pk1pawel Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Chciałbym zapytać jakich środków używacie do zabezpieczenia zewnętrznych metalowych części silnika przed korozją spowodowaną pływaniem w słonej wodzie(gdy się chlapie pod siodło itd). Wiem, że jest wiele różnych miej i bardziej firmowych ale może wymienimy doświadczenia w sensie - tani i super skuteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Teoretycznie silnik powinien być suchy. a nie tłusty (przepisy p-poż). Teoretycznie wszystkie części ,,żelazne" pokryte farbą. Teoretycznie wosk w spray'u. Praktycznie po każdym pływaniu w słonej wodzie wypłukać komorę i silnik wodą ,,słodką". Zostawić w ,,przeciągu" do wyschnięcia. Po tej operacji można też ( co często czynię) przejechać wszystkie złącza/krawędzie/podkładki śrub mocujących jakimś tłustym preparatem. Ja używam pianki penetrującej (Cyclo Break Awey). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baks Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ja używam wd40 leje az pływa i farba nie schodzi z silnika , po pływaniu płucze woda i znów wd40 i tak co dzień .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiwi999 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Cześć, ja pływam po słonej wodzie od 11 lat i wiele widziałem specyfików mających zabezpieczać silniki przed korozją i tp. swój sprzęt po każdym pływaniu płuczę pod bieżącą wodą silnik jak i calutką resztę, podstawa to zmyć sól, potem skuter stoi zawsze ze ściągnietą kanapą. Wszystkie połączenia elektryczne kostki i wejscia do bloku i tp. pożądnie zapryskane białym smarem w spraju, a po sezonie wszystko pożądnie myję srodniem neutralizującym sól, i na zadnej cześci nie ma sladu po korozji. Jedyna rzecz z jaką mam nieustanne problemy to łożyska w przyczepie, 2 razy w sezonie minimum sie rozlatują :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Napisz kolego nazwę środka neutralizujacego i tego "białego smaru" [edit musti - nie cytujemy poprzedzającego postu] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 JA WD 40 ,NOI OCZYWISTE WYDECH PRZEPLUKAC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Z tym WD40 to jak z silikonem którego ludzie używają wszędzie kleją pęknięte miski olejowe naprawiają dachy i syfony w kiblu. Jest tyle środków marynistycznych opatentowany Quicksilvera z BRP itd. zdecydowanie lepsze efekty. WD40 jeśli ktoś robi przeglądy penetruje i wypłukuje wszystko co zostaje zaaplikowane w serwisie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiwi999 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 raz w roku już po sezonie myję skuter i silnik czym takim http://marineparts.ie/engine-systems/oils-lubricants-and-protection-2/engine-protector/salt-off-protector-with-ptef-946ml/ a smar używam chyba wurth, ale kazdy inny też bedzie dobry byle po odparowaniu została jak najgęśtrza konsystencja, co do płukania wydechu to ja po każdym pływaniu płuczę silnik odpalony i z podłączonym wężem wiec płucze sie cały system, a potem cały skuter płuczę bierzącą wodą silnik i skorupę + przyczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 zrobiłem eksperyment - czysty metal został pokryty 3 różnymi preparatami i po ok 2h (czas na odparowanie) blaszki zostały polane wodą z solą - zobaczcie jaka jest skuteczność preparatów po 3 dobach. - Silikon nie nadaje się !! - tylko do nabłyszczania plastików ew. "konserwacja gumy" - XPS BRP - skuteczny ale dość drogi 45 zł - WD 40 - uwaga o dziwo dobrze działa jako zabezpieczenie antykorozyjne a kosztuje połowę XPS BRP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Teoretycznie , dobry środek odparowuje zostawia elastyczną powłokę i chroni odpowiednio długo WD takiej nie zostawia i wszystko jest tłuste i nim upieprzone szkoda że nie miałeś czwartego preparatu środka Quicksilvera jest dostępny w Spedmaxie w Krakowie on chroni wszystko włącznie ze złączami elektrycznymi i zostawia matową powłokę .Ja pryskam nim urtraflex pływając w słonej wodzie oraz elementy ruchome zaburtowca nie mam żadnego śladu korozji.Jest jeszcze droższy od tego z BRP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Teoretycznie , dobry środek odparowuje zostawia elastyczną powłokę i chroni odpowiednio długo WD takiej nie zostawia i wszystko jest tłuste i nim upieprzone szkoda że nie miałeś czwartego preparatu środka Quicksilvera jest dostępny w Spedmaxie w Krakowie on chroni wszystko włącznie ze złączami elektrycznymi i zostawia matową powłokę .Ja pryskam nim urtraflex pływając w słonej wodzie oraz elementy ruchome zaburtowca nie mam żadnego śladu korozji.Jest jeszcze droższy od tego z BRP. podaj jego nazwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Quicksilver Corrosion Guard chyba 74 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Quicksilver Corrosion Guard chyba 74 zł. 56zł :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baks Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Gdzie znalazłeś za 56 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Przebijam. 55 PLN Najlepszy na świecie sklep z AUGUSTOWA http://boatshop.pl/product/399/preparat-antykorozyjny-corrosion-guard-325ml-preparat-antykorozyjny-corrosion-guard-325ml.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 boatshop znam sprzedali mi wirtualne rzeczy , no ale po 3 tygodniach doszły :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Od lat używam ten preparat , nie narzekam , działa dobrze http://www.aqua-sport.com.pl/protektor-silnika.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Teoretycznie , dobry środek odparowuje zostawia elastyczną powłokę i chroni odpowiednio długo WD takiej nie zostawia i wszystko jest tłuste i nim upieprzone szkoda że nie miałeś czwartego preparatu środka Quicksilvera jest dostępny w Spedmaxie w Krakowie on chroni wszystko włącznie ze złączami elektrycznymi i zostawia matową powłokę .Ja pryskam nim urtraflex pływając w słonej wodzie oraz elementy ruchome zaburtowca nie mam żadnego śladu korozji.Jest jeszcze droższy od tego z BRP. Do testów zakupiłem także ten środek "Quicksilver Corrosion Guard "- uważam, że na 100% jest najskuteczniejszy jako ochrona metalu ale nie użyłbym go do spryskania silnika w skuterze... po odparowaniu pozostawia grubą i co najgorsze tłustą-lepką powłokę (cały czas się klei jak niewyschnięta farba, klej na taśmie ...coś w tym stylu). W praktyce by oznaczało, że wszelkie kurze przykleją się do niego i będzie wszystko strasznie wyglądało...i będzie problem z usunięciem tej mazi..szczególnie w skuterze. Owszem na metalowe części zewnętrzne narażone na działanie wody OK - wytrzyma wszystko i pewnie jakoś go zawsze można zmyć. W mojej opinie z 4 przetestowanych podczas pływania w słonej wodzie na silnik skutera użyję środka BRP - dobrze chroni a nie klei się - w razie zabrudzenia dość łatwo zejdzie szmatką (Quicksilver Corrosion Guard ogromnie ciężko się go pozbyć) Na części metalowe zewnętrze typu pompa, płyta spodnia itp. można użyć Quicksilver Corrosion Guard - trudniej zmywalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ja używam tego i jak aluminium zaczyna korodować po spryskaniu ta śniedź znika i co prawda tłusty ale usuwa się bardzo dobrze http://www.aqua-sport.com.pl/protektor-silnika.html Widzę że igor też tego używa :) i preparat jest dobry sprawdzony :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ja używam tego i jak aluminium zaczyna korodować po spryskaniu ta śniedź znika i co prawda tłusty ale usuwa się bardzo dobrze http://www.aqua-sport.com.pl/protektor-silnika.html Widzę że igor też tego używa :) i preparat jest dobry sprawdzony :) A testowałeś jakieś inne środki ? czy akurat tego używasz od początki i po prostu spełnia Twoje oczekiwania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Tak używam od początku i spełnia oczekiwania brp jak coś przyszło robić po tym sirodku to jak byś się smarem wysmarowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Paweł jeśli idzie o ten środek Quicklsilvera widziałem jak we Włoszech gość pływający zarobkowo po słonej wodzie zdejmował czapkę i jechał jak leci po jakimś czasie poprawka i nic nie usuwał woda i środowisko robiły swoje. Ten środek po dobrym wymieszaniu i spryskaniu odpowiednio cienkiej powłoki też odparuje ale potrzebuje zdecydowanie więcej czasu niż inne środki to że ciężko schodzi to chyba jego zaleta.Ja osobiście też nie pryskam silnika jak leci pod czapką bo mam te same obawy co Ty choć goście z serwisu tak chcieli zrobić ale się nie zgodziłem. Wnioski końcowe - lejesz WD po każdym pływaniu do oporu lub porządny środek raz na jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Wracając do tematu BRP nie stosuje już tego białego środka konserwującego / bez atestu / bo jest nowy koloru bezbarwnego o jeszcze lepszym działaniu.Wracając do ostatniego pływania po Bałtyku załapałem trochę żyłki oraz uszkodził się siłownik pokrywy przedniego schowka nie wiem co miał na myśli konstruktor konstruujący boczne mocowania tego siłownika. Wykonaliśmy implant ze stali nierdzewnej i żywicy epoksydowej / toczenie plus frezowanie /bo bez sensu kupować nowy tej samej konstrukcji i chińskiego wykonania potwierdzonego napisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Wracając do tematu BRP nie stosuje już tego białego środka konserwującego / bez atestu / bo jest nowy koloru bezbarwnego o jeszcze lepszym działaniu.Wracając do ostatniego pływania po Bałtyku załapałem trochę żyłki oraz uszkodził się siłownik pokrywy przedniego schowka nie wiem co miał na myśli konstruktor konstruujący boczne mocowania tego siłownika. Wykonaliśmy implant ze stali nierdzewnej i żywicy epoksydowej / toczenie plus frezowanie /bo bez sensu kupować nowy tej samej konstrukcji i chińskiego wykonania potwierdzonego napisem. ale ten BRP na fotce jest właśnie bezbarwny...(jak WD 40 tylko troszkę lepszy i znacznie droższy) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMASZ74 Opublikowano 16 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2021 A czy do zabezpieczenia skorupy Ceramikker się nadaje ? https://ceramikker.com/pl/?gclid=Cj0KCQiAys2MBhDOARIsAFf1D1ctf2e4jsUq88bCRm2qpdOiAaJ5O-U663d0gj3yGhjsoDNzYc9L3S0aAsGmEALw_wcB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.