Autor Wątek: Chłodzenie 2T w upalne dni  (Przeczytany 2772 razy)

Sierpień 28, 2018, 07:40:45
Odpowiedź #30
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
wow, no to schemat mamy pięknie rozpisany :) dzięki  :D

Doszliśmy do tego, że bez żadnej obawy mogę lać wodę:

- w stronę głowicy podłączając się do rurki w puncie 2. (woda przejdzie przez głowicę, blok, ścianki wydechu i wyleci przy turbinie.

- cały czas nie jestem pewien, że czy można bezpiecznie lać wodę zgodnie z instrukcją w stronę wydechu podłączjąc się do rurki w punkcie 1...
Kawasaki Js300

Sierpień 28, 2018, 12:24:38
Odpowiedź #31
Jak się dobrze przyjrzysz to w uszczelce jest mały otworek (dolna część kolana), który trochę będzie sączył w stronę bloku. Więc czas pompowania wody jest ograniczony.

Sierpień 28, 2018, 13:47:23
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
zgadza się, ale ja z tego wnioskuję, że woda leci tym otworkiem do kanałów w ściance dolnej części wydechu a nie do komory ze spalinami, czyli do cylindra tą dziurką nie doleci.
Kawasaki Js300

Sierpień 28, 2018, 14:57:22
Odpowiedź #33
Jak zapełnisz układ to przez mieszacz wpadnie do kanału wydechowego.

Sierpień 29, 2018, 07:44:27
Odpowiedź #34
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
hmm, wpatruję się w ten schemat i nie widzę miejsca, w którym doa idąca tą małą dziurką w uszczelce kolana wydechu mogłaby zmieszać się ze spalinami...
Kawasaki Js300

Sierpień 29, 2018, 09:05:58
Odpowiedź #35

Sierpień 29, 2018, 12:48:50
Odpowiedź #36
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dobra, widzę :D

Mega dzięki, bo bardzo mi pomogłeś.
W weekend będę płukał, zobaczymy co z tego wyjdzie ???
Kawasaki Js300

Wrzesień 03, 2018, 07:55:38
Odpowiedź #37
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Wziąłem się za płukanie i zgłupiałem.
Odłączyłem waż od wydechu w punkcie 2 i zacząłem wlewać powoli wodę w stronę głowicy.
Woda zaczęła wylatywać w miejscu odłączenia węża, czyli wydechu w punkcie 2...
Z tego co rozumiem ze schematu, to nie powinno chyba jej tam być ?
Po zatkaniu tego wylotu woda poleciała do punktu poboru przy śrubie.
Wlewałem wodę z odkamieniaczem "grawitacyjnie", przez lejek, bałem się zrobić ciśnienie, żeby nie zalać cylindra gdyż...
Robiąc eksperyment i dmuchając w rurkę w punkcie 2 (w stronę głowicy) i zatykając wylot przy śrubie, powietrze wylatywało przez wydech, czyli było ryzyko cofnięcia wody do cylindra (czy jestem w błędzie) ?

Ja już zgłupiałem, nie wiem którędy ten obieg naprawdę idzie  >:(
Kawasaki Js300

Wrzesień 03, 2018, 09:00:23
Odpowiedź #38
Ten otworek w uszczelce, przy powolnym zalewaniu, przepuszcza wodę  z kolana do kanałów mieszacza. Obowiązuje zasada naczyń połączonych. Kolano się zapełnia i oddaje przez punkt 2 na zewnątrz. ,,Wsio w pariadkie"  :D

Wrzesień 03, 2018, 09:11:45
Odpowiedź #39
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Czyli co, śmiało płukać pompując wodę w stronę głowicy jak opisuje to manual?
ten wylot w kolanku z którego odpinam wąż do płukania (pkt 2) zaślepić ?
Kawasaki Js300

Wrzesień 03, 2018, 10:06:18
Odpowiedź #40
Nic nie zaślepiać. Tylko pamiętaj, że jak zalewasz układ to nie podnoś węża ponad kanał wydechowy z głowicy.
Ja już bym przygotował basen z roztworem i zapuścił maszynę z zanurzoną turbiną. Bez żadnego rozpinania węży.
Tyle czasu to już trwa.  ;)

Wrzesień 24, 2018, 08:12:15
Odpowiedź #41
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jako, że płukanie nie pomogło, rozmontowałem układ wydechowy.
Na pierwszy rzut oka wydawało się, że kanały wodne tłumika są pozapychane.
Po zdjęciu uszczelki okazało się, że w uszczelce nie są powycinane wszystkie otwory...
W oryginalnych, nowych uszczelkach jest tak samo, tj nie wszystkie otwory są powycinane...

Zastanawiam się, czy nie powycinać tych otworów.
Z jednej strony przepływ wody będzie większy, ale z drugiej... czy pompa da radę obsłużyć taki przepływ?
Kawasaki Js300

Wrzesień 24, 2018, 08:32:52
Odpowiedź #42
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Tutaj zapewne tak samo jak pod głowcią kolego otwory właśnie REGULUJĄ przepływ.Jeśli nowa,oryginalna uszczelka tak wygląda,to nie modyfikuj jej !
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018