kuba_mazury Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Witam, zamierzam kupić skuter wodny i poszukuje informacji na temat sea-doo a dokładnie rxp 260 rs i gtr 215. Mam na oku dwa modele z roku 2014(260KM) i 2016(215KM) . Bardzo bym chciał się dowiedzieć o ogólne informacje, takie jak : awaryjność , średnie spalanie , a i czy jest sens kupować 260-tkę, czy podobną zabawę dała by 215-tka. Cena skuterów tak za bardzo się nie różni, więc pieniądze nie są warunkiem wyboru . Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady. Pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Witam ziomka :) To ma być pierwszy Twój skuter? Masz doświadczenie? Jaki sposób pływania preferujesz? To istotne, bo te dwa skutery, mimo podobieństwa (identyczna górna skorupa), sporo się od siebie różnią. RXP jest dużo ostrzejszy i bardziej ekstremalny, bardziej wymagający jeśli chcesz korzystać z maximum możliwości. GTR to sportowiec z nutą uniwersalności. Awaryjność będzie na zbliżonym poziomie, choć trzeba brać pod uwagę nieco ostrzejszą eksploatację RXPka. Koszty serwisu i paliwa też w tym przypadku nieco większe. Osobiście jestem zwolennikiem teorii, że niewielu właścicieli RXP jest w stanie wykorzystać max możliwości swoich maszyn, więc nie mają one większego sensu w rekreacyjnym pływaniu. GTR da Ci na co dzień podobne doznania przy większej dozie bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_mazury Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Witaj , dzięki za odp. Styl pływania to mieszany , trochę poszaleję ale czasem chcę sobie popływać normalnie . Odnośnie dołu skorupy to też wiem że są zupełnie inne T3 i V , inna charakterystyka pływania. Do tej pory pływałem gtr 215 z 2007 roku , bez trima itp. Spalanie miałem ok 20 l/mh. Tak że zbiornik w niedziele starczał na 5-6h różnorodnego pływania . Szczerze powiem , interesował bym się bardziej tą 260 , bo 215 już miałem . Ile to więcej może palić ?? Orientujesz się może ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Więc ja troszkę uśrednię... gdyż kolega FUNYO jest zwolennikiem wolnossących oraz pływania turystycznego. Uważam, że gdybyśmy roważali wolnossący lub z kompresorem..no to faktycznie mówimy o różnych skuterach, różnej "bezawaryjności" ale i o różnych osiągach... Uważam, że skoro się decydujesz na skuter z kompresorem to bierz 260 - gdyż jak to mówią mocy w skuterze nigdy nie za wiele...a jak zechcesz pływać turystycznie to różnice w spalaniu będa niezauważalne...a jak zechcesz poszalec to i masz czym...a i cena zakupu podobna ( i tutaj bym to zweryfikował...powinna być odczuwalna przy tym samym stanie skutrów) ps skoro Twój palił 20L/h i bak starczał na 5-6h to spory masz bak...wiem co oznacza różnorodne pływanie ale nie słyszałem o taakim wyniku w tych skuterach...nawet z wypożyczalni spalą więcej...a raczej szybciej bak opróżnią ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Taki wynik świadczy o sposobie pływania :P Więc po co dodatkowa moc? Poza tym zauważyłem nieścisłości - po pierwsze: w 2007 nie było jeszcze GTR - one pojawiły się dopiero po wejściu nowej platformy GTI z 2011r., więc po drugie: GTR z 2016r ma inny kadłub, także nie można stawiać znaku równości pomiędzy tym skuterem z 2007, a tym z 2016... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_mazury Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Aż poszedłem sprawdzić , jednak jest to stary RXP z 2007 dokładnie . No styl pływania może nie jest super wyczynowy , więc może i się zastanowię nad 215 tak jak piszecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Jeśli teraz nie wykorzystujesz max możliwości swojej maszyny, to raczej nie będziesz wykorzystywał dodatkowej mocy nowego RXP. Tym bardziej, że jest to odczuwalne bardziej ekstremalna maszyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 T3 mega kadlub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz0000 Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Seadoo rxp x 260 rs 2014 info po dwumiesięcznym użytkowaniu i (20mh) : Spalanie przy 5 tysiącach rpm 13 l/h spalanie przy pełnej manetce 72 l/h Skuter sam w sobie jest bardzo fajny do zabawy jak i spokojnej jazdy wciskamy tryb eko mamy blokadę do 6k rpm wtedy i może śmiało płynąć ,,turystycznie'' Kadłub sam w sobie jest genialny na fale jak i spokojny akwen, przy skoku wcina się tak ładnie w fale że na drugi dzień nie odczujemy żadnych boleści. Chciałem wymienić jakieś minusy ale niestety ich nie ma :) Nie wliczając spalania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 T3 mega kadlub. tak ale z tego nowego tworzywa praktycznie nie do naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkra Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Witam. Może temat był już poruszany ale nie mogę odnaleźć, jestem na etapie zakupu Sea doo rxp 260rs, byłem na serwisie na pomiarach i trochę dziwnie wyglada kompresja na cylindrach, mianowicie różnica między pierwszym a ostatni to około 2,3 atm gdzie pierwszy miał 9,5 Drugi troszkę mniej i trzeci najmniej bo jakieś 7 może z małym kawałkiem, serwis mówi ze jest Ok i nie ma powodów do obaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Nie jest okej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 ciśnienia powinny być mniej więcej równe ale różnica 3atm to dużo ( zakładając że oryginał ma 9 ) to utrata 3atm oznacza aż 30% mniejsze ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Dojechany padluch... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 A z ciekawości - ile ma mth? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Na zegarze to wiesz... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 ja miałem kiedyś sytuację której do dzisiaj nie rozumiem..Yama 1.8 100h nalotu..ciśnienia na 3 cyl. ok.12 a na jednym 9,5..i mierzyłem z 3 razy bez zmian. Świece na wszystkich identycznie wyglądające...żadnych problemów z odpalaniem czy osiągami - taki zwykły pomiar kompresjji. Po próbie olejowej ciśnienie podskoczyło do 12.5..więc wniosek oczywisty - pierścienie...ale nic nie robiliśmy bo nawet 9.5 to jeszcze nie tragedia pomiajaąc różnicę pomiędzy pozostałymi. Ten sam skuter pomiar po 120mh i na tym słabym cylindrze wynik 11 ...przy kolejnej wizycie po 140mh wynik 11 a na pozostałych 11.5 do 12. Jak to możliwe...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Zawsze z uśmiechem czytam/słucham historii o "samonaprawie" ale taki przypadek TEORETYCZNIE moze sie wydarzyć jak staną pierścienie,ale żeby same odpuściły bez wlewania nafty... ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkra Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Przepływanie 62 godziny, odczyty z komputera wyglądają tak ze był docieramy na zielonej zrywce około 8 godzin, 50 procent pływał w zakresie 4-6 tys obrotów 20 % 3-4, wskaźnik najwyższych obrotów to 1.18, według odczytów zawsze rozgrzewany, jedyny błąd to akumulator , byłem przy sprawdzaniu ciśnienia ale wydaje mi się ze różnica może być związana z akumulatorem bo kręcił na poczatku dobrze a poznie trochę słabiej, 3 cylinder był mierzony dwa razy pierwszy pomiar wyszedł 6,6 ale był mierzony w kolejności jako trzeci , natomiast po chwili czekania około 10 min powiat wyszedł 7,5 wiec różnica wyszła około 2 atmosfery. Dlatego wyglada na to ze nie jest katowany wiec stad moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkra Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Dodam ze świece wszystkie identyczne, węże suche, turbo czyste, komputer pokazuje turbo na 102 godziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Hmm co to za pomiar jak aku slaby i gorzej kręci ?To trzeba podłączyć prostownik i zmierzyć sobie poprawnie,bo taki pomiar to o kand d.. potłuc.Kolego nie ma co dorabiać teorii katowany nie katowany-trzeba precyzyjnie określić stan faktyczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Jak wyglada ladnie i komora silnika czysta silnik nie skorodowany to bierz w 260 kompressor co 100 mtg i sprawdzic interculer bo lubial puszczac a patrzenie w komputer i te odczyty to zenada bo w tych zabawkach to mozna zmienic historie w 5sekund Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.