, preparaty


pk1pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zapytać jakich środków używacie do zabezpieczenia zewnętrznych metalowych części silnika przed korozją spowodowaną pływaniem w słonej wodzie(gdy się chlapie pod siodło itd). Wiem, że jest wiele różnych miej i bardziej firmowych ale może wymienimy doświadczenia w sensie - tani i super skuteczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie silnik powinien być suchy. a nie tłusty (przepisy p-poż). Teoretycznie wszystkie części ,,żelazne" pokryte farbą. Teoretycznie wosk w spray'u.

Praktycznie po każdym pływaniu w słonej wodzie wypłukać komorę i silnik wodą ,,słodką". Zostawić w ,,przeciągu" do wyschnięcia. Po tej operacji można też ( co często czynię) przejechać wszystkie złącza/krawędzie/podkładki śrub mocujących jakimś tłustym preparatem. Ja używam pianki penetrującej (Cyclo Break Awey).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja pływam po słonej wodzie od 11 lat i wiele widziałem specyfików mających zabezpieczać silniki przed korozją i tp. swój sprzęt po każdym pływaniu płuczę pod bieżącą wodą silnik jak i calutką resztę, podstawa to zmyć sól, potem skuter stoi zawsze ze ściągnietą kanapą.

Wszystkie połączenia elektryczne kostki i wejscia do bloku i tp. pożądnie zapryskane białym smarem w spraju,

a po sezonie wszystko pożądnie myję srodniem neutralizującym sól, i na zadnej cześci nie ma sladu po korozji.

Jedyna rzecz z jaką mam nieustanne problemy to łożyska w przyczepie, 2 razy w sezonie minimum sie rozlatują  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym WD40 to jak z silikonem którego ludzie używają wszędzie kleją pęknięte miski olejowe naprawiają dachy i syfony w kiblu. Jest tyle środków marynistycznych opatentowany Quicksilvera z BRP itd. zdecydowanie lepsze efekty. WD40 jeśli ktoś robi przeglądy penetruje i wypłukuje wszystko co zostaje zaaplikowane w serwisie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz w roku już po sezonie myję skuter i silnik czym takim http://marineparts.ie/engine-systems/oils-lubricants-and-protection-2/engine-protector/salt-off-protector-with-ptef-946ml/ a smar używam chyba wurth, ale kazdy inny też bedzie dobry byle po odparowaniu została jak najgęśtrza konsystencja,

co do płukania wydechu to ja po każdym pływaniu płuczę silnik odpalony i z podłączonym wężem wiec płucze sie cały system, a potem cały skuter płuczę bierzącą wodą silnik i skorupę + przyczepa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem eksperyment - czysty metal został pokryty 3 różnymi preparatami i po ok 2h (czas na odparowanie) blaszki zostały polane wodą z solą - zobaczcie jaka jest skuteczność preparatów po 3 dobach.

- Silikon nie nadaje się !! - tylko do nabłyszczania plastików ew. "konserwacja gumy"

- XPS BRP - skuteczny ale dość drogi 45 zł

- WD 40 - uwaga o dziwo dobrze działa jako zabezpieczenie antykorozyjne a kosztuje połowę XPS BRP

odrdzewiacze2.thumb.jpg.b36453457a564f72dd9f8bac3dbaa7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie , dobry środek odparowuje zostawia elastyczną powłokę i chroni odpowiednio długo WD takiej nie zostawia i wszystko jest tłuste i nim upieprzone szkoda że nie miałeś czwartego preparatu  środka Quicksilvera jest dostępny w Spedmaxie w Krakowie on chroni wszystko włącznie ze złączami elektrycznymi i zostawia matową powłokę .Ja pryskam nim urtraflex pływając w słonej wodzie oraz elementy ruchome zaburtowca nie mam żadnego śladu korozji.Jest jeszcze droższy od tego z BRP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie , dobry środek odparowuje zostawia elastyczną powłokę i chroni odpowiednio długo WD takiej nie zostawia i wszystko jest tłuste i nim upieprzone szkoda że nie miałeś czwartego preparatu  środka Quicksilvera jest dostępny w Spedmaxie w Krakowie on chroni wszystko włącznie ze złączami elektrycznymi i zostawia matową powłokę .Ja pryskam nim urtraflex pływając w słonej wodzie oraz elementy ruchome zaburtowca nie mam żadnego śladu korozji.Jest jeszcze droższy od tego z BRP.

podaj jego nazwę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie , dobry środek odparowuje zostawia elastyczną powłokę i chroni odpowiednio długo WD takiej nie zostawia i wszystko jest tłuste i nim upieprzone szkoda że nie miałeś czwartego preparatu  środka Quicksilvera jest dostępny w Spedmaxie w Krakowie on chroni wszystko włącznie ze złączami elektrycznymi i zostawia matową powłokę .Ja pryskam nim urtraflex pływając w słonej wodzie oraz elementy ruchome zaburtowca nie mam żadnego śladu korozji.Jest jeszcze droższy od tego z BRP.

 

Do testów zakupiłem także ten środek "Quicksilver Corrosion Guard "- uważam, że na 100% jest najskuteczniejszy jako ochrona metalu ale nie użyłbym go do spryskania silnika w skuterze... po odparowaniu pozostawia grubą i co najgorsze tłustą-lepką powłokę (cały czas się klei jak niewyschnięta farba, klej na taśmie ...coś w tym stylu). W praktyce by oznaczało, że wszelkie kurze przykleją się do niego i będzie wszystko strasznie wyglądało...i będzie problem z usunięciem tej mazi..szczególnie w skuterze. Owszem na metalowe części zewnętrzne narażone na działanie wody OK - wytrzyma wszystko i pewnie jakoś go zawsze można zmyć.

W mojej opinie z 4 przetestowanych podczas pływania w słonej wodzie na silnik skutera użyję środka BRP - dobrze chroni a

nie klei się - w razie zabrudzenia dość łatwo zejdzie szmatką (Quicksilver Corrosion Guard ogromnie ciężko się go pozbyć)

 

Na części metalowe zewnętrze typu pompa, płyta spodnia itp. można użyć Quicksilver Corrosion Guard - trudniej zmywalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tego i jak aluminium zaczyna korodować  po spryskaniu  ta śniedź znika  i co prawda tłusty ale usuwa się bardzo dobrze

 

http://www.aqua-sport.com.pl/protektor-silnika.html

 

 

Widzę że igor też tego używa :)  i preparat jest dobry sprawdzony  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tego i jak aluminium zaczyna korodować  po spryskaniu  ta śniedź znika  i co prawda tłusty ale usuwa się bardzo dobrze

 

http://www.aqua-sport.com.pl/protektor-silnika.html

 

Widzę że igor też tego używa :)  i preparat jest dobry sprawdzony  :)

 

 

A testowałeś jakieś inne środki ? czy akurat tego używasz od początki i po prostu spełnia Twoje oczekiwania....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Paweł jeśli idzie o ten środek Quicklsilvera widziałem jak we Włoszech gość pływający zarobkowo po słonej wodzie zdejmował czapkę i jechał jak leci po jakimś czasie poprawka i nic nie usuwał woda i środowisko robiły swoje. Ten środek po dobrym wymieszaniu i spryskaniu odpowiednio cienkiej powłoki też odparuje ale potrzebuje zdecydowanie więcej czasu niż inne środki to że ciężko schodzi to chyba jego zaleta.Ja osobiście też nie pryskam silnika jak leci pod czapką bo mam te same obawy co Ty choć goście z serwisu tak chcieli zrobić ale się nie zgodziłem.

Wnioski końcowe - lejesz WD po każdym pływaniu do oporu lub porządny środek raz na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wracając do tematu BRP nie stosuje już tego białego środka konserwującego / bez atestu / bo jest nowy koloru bezbarwnego o jeszcze lepszym działaniu.Wracając do ostatniego pływania po Bałtyku załapałem trochę żyłki oraz uszkodził się siłownik pokrywy przedniego schowka nie wiem co miał na myśli konstruktor konstruujący boczne mocowania tego siłownika. Wykonaliśmy implant ze stali nierdzewnej i żywicy epoksydowej / toczenie plus frezowanie /bo bez sensu kupować nowy tej samej konstrukcji i chińskiego wykonania potwierdzonego napisem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu BRP nie stosuje już tego białego środka konserwującego / bez atestu / bo jest nowy koloru bezbarwnego o jeszcze lepszym działaniu.Wracając do ostatniego pływania po Bałtyku załapałem trochę żyłki oraz uszkodził się siłownik pokrywy przedniego schowka nie wiem co miał na myśli konstruktor konstruujący boczne mocowania tego siłownika. Wykonaliśmy implant ze stali nierdzewnej i żywicy epoksydowej / toczenie plus frezowanie /bo bez sensu kupować nowy tej samej konstrukcji i chińskiego wykonania potwierdzonego napisem.

 

ale ten BRP na fotce jest właśnie bezbarwny...(jak WD 40 tylko troszkę lepszy  i znacznie droższy) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...