Skocz do zawartości

Przegląd nowości na sezon 2017


funyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zwykle o tej porze roku, wszyscy producenci zaprezentowali już swoje linie modelowe na kolejny sezon, więc kolejny raz zebrałem informacje o nich w pigułce.

Kawasaki:

W tym roku w końcu doczekaliśmy się jakiejś nowości, choć wbrew internetowym doniesieniom nie jest to nowy lub choćby odświeżony kanapowiec, a zupełnie nowy stojak SX-R z czterosuwem "pod maską". Mimo, że jest to całkiem nowy model, to napędza go znany od lat silnik z modelu STX o mocy 160KM.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475879699sx-r.jpg

 

 

Pozostałe modele gamy to odświeżony (tylko) kolorystycznie wspomniany STX15F o mocy 160KM...

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475879754stx_15f.jpg

 

 

...a także również odświeżone kolorystycznie skutery z serii Ultra: niedoładowana LX, oraz doładowane, 310-konne Ultry w trzech odmianach: LX, R i X.

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475879824ultra_lx.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475879964ultra_310lx.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475880492ultra_310x.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475880358ultra_310r.jpg

 

Sea Doo:

U najpopularniejszego w naszym kraju producenta również kilka nowości i zmian.

Przede wszystkim silnik Rotaxa 1,5 obecny dotąd w całej gamie, ustępuje powoli miejsca nowszym konstrukcjom z serii ACE: 0,9, 1,5 oraz 1,6l.

Gama wygląda tera następująco:

-segment RecLite reprezentuje Spark w wersjach 60- i 90-konnej, oraz tegoroczna nowość, czyli Spark TRIXX - wyczynowa wersja w innym malowaniu, ze zmienioną, teleskopową kolumną kierownicy, dodatkowymi podestami ułatwiającymi wykonywanie trików oraz z seryjnym systemem trymowania VTS.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475881457sea_doo_spark.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475881505sea_doo_spark_trixx.jpg

 

Segment Entry jest reprezentowany przez model GTI/GTS i tu też pewna nowość: bazowe wersje, czyli GTS i GTI otrzymały dno wykonane z Polytecu (tworzywo wzmacniane włóknem szklanym jak w Sparku) oraz słabszy silnik ACE 90. Wersja GTI SE ma trzy silniki do wyboru: ACE 90 (w połączeniu z dnem z Polytecu), stary Rotax 1,5 w wersji 130- i 155-konnej z tradycyjnym dnem. Natomiast GTI LTD jest tylko w wersji 155KM i tradycyjnym dnem.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475881893sea_doo_gti_90.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475881912sea_doo_gti_90,130,155_se.jpg

 

GTR otrzymał nowy silnik ACE 230 oraz nowe malowanie, a także brata w postaci GTR-X - skuter z takim samym silnikiem, ale dwuosobowy, stylizowany na najmocniejszy RXPX.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475881973sea_doo_gtr_230.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882092sea_doo_gtr-x_230.jpg

 

 

Seria GTX zmieniła nieco barwy, zyskała siedzenie Ergo-Lock oraz nowy silnik o mocy 230KM (obok starych o mocach 155, 260 i 300KM), za to odszedł z oferty skomplikowany system amortyzacji iS, pozostała tylko jego prostsza wersja S.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882405sea_doo_gtx_155.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882438sea_doo_gtx_230.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882466sea_doo_gtx_s_ltd_260.jpg

 

Seria RXT/RXP przeszła niewielkie zmiany - nowa wersja kolorystyczna w RXT oraz redukcja do tylko jednej wersji modelu RXP

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882631sea_doo_rxt_260.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882649sea_doo_rxp-x_300.jpg

 

Seria Wake Pro, poza drobnym retuszem kolorystycznym otrzymała nowy silnik 230KM

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475882790sea_doo_wake_pro_230.jpg

 

Yamaha:

U tego producenta też kilka nowości, ale też redukcji - przede wszystkim z oferty zniknął silnik 1,8 SHO oraz topowy model sportowy FZR/FZS. W jego miejsce pojawił się nowy model GP 1800 wyposażony w silnik 1,8 SVHO w połączeniu z kadłubem z serii VX w unikalnym czerwonym lub niebieskim malowaniu.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883183gp1800-red-profile_01.jpg

 

Seria FX, poza utratą jednego z silników oraz innym malowaniem, praktycznie bez większych zmian. Na serię tą składa się pięć maszyn: dwie wolnossące 1,8HO w wersji zwykłej i cruiser, dwie doładowane 1,8 SVHO w wersji zwykłej i cruiser oraz wersja Limited (1,8 SVHO) z dodatkami w postaci koła do holowania czy pokrowca z solarami do ładowania aku.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883513fx-ho-red-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883542fx-cruiser-svho-red-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883580fx-limited-svho-blue-profile_01.jpg

 

Seria VX poza zmianą kolorystyki nie przeszła znaczących zmian i obejmuje sześć modeli i dwa silniki (1,1 TR-1, 1,8 HO): VX, VX DeLuxe, VX Cruiser, VX Cruiser HO, VX Limited oraz VXR.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883770vx-white-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883790vx-deluxe-orange-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883818vx-limited-blue-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475883901vxr-green-profile_01.jpg

 

Całkowitą nowością w gamie jest seria EX - odpowiedź Yamahy na święcącego triumfy Sparka, czyli segment RecLite.

Jest to całkowicie nowa konstrukcja, nieco mniejsza i sporo lżejsza od zeszłorocznego, bazowego modelu V1, ale wyposażona w ten sam silnik TR-1 o nieco zmniejszonej mocy (100 zamiast 125KM).

Seria obejmuje trzy modele, różniące się wyposażeniem i kolorystyką: bazowy EX, EX Sport (wsteczny i lusterka) oraz EX DeLuxe (system hamulca RiDE, dwukolorowa kanapa, lakier metalic).

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475884260ex-white-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475884288ex-sport-white-profile_01.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475884309ex-deluxe-gray-profile_01.jpg

 

W ofercie pozostaje też stojak SuperJet, który jednak z powodu dwusuwowego silnika jest oferowany tylko na niektórych rynkach.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475884416super-jet-black-white-profile_01.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wyłożyłeś  ;) ale trochę mnie zasmuciłeś wersją GTX jako że jestem zwolennikiem zawieszenia " is "i chciałem kupić ten model z 300 konnym silnikiem.W serwisie otrzymałem informację że w 2017 pojawi się GTX 300 limited is a tu beret.Wiesz może czym to jest podyktowane bo o jakiejś nagminnej awaryjności tego systemu nic mi nie wiadomo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o całkowitą rezygnację z amortyzacji, tylko pozostawienie jej prostszej wersji. Nigdy nie zagłębiałem się specjalnie w ten temat, ale dotąd były w ofercie dwa rodzaje amortyzacji: iS oraz S, czyli z siłą tłumienia ustawianą automatycznie bądź manualnie. Teraz w ofercie pozostanie tylko ta prostsza wersja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest zasadnicza bo w wersji " s " patrzysz w tabelę i kliknięciami amortyzatora ustawiasz jego siłę dostosowując do swojej wagi a w " is " skuter sam orientuje się o wadze pasażerów i pozostaje  opcja manualna też obsługiwana elektronicznie.Zobaczymy co przyniesie 2018 może nową wersję tych systemów. Można powiedzieć są to dwa różne rozwiązania techniczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...