funyo Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Jak zwykle o tej porze roku, wszyscy producenci zaprezentowali już swoje linie modelowe na kolejny sezon, więc kolejny raz zebrałem informacje o nich w pigułce. Kawasaki: W tym roku w końcu doczekaliśmy się jakiejś nowości, choć wbrew internetowym doniesieniom nie jest to nowy lub choćby odświeżony kanapowiec, a zupełnie nowy stojak SX-R z czterosuwem "pod maską". Mimo, że jest to całkiem nowy model, to napędza go znany od lat silnik z modelu STX o mocy 160KM. http://upload.secondsun.pl/img/1475879699sx-r.jpg Pozostałe modele gamy to odświeżony (tylko) kolorystycznie wspomniany STX15F o mocy 160KM... http://upload.secondsun.pl/img/1475879754stx_15f.jpg ...a także również odświeżone kolorystycznie skutery z serii Ultra: niedoładowana LX, oraz doładowane, 310-konne Ultry w trzech odmianach: LX, R i X. http://upload.secondsun.pl/img/1475879824ultra_lx.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475879964ultra_310lx.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475880492ultra_310x.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475880358ultra_310r.jpg Sea Doo: U najpopularniejszego w naszym kraju producenta również kilka nowości i zmian. Przede wszystkim silnik Rotaxa 1,5 obecny dotąd w całej gamie, ustępuje powoli miejsca nowszym konstrukcjom z serii ACE: 0,9, 1,5 oraz 1,6l. Gama wygląda tera następująco: -segment RecLite reprezentuje Spark w wersjach 60- i 90-konnej, oraz tegoroczna nowość, czyli Spark TRIXX - wyczynowa wersja w innym malowaniu, ze zmienioną, teleskopową kolumną kierownicy, dodatkowymi podestami ułatwiającymi wykonywanie trików oraz z seryjnym systemem trymowania VTS. http://upload.secondsun.pl/img/1475881457sea_doo_spark.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475881505sea_doo_spark_trixx.jpg Segment Entry jest reprezentowany przez model GTI/GTS i tu też pewna nowość: bazowe wersje, czyli GTS i GTI otrzymały dno wykonane z Polytecu (tworzywo wzmacniane włóknem szklanym jak w Sparku) oraz słabszy silnik ACE 90. Wersja GTI SE ma trzy silniki do wyboru: ACE 90 (w połączeniu z dnem z Polytecu), stary Rotax 1,5 w wersji 130- i 155-konnej z tradycyjnym dnem. Natomiast GTI LTD jest tylko w wersji 155KM i tradycyjnym dnem. http://upload.secondsun.pl/img/1475881893sea_doo_gti_90.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475881912sea_doo_gti_90,130,155_se.jpg GTR otrzymał nowy silnik ACE 230 oraz nowe malowanie, a także brata w postaci GTR-X - skuter z takim samym silnikiem, ale dwuosobowy, stylizowany na najmocniejszy RXPX. http://upload.secondsun.pl/img/1475881973sea_doo_gtr_230.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475882092sea_doo_gtr-x_230.jpg Seria GTX zmieniła nieco barwy, zyskała siedzenie Ergo-Lock oraz nowy silnik o mocy 230KM (obok starych o mocach 155, 260 i 300KM), za to odszedł z oferty skomplikowany system amortyzacji iS, pozostała tylko jego prostsza wersja S. http://upload.secondsun.pl/img/1475882405sea_doo_gtx_155.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475882438sea_doo_gtx_230.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475882466sea_doo_gtx_s_ltd_260.jpg Seria RXT/RXP przeszła niewielkie zmiany - nowa wersja kolorystyczna w RXT oraz redukcja do tylko jednej wersji modelu RXP http://upload.secondsun.pl/img/1475882631sea_doo_rxt_260.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475882649sea_doo_rxp-x_300.jpg Seria Wake Pro, poza drobnym retuszem kolorystycznym otrzymała nowy silnik 230KM http://upload.secondsun.pl/img/1475882790sea_doo_wake_pro_230.jpg Yamaha: U tego producenta też kilka nowości, ale też redukcji - przede wszystkim z oferty zniknął silnik 1,8 SHO oraz topowy model sportowy FZR/FZS. W jego miejsce pojawił się nowy model GP 1800 wyposażony w silnik 1,8 SVHO w połączeniu z kadłubem z serii VX w unikalnym czerwonym lub niebieskim malowaniu. http://upload.secondsun.pl/img/1475883183gp1800-red-profile_01.jpg Seria FX, poza utratą jednego z silników oraz innym malowaniem, praktycznie bez większych zmian. Na serię tą składa się pięć maszyn: dwie wolnossące 1,8HO w wersji zwykłej i cruiser, dwie doładowane 1,8 SVHO w wersji zwykłej i cruiser oraz wersja Limited (1,8 SVHO) z dodatkami w postaci koła do holowania czy pokrowca z solarami do ładowania aku. http://upload.secondsun.pl/img/1475883513fx-ho-red-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475883542fx-cruiser-svho-red-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475883580fx-limited-svho-blue-profile_01.jpg Seria VX poza zmianą kolorystyki nie przeszła znaczących zmian i obejmuje sześć modeli i dwa silniki (1,1 TR-1, 1,8 HO): VX, VX DeLuxe, VX Cruiser, VX Cruiser HO, VX Limited oraz VXR. http://upload.secondsun.pl/img/1475883770vx-white-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475883790vx-deluxe-orange-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475883818vx-limited-blue-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475883901vxr-green-profile_01.jpg Całkowitą nowością w gamie jest seria EX - odpowiedź Yamahy na święcącego triumfy Sparka, czyli segment RecLite. Jest to całkowicie nowa konstrukcja, nieco mniejsza i sporo lżejsza od zeszłorocznego, bazowego modelu V1, ale wyposażona w ten sam silnik TR-1 o nieco zmniejszonej mocy (100 zamiast 125KM). Seria obejmuje trzy modele, różniące się wyposażeniem i kolorystyką: bazowy EX, EX Sport (wsteczny i lusterka) oraz EX DeLuxe (system hamulca RiDE, dwukolorowa kanapa, lakier metalic). http://upload.secondsun.pl/img/1475884260ex-white-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475884288ex-sport-white-profile_01.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1475884309ex-deluxe-gray-profile_01.jpg W ofercie pozostaje też stojak SuperJet, który jednak z powodu dwusuwowego silnika jest oferowany tylko na niektórych rynkach. http://upload.secondsun.pl/img/1475884416super-jet-black-white-profile_01.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 A ten nowy gtr to ma dno kadluba jak rxp x? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Nie, dno i pokład są takie same jak w GTI, tylko czapka i kanapa są z RXP-ka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Fajnie to wyłożyłeś ;) ale trochę mnie zasmuciłeś wersją GTX jako że jestem zwolennikiem zawieszenia " is "i chciałem kupić ten model z 300 konnym silnikiem.W serwisie otrzymałem informację że w 2017 pojawi się GTX 300 limited is a tu beret.Wiesz może czym to jest podyktowane bo o jakiejś nagminnej awaryjności tego systemu nic mi nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Ja myślę, że może to być spowodowane marginalną sprzedażą tych wersji. Zawieszenie sporo kosztuje, także trochę waży a od skutera i tak nikt nie oczekuje aż takiego komfortu lecz emocji. Po drugie woda jest naturalnym amortyzatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 O tak woda to wspaniały amortyzator szczególnie jak się do niej wpadnie z dużą prędkością i jeszcze najważniejsze jak już jesteśmy w temacie bajek małe dzieci robią w wodzie plum plum ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 rozumiem, że zawsze upadek będzie mniej bolesny jak się do wody wpadnie z GTXa.. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Tu nie chodzi o całkowitą rezygnację z amortyzacji, tylko pozostawienie jej prostszej wersji. Nigdy nie zagłębiałem się specjalnie w ten temat, ale dotąd były w ofercie dwa rodzaje amortyzacji: iS oraz S, czyli z siłą tłumienia ustawianą automatycznie bądź manualnie. Teraz w ofercie pozostanie tylko ta prostsza wersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Różnica jest zasadnicza bo w wersji " s " patrzysz w tabelę i kliknięciami amortyzatora ustawiasz jego siłę dostosowując do swojej wagi a w " is " skuter sam orientuje się o wadze pasażerów i pozostaje opcja manualna też obsługiwana elektronicznie.Zobaczymy co przyniesie 2018 może nową wersję tych systemów. Można powiedzieć są to dwa różne rozwiązania techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Widać więc, że może wersja iS faktycznie była zbyt problematyczna, skoro z niej zrezygnowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Może masz rację ale muszę ten temat zgłębić bo nic nie dzieje się bez powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 A może po prostu GTX nie miał takiego wzięcia jak zakładał producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Jak jakiś auto nie ma wzięcia to żeby mu pomóc w sprzedaży to mu się dokłada czy zabiera np. klimatyzację; radio z USB itd. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Nie chodzi o model jako taki, a o samo rozwiązanie - być może chętnych było mniej niż przewidywano i rozwiązanie było zbyt kosztowne do utrzymania w produkcji. Fakt też, że potrzeba specyficznego klienta na takie rozwiązanie i może był z tym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 To właśnie miałem na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.