Skocz do zawartości

Porada przy zakupie pierwszego skutera


Bartek25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Jestem nowy na forum i początkujący w świecie skuterów wodnych. Liczę na waszą pomoc przy zakupie nowego skutera.

 

Jak w temacie, przymierzam sie do zakupu a prawie w ogóle sie na tym nie znam. Pływałem raz w Chorwacji, bardzo mi się spodobało i stąd pomysł na zakup ale modeli i marek jest sporo, a nie chce wyrzucić pieniędzy w błoto dlatego będę wdzięczny za wszelkie rady.

 

Raczej celuje w nowy bo domyślam się, że cieżko kupić zadbaną nie katowaną maszynę - znam ten temat z quadów i crossów, rzadko są pojazdy, które były łagodnie traktowane do wożenia drewna ;) a częściej są po prostu katowane po pas w błocie.. jeśli się mylę to mnie poprawcie.

 

Jak wspomniałem pływałem w Chorwacji na seadoo(nie wiem jaki model), lubię sporty, więc celuje w coś mocniejszego aby pózniej nie brakowało mocy do zabawy. Dla przykładu - kupiłem quada yamahe grizzly 700, teraz spokojnie kupiłbym can ama 1000.

 

Gdzie będę pływał - głownie w Polsce Mazury/Chałupy, ale na pewno zdarzą się wyjazdy do Chorwacji albo Włoch.

 

Kto będzie pływał - Kilka osób z rodziny w wieku od 20 do 60 lat, czasami podepnę jakąś zabawkę aby pociągać znajomych. Więc fajnie jak skuter będzie w miarę uniwersalny aby każdy mógł się dobrze bawić. Może być 3 osobowy, ale nie musi - domyślam się, że taki straci na zwrotności?

 

Od znajomych dostałem polecenie sea doo gtx 300 limited - 3 osobowy, piękny, mocny, i drogi.. co o tym myślicie? Czy wykorzystam jego potencjał? Jakie inne modele brać pod uwagę? Jaki dobry model ma yamaha? Czy faktycznie sea doo jest bardziej awaryjne?

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jednak trochę poczytał przed zakładaniem nowego tematu. Jest masę porad dotyczących dokładnie takich samych pytań. Rozumiem, że cenisz swój czas, ale ceń też nasz - pisanie tego samego po raz enty jest bez sensu i zaśmieca forum.

W dwóch pierwszych tematach o skuterach jest mnóstwo interesujących Cię zagadnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, nie wiedziałem, że tak to wygląda prawnie - gdyby skuter był dwuosobowy to jest mandat?

 

Dzięki drift_king możesz dać znać w prywatnej wiadomości, gdzie można cię spotkać?

 

A ja bym jednak trochę poczytał przed zakładaniem nowego tematu. Jest masę porad dotyczących dokładnie takich samych pytań. Rozumiem, że cenisz swój czas, ale ceń też nasz - pisanie tego samego po raz enty jest bez sensu i zaśmieca forum.

W dwóch pierwszych tematach o skuterach jest mnóstwo interesujących Cię zagadnień.

 

Przed założeniem tego wątku, od dobrego miesiąca przeglądam tematy tutaj założone, nie przeczytałem wszystkich ale jakąś wiedzę zebrałem, jednak liczyłem na fachową pomoc w tym konkretnym przypadku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do legalnego ciągnięcia narciarza potrzebujesz 3 osobowy: kierownik, obserwator i wolne miejsce dla narciarza.

Jak możesz brać nowego to faktycznie coś z kompresorem bo nie ryzykujesz.

SD GTX 300 - brałbym :)

Z tym holowaniem tylko 3 os skuterem to bzdury ...jeżeli skuter ma lusterka to nawet obserwatora nie potrzeba..kiedyś było inaczej

u nas wypożyczalnia holuje 1 driver i ciągnie za sobą materace nawet 4 osobowe lub banana 7 osób..akuter nie jest 8 osobowy.

Dodam że policja nad tym akwenie jest zawsze i nie są stronniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiepsko was szkolili. Nigdzie w przepisach nie ma, ilu osobowa ma być łódka czy skuter do holowania. A przepisy mówiące o obserwatorze lub możliwości prowadzenia obserwacji obowiązują od 2013r. Było to już wałkowane tutaj nie jeden raz.

Jak ja to lubię "na kursie nic takiego nie mówili".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 8 listopada 2013 r.

w sprawie bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej:

§  6.

1. Holowanie narciarza wodnego, statku powietrznego lub innego obiektu pływającego służącego do uprawiania sportu lub rekreacji odbywa się wyłącznie w porze dziennej, przy dobrej widzialności.

2. Osoba prowadząca statek holujący powinna mieć podczas holowania możliwość obserwacji osoby holowanej, statku powietrznego lub obiektu pływającego służącego do uprawiania sportu lub rekreacji oraz natychmiastowego zwolnienia liny holowniczej lub zapewnić dodatkowego obserwatora siedzącego tyłem do kierunku płynięcia statku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 8 listopada 2013 r.

w sprawie bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej:

§  6.

1. Holowanie narciarza wodnego, statku powietrznego lub innego obiektu pływającego służącego do uprawiania sportu lub rekreacji odbywa się wyłącznie w porze dziennej, przy dobrej widzialności.

2. Osoba prowadząca statek holujący powinna mieć podczas holowania możliwość obserwacji osoby holowanej, statku powietrznego lub obiektu pływającego służącego do uprawiania sportu lub rekreacji oraz natychmiastowego zwolnienia liny holowniczej lub zapewnić dodatkowego obserwatora siedzącego tyłem do kierunku płynięcia statku.

 

powyższe pokazuje jak niespójne są to stwierdzenia..mogę holować samemu mając możliwość obserwcji(w domyśle lusterka choć w skuterze to pic na wodę) pod warunkiem możliwości szybkiego zwolnienia liny..ale mając wielką łódź i obserwatora już nie muszę mieć możliwości zwolnienia liny - czyli można wlec holującego za nogę dziesiątki metrów aż obserwator da znać abym zatrzymał lódź. Nie widziałem w praktyce takiego zaczepu-rozwiązania aby pojedynczy holujący mógł szybko zwolnić linę. Aby to było błyskawiczne to musiałby być np.elektrozaczep i na konsoli emergency button ..wtedy warunek byłby spełniony.

Wiem, że są tkz. zabepieczenia lin które się zwalniaja przy nadmiernym obciążeniu ale tekie rozwiązanie jeżeli nie jest precyzyjnie dobrane może wyrządzić jeszcze więcej szkody - np. przy mocnych skrętach siła odśrodkowa potrafi być b.duża ..niech wtedy lina się wypnie(bezpiecznik zadziała) i holujące osoby trafiają na plażę lub pod inne jednostki pływające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwator jest potrzebny - okej, rozumiem.

 

A coś o samych skuterach możecie powiedzieć? Czy taka trzyosobowa "krowa" jak gtx 300 dużo odbierze zwrotności i zdrowego szaleństwa? Może polecicie jakąś alternatywę 3 osobową? Albo w ogóle lepiej brać jakiegoś rxt, rxp dla dwóch osób? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTX i RXT-X to identyczny skuter 3 osobowy.

 

ładowaliśmy się w 3 osoby + narty/deska i dawał radę 

 

super przyśpieszenie, stabilność , bezpieczeństwo,  po prostu nie nadaje się żadnego  "freestyle"

 

jeśli nie miałeś do czynienia z mocnymi skuterami to będziesz miał emocje .... 

 

skutery ze stajni Sea Doo o pewnych właściwościach zabawowych to

RXPX 300 - 2 osobowy, GTR230 - 3 osobowy, Spark 90

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...