Skocz do zawartości

Przegląd nowości na sezon 2016


funyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Już wszyscy producenci skuterów zaprezentowali swoje linie modelowe na sezon 2016.

Być może komuś się przyda zestawienie wszystkich modeli i marek w jednym miejscu.

Kawasaki

Kawasaki zawiodło najbardziej, nie zaprezentowano żadnej nowości, a i kolorystyka nie przeszła żadnej znaczącej zmiany. Producent ten ma aktualnie w ofercie 4 modele oparte na dwóch platformach: pierwsza to pamiętająca lata 90-te XXwieku platforma modelu STX, zaś druga, nieco młodsza platforma Ultra.

STX15F to skuter z segmentu ENTRY, czyli bazowy, trzyosobowy, dysponujący mocą aż 160KM, co czyni go jednym z najmocniejszych sprzętów w tym segmencie. Poza tym żadnych nowinek.

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427017042016-stx-15f.jpg

 

ULTRA to trzy modele, różniące się mocą i przeznaczeniem. Ale oprócz kolorystyki i inaczej skrojonej kanapy jest to ten sam skuter. Co ważne, jest to nadal najmocniejszy, seryjnie produkowany skuter wodny na świecie. Dysponować może mocą aż 310KM!

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427020522016-ultra-310lx.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427358742016-ultra-310r.jpg

 

Yamaha

Yamaha wraz z Bombardierem są największymi producentami skuterów na świecie. Do tego Yamaha jako jedyna produkuje skutery stojące.

Już na sezon 2015 wprowadzono sporo nowinek i zmian w gamie modelowej, więc nowości na sezon 2016 ograniczają się do nowej kolorystyki. Z techniki zaprezentowano całkiem nowy, trzycylindrowy silnik do bazowych modeli. Ma on zastąpić starego czterocylindrowca o mocy 110KM. Ma być lżejszy, ekonomiczniejszy i mocniejszy - moc ok. 125KM. Będzie montowany w skuterach serii V1 oraz VX. Pozostałe serie, czyli VXR/S, FX i FZ są wyposażone w silnik 1,8 z doładowaniem lub wolnossący, osiągający od 180 do 250KM.

 

Bazowa seria V1 (V1 i V1 Sport) to po prostu stara wersja VX, która jednak nadal znajduje nabywców

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442738273v1sport-green-profile_01.jpg

 

Seria VX jest teraz większa i bardziej komfortowa, wykonano ją z opatentowanego materiału Nanoxcell i wyposażono w system hamulca RIDE. Obejmuje cztery modele: VX, VX DeLuxe i VX Cruiser i nowość na ten sezon: VX Cruiser HO wyposażony w wolnossący silnik 1,8 o mocy 180KM.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442738897vx-white_yellow-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442738535vx_deluxe-red-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1443035688vx_cruiser_ho-black-profile_01.jpg

 

 

Seria VXR/VXS to kadłub VX w połączeniu z silnikiem 1,8 o mocy 180KM.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442739288vxr-yellow-profile_01.jpg

 

 

Seria FX obejmująca cztery modele posiada silnik 1,8 w kilku wersjach i wariantach mocy. To najbardziej komfortowa platforma w palecie Yamahy, posiada m.in. regulowaną kierownicę i uchwyty na napoje.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442738827fx_svho-blue-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442738866fx_cruiser_ho-white_green-profile_01.jpg

 

Najbardziej sportowe skutery Yamahy to seria FZR/FZS...

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442738990fzr-white_red-profile_01.jpg

 

...oraz oczywiście stojący SuperJet

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442739083super_jet-black_white-profile_01.jpg

 

Czas na Bombardiera i jego kolekcję skuterów znanych pod marką...

Sea Doo

Uchodzi ona za najbardziej innowacyjną markę skuterów wodnych, czego przykład dali prezentując IBR - pierwszy na świecie system wodnego hamulca, albo Sparka - pierwszy na świecie lekki skuter zrobiony z przetwarzalnego plastiku.

Podobnie jak Yamaha, firma ta większą rewolucję przechodziła w minionych latach. Na sezon 2016 zmieniono kolorystykę większości modeli oraz dodano nowy silnik o poj. 1,6 z doładowaniem, o mocy 300KM (dotychczas wszystkie skutery z wyjątkiem Sparka były oparte o jeden silnik Rotaxa o poj. 1,5)

Wprowadzono też zmiany w systemie IBR, a także we wszystkich modelach wymieniono rączki na bardziej ergonomiczne.

Sea Doo są podzielone na 4 podstawowe grupy ze względu na przeznaczenie: Rec Lite, Recreation, Luxury i Performance.

W grupach tych mogą być modele oparte o różne platformy/kadłuby, a tych jest 4.

Segment Rec Lite, zwany przez producenta Aqua Scooter jest reprezentowany przez przełomowego Sparka. Na nowy sezon Spark otrzymał nowe, żywe kolory i kolorowe kanapy.

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427747942016-sea-doo-spark-blue-1024x768.jpg

 

Recreation to model GTS oraz GTI w trzech wersjach o mocy 130 lub 155KM

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427749992016-sea-doo-gti130-1024x768.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427750292016-sea-doo-gti-se-2-1024x768.jpg

 

Segment Luxury to najdroższe, najlepiej wyposażone modele różnej wielkości i mocy. Łączy je charakter i kolorystyka. Jest tu np. model GTI LTD 155, GTX czy GTX is (jedyny na świecie skuter z amortyzacją)

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427753052016-sea-doo-gti-155-1024x768.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427753402016-sea-doo-gtx-155-1024x768.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427753752016-sea-doo-gtx-260-is-1024x768.jpg

 

Performance to z kolei maszyny o najbardziej sportowym charakterze, również oparte o różne platformy - jest tu oparty o GTI model GTR, jest RXT-X oraz flagowy RXP-X 300

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427785432016-sea-doo-gtr-215-1024x768.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427756522016-sea-doo-rxt-x-300-1024x768.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427756772016-sea-doo-rxp-x-300-red-1024x768.jpg

 

Poza podstawową klasyfikacją Sea Doo posiada też w ofercie modele o specjalnym przeznaczeniu - jest to linia Wake, czyli skutery fabrycznie przystosowane do holowania zabawek i obejmująca dwa modele oparte o model GTI oraz GTX.

Jest też model SAR przystosowany do ratownictwa morskiego, ale to raczej nie komercyjny sprzęt ;)

 

http://upload.secondsun.pl/img/14427759072016-sea-doo-gti-wake.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/14430361111sarside-1200x620a-1200x620.jpg

 

 

Na zakończenie tej prezentacji mała ciekawostka - jest na świecie jeszcze jeden producent skuterów. Do tego posiada w ofercie "stojaka", a także nominalnie najmocniejszy skuter świata, o mocy aż 315KM! To Belassi - produkt firmy Benelli Group. Tyle, że nie jest dostępny ani w Europie, ani w obu Amerykach, a jedynie w Australii i Nowej Zelandii. Ponoć :roll:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442777866belassi-b3r-s.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1442777888belassi-b3s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawal dobrej roboty moze admin podkleilby temat.

 

"STX15F to skuter z segmentu ENTRY, czyli bazowy, trzyosobowy, dysponujący mocą aż 160KM, co czyni go najmocniejszym sprzętem w tym segmencie. Poza tym żadnych nowinek."

 

Tu chyba maly blad no bo Yamaha na chwile obecna ma mocniejszy silnik niedoladowany - 180 KM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślę czy aby w tym największym GTX lub RXT przednie siedzenie jest dobrze wyprofilowane??...szczególnie jego przód dość dziwnie wygląda...wymuszona pozycja bez możliwości manewru.... a ja osobiście lubię siedzieć raz bliżej raz dalej dal "rozprostowania kości"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie Kawasaki to mam wrazenie ze odpuscili zupelnie ten segment rynku i pewnie za jakis czas podziela los Hondy czy Polarisa ...

Niekoniecznie, z tego co czytam na zagranicznych forach (i z tego co rozumiem ;) ) Kawasaki, zwłaszcza Ultra jest bardzo wysoko oceniane w kontekście pływania morskiego/oceanicznego. Według wielu osób jest to najlepszy kadłub do takich zastosowań. Mało tego, druga w kolejności jest Yamaha, zaś SD dopiero trzecie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to ze nie wprowadzaja od dluzszego czasu zadnych nowosci na rynek. A do duzych fal to chyba wolalbym jednak GTX z amortyzacja ...

Faktycznie, życie jednego modelu Kawasaki jest baaardzo długie. Wprowadzają wprawdzie nowinki w postaci mocniejszych silników, ale mogliby nieco zmodyfikować design. O ile Ultra jeszcze się jakoś broni, to STX wygląda zwyczajnie staro. Już gdzieś pisałem, że wystarczyłoby lekko zmodyfikować górną skorupę, wyostrzyć rysy.

Poza tym oni jedni nie mają w ofercie hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze ja wtrącę...

myślę ,że z tym hamulcem i jego zasadnością w skuterze to raczej taka moda i konieczność "nieodstawania od konkurencji".  w łódkach którymi znacznie trudniej hamować jakoś go nie ma i nikt za nim nie tęskni. Mi całkowicie wystarcza wsteczny...i może być nawet wajcha czyt. nie ma się co zepsuć

 

Także uważam, że jeżeli nie poprawią wyglądu STXa...to jego koniec jest nieuchronny....cenowo nie jest tani w z wyglądu 2 "pokolenia" w tyle..gusty gustami ale nie ma się co czarować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł - ja myślę, że to jest po prostu bardzo wygodne rozwiązanie, które klienci polubili. Więc kolejne firmy zaczynają je wprowadzać, żeby nie tracić.

A że proste jest lepsze - tak, ale też ten system nie jest specjalnie skomplikowany i jeśli tylko elektronika da radę, to z mechaniką nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł - ja myślę, że to jest po prostu bardzo wygodne rozwiązanie, które klienci polubili. Więc kolejne firmy zaczynają je wprowadzać, żeby nie tracić.

A że proste jest lepsze - tak, ale też ten system nie jest specjalnie skomplikowany i jeśli tylko elektronika da radę, to z mechaniką nie powinno być problemu.

 

z tego co widać nad wodą to "hamulec" jest traktowany jako gadżet - tzn. czasami ktoś go wykorzystuje hamując z Vmax...na prostej aby z tyłu zobaczyć fontannę...tak dla zabawy hamuje bo ma hamulec....ale praktycznego zastosowania nie widzę. Oczywiście jako skuter "służbowy" to niech ma wszystko ;)..ale gdyby mi salon dał Yamę 2 tys zł tańszą bo bez hamulca to biorę. Niestety ten hamulec to dodatkowy koszt który klient musi ponieść....a że to dość bogaty klient skoro kupuje takie zabawki więc standard konkurencji zobowiązuje.

W yama ta 2 manetka to także dodatkowe sterowanie i ingerencja w pracę silnika stąd dla  mnie potencjalne źródło poważnych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do siedzenia to myślę że to chyba przemyślane rozwiązanie do tej pory GTX miał siedzenie jak modele GTI i jednak po długim pływaniu mokra pianka ,mokre siedzenie, zmęczone nogi powodowały że coraz ciężej jest utrzymać się na nim bez przesuwania.Myślę że ten głęboki profil ograniczy trochę możliwość doboru miejsca na siedzeniu ale bardziej przytrzyma prowadzącego.Co do kolorystyki np. modeli GTX to nie za bardzo mnie przypadają do gustu natomiast RXP 300 to odlot mocy i kolorystyki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...W yama ta 2 manetka to także dodatkowe sterowanie i ingerencja w pracę silnika stąd dla  mnie potencjalne źródło poważnych awarii.

W SD manetka IBR też ingeruje w pracę silnika, zmniejszając obroty.

Jednak system okazał się przez te kilka lat stosunkowo mało awaryjny. Częściej były to chyba awarie mechaniczne polegające na zablokowaniu czymś klapy IBR-u, czego skutkiem było przejście sterownika w tryb serwisowy. Raczej sporadyczne przypadki.

Ale niestety jesteśmy chyba powoli na ten postęp skazani, bo kończy się wybór sprzętów nie posiadających zbędnych gadżetów. Na placu boju pozostaje Spark z manualnym wstecznym, V1, FZ no i Kawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe 8)

Nadal jest to jednak oferta niszowa.

Jakiś czas temu była dyskusja na forum o tych skuterach (wtedy jeszcze nazywały się Benelli) - być może od tamtego czasu zmienił się dystrybutor i marka zaistnieje szerzej? Oby, zawsze to większy wybór i większa konkurencja, co jest dobre dla klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Belassi to można je kupić w Europie. Są sprzedawane w Szwecji w salonie 88 Motorsport w Stockholmie. Dostępne od ręki.

 

tylko czy tak naprawdę ktoś z nas kupiłby taki sprzęt mając świadomość dostępności serwisu i części....ja pewnie nie...choć chętnie bym nim się przepłynął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata temu plywalem benelli315 vmax 105kmh ogolnie porazka. Po godzinie plywania chlopaki zajechali silnik

 

a ktoś napisał, że to mercedes wśród skuterów...

inna sprawa, że kol. Krak i jego team potrafią zajechać każdy silnik ;) ;D

no ale wasze doświadczenia wiele mówią...już mi chęci na testy wybiłeś z głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki Belassi nie stworzy normalnego modelu sprzedaży i serwisu, dopóty nie będzie liczącą się marką. Jak widać, liczą się tylko Ci producenci, którzy są blisko klienta i idą z duchem czasu . Czyli na dzień dzisiejszy tylko dwaj.

Swoją drogą, jestem ciekawy jak się ma sprzedaż Kawasaki rok do roku w obliczu braku zmian modelowych? Utrzymuje się, czy raczej spada?

Byłoby głupio, żeby z rynku zniknęła marka, która jest synonimem skuterów wodnych w ogóle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...