Skocz do zawartości

Przegląd posezonowy


Sze100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do konca pazdziernika mam zamiar plywac, ale chcialem zawczasu zapytac co procz wymiany swiec i oleju powinno wchodzic w zakres takiego przegladu i czy nalezy jakos specjalnie konserwowac skuter, ktory zima bedzie stal w murowanym garazu, gdzie temp. raczej nie spadnie ponizej 5 st. C?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Silnik zazwyczaj bez przeglądu też odpala. Turbina a zwłaszcza woda w turbinie może do wiosny narobić bałaganu. I nie chodzi o turbo. Przy okazji propeller i wear ring dobrze jest obejrzeć. Jeżeli motorek na wtrysku to Injector Cleaner do baku przed ostatnim pływaniem. Fuel Stabiliser też by się przydało wlać. No i w ździebko oleju 2T dla ,,przesmarowania" pompek paliwowych (mech i elektr). 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dokładny instruktaż jest tu:

lub prostszy tu:

http://www.youtube.com/watch?v=KM6qo1xF1Y8

 

Uważam, iż film nr. 2 jest nieco lepszy - niemniej zabrakło mi w nim wymiany oleju, filtra oraz smarowanie wszelkich linek i cięgien, "serwis" akumulatora, inspekcja turbiny i pomiar kompresji - lepiej mieć czas przez zimę na ew. diagnozy i naprawy. Niektórzy wymieniają olej na start sezonu ale znacznie lepszą szkołą jest wymiana zaraz po ostatnim pływaniu w sezonie - jeżeli tego nie zrobisz to dużo osadów z oleju osadza się w silniku i jego 5 min. rozgrzanie nie wystarczy aby brud się zmieszał z olejem - jeżeli już zmieniasz olej na wiosnę to proponuję po pierwszym dłuższym pływaniu. W filmie nr.1 nie podoba mi się że gość smaruje cylindry przez demontaż wtryskiwaczy..ok można i tak ale po każdym ich demontażu winny być założone nowe uszczelki a tego nie widziałem(to b.ważne w starszych modelach uszczelki mogą być mocno spękane i ich ponowny montaż jest nieodpowiedzialny - wycieki paliwa=pożar) .Inspekcja pompy wodnej -OK i również zawsze nowe oringi!!

Jak znajdę chwilkę to przygotuję ogólna instrukcje jak przygotować sk. do zimy 90% jest na tych filmach - ja dołożę jakich środków dostępnych na PL rynku użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

... dużo osadów z oleju osadza się w silniku i jego 5 min. rozgrzanie nie wystarczy aby brud się zmieszał z olejem - jeżeli już zmieniasz olej na wiosnę to proponuję po pierwszym dłuższym pływaniu. W filmie nr.1 nie podoba mi się że gość smaruje cylindry przez demontaż wtryskiwaczy..ok można i tak ale po każdym ich demontażu winny być założone nowe uszczelki a tego nie widziałem(to b.ważne w starszych modelach uszczelki mogą być mocno spękane i ich ponowny montaż jest nieodpowiedzialny - wycieki paliwa=pożar) .Inspekcja pompy wodnej -OK i również zawsze nowe oringi!!

Jak znajdę chwilkę to przygotuję ogólna instrukcje jak przygotować sk. do zimy 90% jest na tych filmach - ja dołożę jakich środków dostępnych na PL rynku użyć.

Paweł - świetnie, oryginalne prezentowane tam produkty można pewnie i u nas kupić, ale z pewnością prościej i taniej będzie zastosować nasze zamienniki. :)

Co do oleju - jakiś czas temu rozmawiałem z gościem zajmującym się m.in. dystrybucją olejów itp. - twierdził, że wśród producentów olejów są głosy, które uważają, że częsta, całkowita wymiana oleju wcale nie jest lepsza od stosowania metody "dolewkowej", tzn. regularnego uzupełniania nowym olejem do pełnego stanu. Ponoć nagar wypłukiwany przez olej ma doskonałe właściwości smarne i zużycie silnika może być mniejsze niż kiedy wymienia się regularnie cały olej.

Może coś w tym jest - przecież tam gdzie jest sucha miska (np. VX) nie da się do końca spuścić całego oleju, zawsze zostaje stary, do którego dolewamy nowy. I jakoś ten model uchodzi za wyjątkowo trwały. :P

W kwestii smarowania cylindrów przez wtryski - właściwie to mógł chyba podobną czynność wykonać przez świece, miał je już wykręcone.

Ale ogólnie filmy bardzo przydatne - na marginesie, za taki przegląd w serwisach życzą sobie 1000-1500pln.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak pozostanę przy wersji wymian oleju a nie robieniu dolewek ;) sprawdź przez pocieranie w palcach jaki poślizg ma olej zużyty a jaki nowy - nie będziesz miał wątpliwości co lepsze. Po drugie jeszcze nie spotkałem się z głosami o awariach na wskutek zbyt częstych wymian oleju natomiast odwrotnie jest mnóstwo takich przykładów (szczególnie przy olejach syntetycznych)

 

PS - odbiegając od tematu

Nie należy często zmieniać olejów przekładniowych w skrzyniach silników mocno wyczynowych (rajdowych) gdyż większość tych olei nich posiada środki ścierne które ścierają zęby(tak jest)...a po to aby przekładnia nie rozsypała się w wyniku mocnego nagrzania i całkowitej niwelacji luzów - to tak ogólnie - informacje od P. Goduli wielokrotnego mistrza polski w rajdach który sam przygotowywał pojazdy którymi jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z paliwem w baku lepiej zalać trochę czy zostawić na rezerwie ?

ZAWSZE ma być pełny bak wraz środkiem stabilizującym aby "nie było miejsca" na skraplanie się wody. Zalewasz środek fuel stabiliser-conditioner (porcjami aby się dobrze zmieszał) i tankujesz do pełna - później odpalasz skuter na wężu ogrodowym przez parę minut aby ta mieszanka przeszła przez wtryski konserwując je.

Poniższy środek wystarczy Ci na ok baki !!

 

http://allegro.pl/yamalube-fuel-stabiliserconditioner-do-paliwa-i4576465717.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z paliwem w baku lepiej zalać trochę czy zostawić na rezerwie ?

ZAWSZE ma być pełny bak wraz środkiem stabilizującym aby "nie było miejsca" na skraplanie się wody. Zalewasz środek fuel stabiliser-conditioner (porcjami aby się dobrze zmieszał) i tankujesz do pełna - później odpalasz skuter na wężu ogrodowym przez parę minut aby ta mieszanka przeszła przez wtryski konserwując je.

Poniższy środek wystarczy Ci na ok 5 baków - sezonów !!

 

http://allegro.pl/yamalube-fuel-stabiliserconditioner-do-paliwa-i4576465717.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te oringi na turbine to kupie w jakim sklepie?a co z wydechami(nie lepiej podac mu plyn i zapalic zeby je przelac),a kompresor 255 tez jakos sie konserwuje?

kup oringi w salonie - nie zbankrutujesz ;) kilkanaście zł. Co do przelewania płynem - jak zimujesz powyżej 0*C to nie ma konieczności a jak w ujemnych to przelewam jak na filmie nr.2 - używam płynu Shella do chłodnic aluminiowych i rozcieńczam 1;1 uzyskując temp. zamarzania ok -15*C to wystarczy a jest mniej agresywny. Riva zaleca aby wlot powietrza szczelnie zamknąć (lub cały kompresor w reklamówkę) co zapobiega przenikaniu wilgoci do wnętrza silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest w dobrej cenie środek do paliwa

http://sklep-twinpower.com.pl/pl/p/Yamalube-Fuel-Stabilizer-Conditioner-250-ml-YMD-65049-01-80/2297

 

Ten preparat aplikujemy do przepustnicy ssącej powietrze - odpalamy skuter i ok 5 sek wstrzykujemy ten spray - będzie potwornie kopcił i może zgasnąć ale normalne - w ten sposób konserwuje się wnętrze silnika (zawory i gniazda) - po tej czynności już nie odpalamy silnika do wiosny (wiosną znów będzie kopcił ale ok 3 sek,wypali się i koniec).

 

http://allegro.pl/foggin-oil-konserwacja-silnik-skuter-wodny-sea-doo-i4554032270.html

 

Po tej czynności przy wykręconych świecach aplikujemy do każdego cylindra ten środek(instrukcja jest wewnątrz), po aplikacji przy wykręconych świecach kręcimy rozrusznikiem ok. 5 sek aby się rozprowadził po ściankach (przykryć czystą szmatą górę aby nie pryskał olej - dokładnie jak na filmie nr.2), Póxniej wkręcamy świece i tak do wiosny - wiosną odpalamy bez żadnych już zabiegów.

 

http://sklep-twinpower.com.pl/pl/p/Srodek-konserwujacy-92-858081QB1/2279

 

ten środek BBardzo polecam - stosują go lepsze ASO nie jest tani ale przy aplikacji tworzy pianę olejową i dobrze przylega do cylindrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pk1 pawel super za zangazowanie i za podanie nazw preparatow,jeszcze jedno czy smar na srubie jak jest sucho sie wymienia i jak cos to jaki? ;)

smaru się raczej nie wymienia bo nie ma prawa go ubywać(jak wszystko jest OK) tzn. jak jest brudny to świadczy o zużywających się łożyskach, jak jest z woda (kolor kawy z mlekiem) to do wymiany uszczelniacze - w obu przypadkach wymieniamy wszystko pełen kit.uszczelniacze łożyska, smar i sprawdzamy wałek czy nie jest wyżłobiony i znów nie uszkodzi simeringa . Smar np. EPNOC AP#0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego odwrotnego do zamierzonego?przydalo by sie sprawdzic czy tam wody przypadkiem nie ma bo po zimie to kibel z tego bedzie,w sumie dam nowe oringi na grzybek i powino byc ok.

Oringi smarujemy przed wciskaniem tym samym smarem(grzybek czasami ciężko wchodzi gdyż tworzy się bańka powietrzna która nie ma się gdzie podziać..ale musisz sobie poradzić) i oczywiście śrubki wkręcaj na Loctite do zabezpieczenia gwintów 572(biały), lub 242,243(niebieski) (nie używaj czerwonego np.271 gdyż jest zbyt mocny do tej aplikacji i może być problem z wykręceniem śrub). Nie sugeruj się kolorem jaki był poprzednio gdyż np. w USA mają inne kolory - np. czerwony jest średni a u nas mocny..itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien domorosły mechanik chciał kiedyś zaoszczędzić parę groszy. Samodzielnie naprawił sobie turbinę w skuterze,po czym zatarł silnik. Żeby nie zanudzać napiszę krótko. Zrobił remont silnika po czym zatarł drugi raz. Co się okazało podczas naprawy turbiny niedbale założył przewód wodny przy turbinie do chłodzenia silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien domorosły mechanik chciał kiedyś zaoszczędzić parę groszy. Samodzielnie naprawił sobie turbinę w skuterze,po czym zatarł silnik. Żeby nie zanudzać napiszę krótko. Zrobił remont silnika po czym zatarł drugi raz. Co się okazało podczas naprawy turbiny niedbale założył przewód wodny przy turbinie do chłodzenia silnika.

 

Ktoś pyta więc pomagamy a właśnie po to aby takie sytuacje się nie zdarzały...zapewne historia też pamięta odwrotne sytuacje, że po naprawach przez ASO sprzęty się rozsypały. "Domorosły" to pojecie względne-dla mnie jest nim każdy kto nie nie korzysta ze szkoleń specjalistycznych-zewnętrznych i najnowszych "zdobyczy techniki"..To że ciągle dłubie w silnikach to nic nie znaczy- ok. niektóre modele zapewne zna..bo dłubie..ale przy najnowszych modelach nie zawsze można "wygdybać" jak coś ma być ustawione i dlaczego to jest ważne..temat morze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ CHLOPY JA CALEJ TURBINY NIE CHCE WYKRECAC  OD SKUTERA TYLKO GRZYBEK.A CO DO REMONTU,TO MIALEM SYTUACJE W 135KM (2T)PRZE ZIMA NIE ZAJZALEM TLKO NA NASTEPNY SEZON POSZLEM NA WODE I PO 20 MIN TE USTROJSTWO(SRUBA)ZATRLA SIE WRECZ W SRODKU SIE POTOPILO I ZATRZYMALO ZABAWKE NA SRODKKU JEZIORA  NA POCZATKU KWIETNIA,KARZDY ZATARL SIE I TYLE!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...