wojcherwp.pl Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Witam wszystkich na forum motorowodnym. Jako, że to mój pierwszy post, to przywitam się najpierw. Jestem Wojtek i studiuję budowę maszyn, czyli jestem "omc inż." (o mało co inżynier). Jest to istotne dla wyjaśnienia celu po co tu piszę. Wiem, że temat przyczep nieco oklepany, ale nie znalazłem na forum tego co potrzebuję Dostałem temat pracy inżynierskiej "Zaprojektować przyczepę do dedykowanego skutera wodnego". Dedykowanego oznacza tylko tyle, że ma być do konkretnego skutera (amatorskiego,dziecięcego,wojskowego - nie ma znaczenia) Nie pływam na skuterach więc nie mam zielonego pojęci o nich. Mój klimat to żaglówka więc co nieco o wodowaniu sprzętu wiem. Kilka przyczep w życiu też zbudowałem. I tu moje pytanie. Czy znajdzie się dobra dusza, która poświęci kilka postów dla mnie i podzieli się potrzebnymi informacjami. W zamian mogę po skończeniu pracy przekazać kpl. dokumentację przyczepy, gdyby ktoś chciał sobie taką zbudować Pytania dla Was szanownych użytkowników będą raczej proste (co Wam potrzeba, co przeszkadza, lepiej ślizgi czy rolki itp). Wszystkie przyczepy jakie spotkałem to raczej uniwersalne do każdego skutera w danej klasie. Ma to oczywiście uzasadnienie ekonomiczne, ale "nasz klient nasz Pan" - ma być pod konkretny skuter. Fakt, że da radę załadować na nią pozostałe skutery to inna sprawa. Politechnika sobie życzy to będzie (mam nadzieję ;)). Mam już jakąś koncepcję (a muszę zrobić 3 i wybrać 1) więc potrzebuję szczegóły (jak wyżej - co byście chcieli mieć a co Wam przeszkadza, wciągarka ręczna, czy elektryczna, a najważniejsze: wymiary i masa skutera.) Mój pomysł jaki chcę przeforsować (mam nadzieję, że niema tego jeszcze) to dodatkowa rama/płoza która pozwoli nie tylko skuter wodować, ale też zrzucić na zimę na tej ramie i "zakulać" na rolkach w miejsce zimowania, a przyczepa może służyć do czego innego. Czy znajdzie się ktoś chętny na współpracę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 skoro mogę pomażyć i rybka spełni moje życzenie to napiszę o wymarzonej przyczepie... wybierz ile max. możesz spełnić tych zachcianek... powinna być miękka o ugieciu min 10cm tzn.resor +amortyzator aby płunęłą na PL drogach..a nie skakała jak piłka na ośce sketnej amortyzowała tylko na oponie...pod warunkiem że ktoś nie założył niskiego profilu. przy tym jednocześnie powinna być niska aby się łatwo wodowało ...a to będzie wyzwanie w zw. z powyższzym wolałbym do transportu na płozach a do wodowanie na rolkach...może jakaś wajha po której przełożeniu obok wyskakuja rolki aby się łatwo slipowało na płytkiej wodzie.. dyszel powinien być jak najkrótszy do transporu a jak najdłuższy do wodowania np z plaży - idealnie to wysuwany teleskopowo..lub inne patenty wydłużające. oczywiście na zimę dyszel składany całkowicie aby nie zajmował miejsca w garażu poczas zimowania. I teraz jak to zrobic aby wszystko było sztywne a nie telepało się podczas jazdy - ew.luzy na połączeniach oczywiście niezapomniej o kole zapasowym, lampach led i ogólnym wizerunku. Przyczepa ocynk ogniowy i dodatkowo malowana aby nie bielała w słonej wodzie...no ew. kwasówka ale będzie zbyt droga dla większości użytkowników wyciągarka może byc ręczna , pasowa . Pasy do mocowania skutera automatyczne - w USA takie mają przymocowane na stałe do ramy - samozwijane coś jak pasy bezpieczeństwa.. oczywiście jakas skrzynia alu na narzędzie i inne drobne rzeczy,, felgi najlepiej niklowane...(w USA sa w PL raczej niedostępne). i może jeszcze jakieś miejsce na 2 rowery z przodu przyczepy ? może inni się wypowiedzą o czym jeszcze marzą ;) a co ich denerwuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Jeszcze lodówka na napoje... żart, ale rozwaliłeś mnie z tym dyszlem :) Choć jest coś na rzeczy: z długim dyszlem łatwiej się cofa, i łatwiej zeslipować na długim zjeździe. Ale na pewno jakiś pojemnik na narzędzia, pokrowiec, etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Co do dyszla, to kolega kiedyś dorobił sobie przedłużkę. Świetna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Sporo zostało wcześniej napisane pod czym się podpisuje dodam jeszcze to żeby lampy były montowane po bokach ramy tak by nie trzeba ich demontowac w czasie slipowania. Jeżeli chodzi o transport rowerów to świetna opcja ale jeśli będą z przodu to wydłuży ramę, może np po bokach lub z tyłu. Ja mam z tyłu główkę haka na którą wkładam bagażnik rowerowy. Widziałem gdzieś zdjęcie przyczepy z bagaznikiem nad skuterem ale to musi być porządną konstrukcja. Skrzynka narzędziowya obowiązkowo, oczywiście szczelna. Faktycznie czasami na płytkich zbiornikach jest problem że zrzucenie skutera ale większy z zakładnikiem jeśli płody są znacznie powyżej wody - tutaj jest temat do popisu. A może tak jak mają przyczepy kempingowe jakieś silniczki przy kołach żeby można pojechac po dnie lub podjechać w dogodne miejsce nad jeziorem. Oj rozmarzylem sie....???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 może jeszcze koła które kręcą się wokół swojej osi ? przy demontowanym dyszlu ułatwiłoby sterowanie jej w garażu , a jeszcze lepiej jakby lewitowała przy suficie garażu wtedy problem dyszla i kółek by zniknął 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcherwp.pl Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Dziękuję wszystkim za komentarze, zarówno te poważne jak i mniej :), też jestem zdania, że wszystko trzeba brać na miękko. Z grubsza odpowiem już teraz poważnie: powinna być miękka o ugieciu min 10cm tzn.resor +amortyzator - spokojnie da się załatwić, gdybyś podał mi wagę Twojego skutera (lub czym śmigasz to znajdę w necie) przy tym jednocześnie powinna być niska aby się łatwo wodowało ...a to będzie wyzwanie w zw. z powyższym - wbrew pozorom prosta sprawa - zbudowałem sobie skrzyniówkę o wysokości podłogi ok 50 cm (mogła być niższa, ale nie chciałem się schylać) wolałbym do transportu na płozach a do wodowanie na rolkach...może jakaś wajha po której przełożeniu obok wyskakuja rolki aby się łatwo slipowało na płytkiej wodzie.. - ciekawy pomysł -o to właśnie mi chodzi, praktyczne uwagi użytkowników dyszel powinien być jak najkrótszy do transporu a jak najdłuższy do wodowania np z plaży -jak wyżej. To najmniejszy problem -prowadzenie na tulejach ślizgowych jak w hamulcu najazdowym (tylko że o przekroju kwadratowym z eliminacją luzów) oczywiście na zimę dyszel składany całkowicie aby nie zajmował miejsca w garażu poczas zimowania - możliwe (odejmowany) tylko skłaniam się do przyczepy z dodatkową ramą (problem Seby z obracanymi kółkami rozwiązany).Wówczas założenie, że skuter zimuje w garażu a przyczepa na zewnątrz I teraz jak to zrobic aby wszystko było sztywne a nie telepało się podczas jazdy - ew.luzy na połączeniach - spoko, mam na to pół roku to załatwię problem (ciężar skutera usztywni połączenia jak ciężar samochodu po opuszczeniu na koła usztywnia przednie zawieszenie) oczywiście niezapomniej o kole zapasowym (raczej zapomnę,zaprojektuję tylko miejsce, ile razy w życiu zmieniałeś koło?), lampach led (tylko i wyłącznie, wodoodporne bez konieczności zdejmowania przy slipowaniu) i ogólnym wizerunku (kwestia gustu - jedni wolą brunetki inni blondynki. Przyczepa ocynk ogniowy (tylko i wyłącznie) Pasy do mocowania skutera automatyczne - w USA takie mają przymocowane na stałe do ramy - masz może jakiś link do tego? szukałem i nie znalazłem oczywiście jakas skrzynia alu na narzędzie i inne drobne rzeczy - cenna uwaga, ja na żaglówce tego nie potrzebuję bo narzędzia pływają ze mną, ale skuter to co innego felgi najlepiej niklowane. - raczej alu, załatwia to problem korozji i może jeszcze jakieś miejsce na 2 rowery z przodu przyczepy ? niestety - temat jest "zerojedynkowy" - przyczepa do konkretnego skutera, ale jak ktoś chce to po zrobieniu projektu wydłużę ją o 1 m i będzie miejsce na 2 rowery rozwaliłeś mnie z tym dyszlem - spoko, w żaglówce też się przydaje więc wiem w czym rzecz. Będzie były montowane po bokach ramy tak by nie trzeba ich demontowac -jak wyżej Ja mam z tyłu główkę haka na którą wkładam bagażnik rowerowy - jak Panowie prześlecie mi dane techniczne skutera to pomyślę - pomysł niby prosty, ale wymaga obliczeń środka ciężkości, (czy masa skutera ZAWSZE zrównoważy przyczepę niezależnie czy rowery jadą,czy nie, czy trzeba oś przesuwać. Ale to jeszcze bardziej przemawia za dodatkową ramą - można ją wsuwać na przyczepę dalej lub bliżej w zależności od ciężaru jest problem że zrzucenie skutera ale większy z zakładnikiem jeśli płody są znacznie powyżej wody - tutaj jest temat do popisu. - może ta "wajha" nie jest takim złym pomysłem Lodówka to raczej w samochodzie niż w przyczepie. Chociaż z drugiej strony...tylko powiedz gdzie pływasz bo na zimne zawsze mam ochotę ;D Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi to bardzo proszę. Wbrew pozorom wnosi to dużo. Czy ktoś z szanownych kolegów podeśle dane swojej maszyny? Może być kilka. Pomimo tego, że projekt będzie pod jeden skuter to i tak będzie on uniwersalny. Oferta jak najbardziej aktualna. Każdy kto pomoże otrzyma go ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 a może przyczepa na dwa skutery z której można zrobić dwie pojedyncze ? wsawiłbym zdjęcie ale nie wiem jak :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcherwp.pl Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Seba. Temat jest "nienaciągalny". Przyczepa do konkretnego skutera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Przeciętny skuter ma 3-3,5m długości, 1,2-1,3m szerokości i od 300 do 400kg. Co do samej przyczepy - amerykanie wymyślili już chyba wszystko: od przedłużanych dyszli, systemów automatycznego wpinania skutera w zaczep na przyczepie, przez dodatkowe ramy dociskające i stabilizujące skuter zamiast tradycyjnych pasów, wysuwane rolki do wodowania, aż po przyczepy "piętrowe" czy podwójne, które da się rozdzielić na dwie pojedyncze. Ja najbardziej doceniam "rampy" po których można wygodnie chodzić po przyczepie - niesamowicie ułatwia to wodowanie. http://upload.secondsun.pl/img/1561140276dscf9273.1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcherwp.pl Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Funyo. Czy mogę prosić o więcej zdjęć? Może być na maila (w nicku) aby nie zaśmiecać forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 jak chcesz zobaczyć prawdziwe cacka pod skutery to link masz poniżej...ad. gustu...niezależnie czy blondynka czy brunetka...ale ma być ładna ;) http://shadowtrailers.com/pwc_trailers.html http://shadowtrailers.com/gallery1_02.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Podaje dane skutera którego transportuje, Sea-Doo GTR 215 Wymiary (długość x szerokość): 3368 x 1231 mm * Masa własna: 363 kg * Ilość miejsc: 3 * Ładowność: 272 kg * Pojemność zbiornika paliwa: 60 l * Pojemność schowków: 116,6 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 jak chcesz zobaczyć prawdziwe cacka pod skutery to link masz poniżej...ad. gustu...niezależnie czy blondynka czy brunetka...ale ma być ładna ;) http://shadowtrailers.com/pwc_trailers.html http://shadowtrailers.com/gallery1_02.html Niestety, wszystkie one mają jedną wadę - proste poziome poprzeczki ramy, co implikuje wyższe osadzenie płóz i samego skutera. Wg mnie, czym niżej leży skuter, tym wygodniej w czasie jazdy i przy wodowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 oczywista prawda :) ale sporo ciekawych detali można od nich zaczerpnąć...czego nie można powiedzieć o naszych producentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Cokolwiek zaprojektujesz, a jest ryzyko, że ktoś to wykorzysta do produkcji to niech to będzie naprawialne na dostępnych teraz i w przyszłości podzespołach (np łożyska w kołach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Funyo. Czy mogę prosić o więcej zdjęć? Może być na maila (w nicku) aby nie zaśmiecać forum Więcej zdjęć przyczepy zrobię przy okazji wodowania i wkleję tutaj - nieskromnie napiszę, że to niemal konstrukcja idealna ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcherwp.pl Opublikowano 22 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Jako, że August podał pierwszy wymiary skutera, to projekt będzie miał tytuł pod Jego maszynę. Ale faktycznie będzie to przyczepa uniwersalna, wiec spoko. Każdy Wasz skuter będzie można załadować. No chyba, że śmigacie jakim czołgiem o wadze 1 tony Cokolwiek zaprojektujesz, a jest ryzyko, że ktoś to wykorzysta do produkcji to niech to będzie naprawialne na dostępnych teraz i w przyszłości podzespołach (np łożyska w kołach) - moja się nie będzie psuła ;). Na poważnie to pewnie że tak. Wykorzystam gotowy układ jezdny. I tu odpowiadam na wątpliwości pk1pawel Idealna do tego jest oś od Peugeota (chyba 206/306 ale nie jestem pewien - były to brałem). Niziutka, mięciutka. Mam już 2 przyczepy na tych osiach (jednoosiówka i tandem) i one "płyną",czy puste czy pełne. Koło na dziurach nie odrywa się od asfaltu. Ostatnio "trenuję" oś skrętną (bo niska) z dodatkowymi poduszkami powietrznymi (bo miękkie i można podnieść/opuścić). I jak na razie tutaj wszystko idzie w dobrym kierunku. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak coś komuś przyjdzie do głowy to nie krępować się proszę :D. Funyo - dzięki, tym bardziej że to konstrukcja niemal idealna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zdjęcie funyo wywołuje u mnie efekt wow: tak, to jest świetny pomysł z tym pomostem dookoła. Poza tym chroni skuter przed rowerzystami w czasie transportu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Pomysł z rampami dookoła jest idealny - podpatrzyłem to w oryginalnych przyczepach SeaDoo. Gdybym miał coś zmieniać, to pod rampami umieściłbym dodatkowo zamykane schowki, tworzące burty przyczepy. http://upload.secondsun.pl/img/1561283305113_5583.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1561283373113_5585.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1561283430113_5587.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 W takim razie czuje się zaszczycony ;) myślę że przy tym wszystkim ważne jest aby DMC przyczepy zmiescilo sie w 750kg, chyba że dla Kolegów nie ma to aż takiego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 już powiem czego jeszcze nie napisalem a jest niezbędne...obrysowki tylne(nie są obowiązkowe w wąskiej przyczepie..ale mogą być zastosowane) na tyle szerokie aby byly widoczne a lusterkach co ogromnie ulatwia cofanie szczególnie pustą przyczepą.. często widzę jak ludziska cofaja i jak już zobaczą przyczepę w lusterku to juz jest zbyt przelamana. no i jeszcze dołożyłbym min 2 na stronę boczne lampki pomaranczowe z odblaskami na ramie. NIE jestem pewien czy jedna szt odblasku na blotniku jest wystarczająca z przepisami ??..Ale lampki będą lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Jako, że August podał pierwszy wymiary skutera, to projekt będzie miał tytuł pod Jego maszynę. Ale faktycznie będzie to przyczepa uniwersalna, wiec spoko. Każdy Wasz skuter będzie można załadować. No chyba, że śmigacie jakim czołgiem o wadze 1 tony Cokolwiek zaprojektujesz, a jest ryzyko, że ktoś to wykorzysta do produkcji to niech to będzie naprawialne na dostępnych teraz i w przyszłości podzespołach (np łożyska w kołach) - moja się nie będzie psuła ;). Na poważnie to pewnie że tak. Wykorzystam gotowy układ jezdny. I tu odpowiadam na wątpliwości pk1pawel Idealna do tego jest oś od Peugeota (chyba 206/306 ale nie jestem pewien - były to brałem). Niziutka, mięciutka. Mam już 2 przyczepy na tych osiach (jednoosiówka i tandem) i one "płyną",czy puste czy pełne. Koło na dziurach nie odrywa się od asfaltu. Ostatnio "trenuję" oś skrętną (bo niska) z dodatkowymi poduszkami powietrznymi (bo miękkie i można podnieść/opuścić). I jak na razie tutaj wszystko idzie w dobrym kierunku. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak coś komuś przyjdzie do głowy to nie krępować się proszę :D. Funyo - dzięki, tym bardziej że to konstrukcja niemal idealna :) już mi się nie podoba, że montujesz oś od samochodu. Oczywiście można sobie zrobić coś takiego ale uważam że projekt powinien być taki abym mógł otworzyć produkcje takich przyczep czyli na standardowo dostępnych nowych podzespołach. Zakładam, że oś będzie ze szrotu...bo nie sądzę aby w ASO była w cenie akceptowalnej do produkcji przyczep...inna sprawa że oś musisz mieć certyfikowaną....lub tak ją zaprojektujesz, że wszystko przejdzie certyfikację (resory, piasty, amortyzatory i rura oraz sposób połączenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 i jeszcze mając już prawie gotowe fotki (przyczepa FUNYO) co bym w niej dodał.. - duższe płozy w tył i/lub zabezpieczyć krawędzie blach od lamp aby nie uszkodzić skutera podczas wpływania od tyłu np. za płytkim slipie , fali , wietrze itp..do takich warunków najlepiej zastosowac jeszcze rury naprowadzające które pionowo sterczą ponad wodę i wtedy nie ma możliwości złego napłynięcia na płozy - lampki boczne z odblaskami led po 2-3 na stronę (lepsza widoczność w nocy) - obrysówki tylne - jak pisałem powyżej pomocne przy cofaniu. - środkowa poprzeczka łącząca ramę jest chyba zbędna gdyż oś skrętna pełni tą funkcję (oszczędność :D) - może chlapacze tylne na błotnikach ? - tył od płóz powienin być pod kątem i zaokrąglony aby nie uderzać w krawędź (chyba już widać że te syt.miały miejsce) - brak uchwytu na wtyczkę przyczepy ..kabel dynda :D - skrzynka na narzęcia i inne graty.. - kraty boczne do chodzenia super..tylko czy od wewnątrz nie warto je podnitować jakimś odbojnikiem gumowym...na b.stromym slipie i fali może się zdarzyć uszkodzenie kadłuba. Wiadomo, iz uważamy na wszystko ale przyczepke należy zaprojektować dla "Kowalskiego" i przewidzieć jak najwięcej zabezpieczeń i ich ilość jest spora...oczywiście na końcu nikt za to nie zapłaci :D :D trochę się rozpisałem gdyż kilka przyczep wykonałem poniżej macie jeszcze pomocne info ad przyczepek z forum o łodziach... http://forum-motorowodne.pl/auto-i-lodz/nie-kupuj-takiej-przyczepy/15/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcherwp.pl Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Paweł - napisałem tylko, że idealna jest oś od Peugeota (gdybyś potrzebował), ale będzie to oś skrętna od Alko z dodatkowymi poduszkami pneumatycznymi lub amortyzatorami również ze zmienną charakterystyka. Na razie testuję oś skrętną plus poduszki pneumatyczne, w lipcu i sierpniu będę testował oś skrętną ze wspomnianymi amortyzatorami. Na razie widzę same zalety osi skrętnej (niska) z zawieszeniem pneumatycznym (miękkie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.