Autor Wątek: Budowa skutera z hydroskrzydlami  (Przeczytany 1157 razy)

Grudzień 03, 2017, 00:21:33
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Holandia
  • Akwen: Wody lokalne
Witam wszystkich. W styczniu zaczynam budowe elektrycznego skutera wodnego z chydroskrzydlami bedzie jedno osobowy calos z włókna weglowego nie przekrocze 30kg silnik zewnetrzyny od torquedo 5hp oraz bateria litowa. Teraz tylko problem ze sterowaniem jaki sterociag powinienem urzyc do krótkiego przelozenia i jak powinien wygladac ten uklad sterowania. Inrzynierzy obliczyli ze bedzie 80 km/h latał. Bedzie przypominal zachowaniem jak Quadrofoil lecz znacznie szybszy i smuklejszy 2mx80cm ich wazy prawie 300kg i pisza ze daje rade 40km.

Grudzień 03, 2017, 08:04:59
Odpowiedź #1
Dokładnie taki jak w skuterach wodnych. Cięgło zamiast do dyszy wylotowej montujesz do silnika.

Grudzień 03, 2017, 13:29:53
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Holandia
  • Akwen: Wody lokalne
dzieki jak bede gotowy z projektem to wstawiez pare zdj

Grudzień 03, 2017, 13:56:12
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 993
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
5 hp i 80km/h  ::)

Powodzenia. Ciekaw jestem jak to wyjdzie

Grudzień 03, 2017, 14:22:54
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Holandia
  • Akwen: Wody lokalne
w pracy budujemy katamarany F1 wiec system hydroskrzydem mam w jednym palcu. najciekawsze jest to ze ze tutaj budujemy F1 a w mojej drugiej pracy naprawiamy łodzie i ostatnio pojawila sie F1 robiona w Polsce ktora wygrala olimpiade i jest o 5000 euro tansza. Roznia sie tylko tym ze polska jest klejona a holenderska to jedna bryla mamy Autoclav. Wiec my Polacy potrafimy.

Grudzień 06, 2017, 10:20:03
Odpowiedź #5
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • Piaseczno (Jazgarzew)
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Chcesz powiedzieć że skuter z silnikiem i baterią ma ważyć 30kg (+sternik)  i oszałamiające 5hp na pokładzie i to wszystko ma śmigać 80km/h . Bez urazy ale fantazja straszna, od wagi po osiągi , sam pomysły elektrycznego skutera wodnego wydaje mi się delikatnie mówiąc szalony i nikomu nie potrzebne .Ale kibicuje i czekam na pierwsze info na temat tego cudu techniki który wg tych danych będzie łamał prawa fizyki .
SeaDoo XP , 3D

Grudzień 06, 2017, 14:11:09
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1263
  • SD SPRARK
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
pamiętaj że setki lat temu jak by powiedział, że ludzie będą latać to by go na stosie spalili jako bluźnierce. :D

dzięki takim pasjonatom mamy dzisiaj skutery...choć droga nie jest łatwa...


życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Grudzień 06, 2017, 20:23:25
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 641
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
30 kg to chyba chodzi o wagę samej skorupy.
KAWASAKI ULTRA 300X

Grudzień 08, 2017, 23:04:07
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Holandia
  • Akwen: Wody lokalne
Witam
Tak skorupa bedzie wazyc 30kg + skrzydła 5kg sztuka. Musicie spojrzec na Quadrofoil https://quadrofoil.com/ waży 300kg z 5hp silnikiem elektrycznym osiągi 40km/h wiec mam nadzieje że uzyskam lepsze wyniki. Ja uzyje silnik Torqeedo Cruise 2.0 RL ok 20kg i tez od nich baterie litowo jonowe drogie lech tylto potrzebuje jedna sztuke która wazy 25kg może Cruise 4.0 8hp jeszcze nie wiem fojny filmik mam https://www.youtube.com/watch?v=g1Ondozr0FQ . wiec łącznie bedzie jakies 100 kg czyli 1/3 co Quadrofoil. Po co to robie żeby tam gdzie jest zabroniony silnik spalinowy tez można było fajnie się pobawić i taniej bo prad. Bedzie to pracochłonny projekt bo chce uzyskać tak zwany Carbon look. Wiec pierwsza warstwa to prepreg. ale do tego czasu to jeszcze troche.

Grudzień 08, 2017, 23:32:21
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 1825
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
To warto się w to bawić? Żeby popływać tam, gdzie nie wolno na silniku spalinowym, prościej wziąć SD Sparka, wybebeszyć, wstawić mocniejszy (niż planujesz) silnik i większe aku i masz pływadło.
Jeśli myślałeś o komercyjnym wykorzystaniu takiego projektu, to obawiam się, że może być ciężko z klientem - skuterowiec raczej musi czuć wodę, więc hydroskrzydła odpadają, no i musi być moc, a na to na razie technologicznie za wcześnie.

Grudzień 11, 2017, 08:22:50
Odpowiedź #10
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja tam bym się chętnie bryknął takim czymś  ;)

Jeżeli kolega mo mozliwości i fundusze na budowę takiego pływadła, to będę kibicował, na pewno będzie to niecodzienny projekt.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 09:59:35 wysłana przez nurexx »
Kawasaki Js300

Grudzień 11, 2017, 11:19:35
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1825
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Nic nie stoi na przeszkodzie - nie jest to znowu takie egzotyczne nowum, nawet na tegorocznych warszawskich targach były deski z elektrycznym napędem jet. Wprawdzie bez hydroskrzydeł, ale takie też istnieją. Przy cenie na poziomie 30tys. nie ma szans na komercyjny sukces. Najtańszy Spark za 26tys. da o niebo więcej frajdy. Dla zainteresowanych wystarczy wpisać w wyszukiwarce "electric personal watercraft", można też dodać "hydrofoil".
Oczywiście nie chcę w żaden sposób zniechęcać kolegi do realizacji marzeń, ale żeby sprzęt dawał frajdę jak skuter, musi pływać jak skuter i to nie przez pół godziny. 

Styczeń 15, 2018, 11:08:21
Odpowiedź #12
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2018, 12:05:28 wysłana przez nurexx »
Kawasaki Js300