Skocz do zawartości

Rejestracja


SeaDoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@musti, niestety przy rejestracji w PZMWINW jako jednostka śródlądowa, jeżeli ma powyżej 75KW przegląd techniczny i uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej obowiązkowe, odnawiane co jakiś czas(skutery dostają maksymalnie na trzy lata). prościej, taniej i szybciej zarejestrować w Polskim Związku Żeglarskim w Warszawie. rejestracja jako jacht morski, nie podlega żadnym badaniom technicznym i spokojnie można pływać po śródlądziu, bo nie ma przepisów zabraniających żeglugi po wodach śródlądowych jachtom morskim. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skonczyla mi sie rejestracja na skuter 2015r(pzwimw),plywalem na rejestracji poprzedniego wlasciciela,gdzie to najtaniej zarejestrowac?

 

jak chcesz mieć raz a dobrze to tylko w PZŹ - rejestracja POL ..a nie PZMiNW-rejestracja PL(przeglądy techniczne,świadectwa zdolności żeglugowej itd.) poniżej masz opis dlaczego

 

http://forum-motorowodne.pl/rejestracje-ubezpieczenia-i-uprawnienia-motorowodne/rejestracja-lodzi-motorowych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli skuter ma posiadać Jacht Casco czyli ubezpieczenie na wodzie to nie radzę rejestrować na POL. Fakt że nie trzeba płacić za przeglądy i świadectwa, ale przy jakimkolwiek odszkodowaniu od ubezpieczyciela to ważne badanie techniczne oraz świadectwo żeglugi to najszybsza podstawa do odmowy wypłacenia odszkodowania. Przerabiałem temat nie raz. Kolejnym tematem jest wyposażenie jachtu morskiego takie jak np: obowiązkowe koło ratunkowe z liną ratunkową. Niestety jak się trafi na wodzie na służbistów to mandat gwarantowany. Lepiej zapłacić i zarejestrować w PZMiNW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Bajbus dołożyłeś do pieca pomieszałeś wszystko  ;) od sześciu lat mam Jacht Casco na Quicksilvera a teraz trzeci rok na skuter z całym szacunkiem bzdury piszesz.

Messi1 myślę że mała tabliczka z tyłu skutera typu" nie zapłaciłem podatku " załatwi wszystko  :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli skuter ma posiadać Jacht Casco czyli ubezpieczenie na wodzie to nie radzę rejestrować na POL. Fakt że nie trzeba płacić za przeglądy i świadectwa, ale przy jakimkolwiek odszkodowaniu od ubezpieczyciela to ważne badanie techniczne oraz świadectwo żeglugi to najszybsza podstawa do odmowy wypłacenia odszkodowania. Przerabiałem temat nie raz. Kolejnym tematem jest wyposażenie jachtu morskiego takie jak np: obowiązkowe koło ratunkowe z liną ratunkową. Niestety jak się trafi na wodzie na służbistów to mandat gwarantowany. Lepiej zapłacić i zarejestrować w PZMiNW.

Bzdury!

Żaden ubezpieczyciel nie może żądać czegoś co nie jest wymagane prawem. To samo dotyczy wyposażenia jachtu morskiego - przeczytaj wytyczne, choćby pod linkiem, który wcześniej podałem. I nie mieszaj ludziom w głowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzeniach samego kadłuba do tej pory liczyli szkodę całkowitą, bo producenci nie przewidują procedury naprawy kadłuba. Oczywiście polak potrafi, ale tego po prostu nie powinno się robić. Skuter wprawdzie nie jest jakoś specjalnie konstrukcyjnie wydumany, ale technologia jego produkcji już tak - zewnętrzne skorupy są ze sobą sklejone, do tego wklejona jest wkładka wewnętrzna, styropiany lub pianki wypornościowe. To wszystko na stałe, bez żadnych rewizji. Żeby załatać prawidłowo dziurę w dnie, trzeba wybebeszyć silnik, porozcinać skorupy, wkładki itd. a potem to złożyć do kupy. Nie ma opcji, żeby zrobić to z jakością fabryki. Do tego licząc się z kosztami :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy Jack i Funyo, jak napisałem z" własnego doświadczenia " miałem 2 razy odmowę wypłaty odszkodowania za uszkodzenia skutera podczas kolizji na wodzie oraz wpłynięciu na kamień gdyż miałem skuter zarejestrowany jako jacht morski. Piszecie że bzdury piszę i że mieszam ludziom w głowach, szkoda że nie miałem możliwości zaproszenia Was na sprawę w sądzie jak się procesowałem z ubezpieczalnią. Nikt natomiast nie odniósł się co do obowiązkowego wyposażenia jakim jest np koło ratunkowe wraz z liną które jest obowiązkowe w jachcie morskim. A jak coś to zapraszam ze sprzętem na Zalew Zegrzyński i gwarantuję że każdy z Was byłby tak "przetrzepany" przez naszych mundurowych że więcej byście tu nie przyjechali. Kolego Funyo żal że od razu najeżdżasz na kogoś kto miał do czynienia z taką sytuacją, której nie życzę Tobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, sam mam skuter zarejestrowany na POL, miałem wielokrotnie kontrole zarówno policji jak i IŻŚ, nie tylko na Mazurach, ale też na zat. Gdańskiej i nikt nigdy nawet się nie zająknął na temat wyposażenia, bo nie mógł.

Cyt.

Szczegółowe przepisy dotyczące bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie określa rozporządzenie Ministra Transportu. Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie. (Dz. U. z 2012 r., poz. 326). Na podstawie §2.1. przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) jachtów regatowych;

2) rowerów wodnych

3) jachtów rekreacyjnych o długości kadłuba do 15 m., które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;

4) skuterów wodnych używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

 

Natomiast co do ubezpieczenia - nie wiem gdzie masz ubezpieczony sprzęt i nie wiem co jest napisane drobnym druczkiem w polisie, ale skoro prawo nie nakazuje wykonania przeglądu technicznego, bo:

Cyt.

Przegląd techniczny i inspekcja mogą być przeprowadzone nieobowiązkowo na wniosek właściciela/armatora statku. Przeglądów technicznych dokonuje Polski Rejestr Statków (po przeglądzie wydawane jest świadectwo klasy jachtu), lub inspektorzy Morskiego Zespołu Technicznego PZŻ (po przeglądzie wydawane jest orzeczenie zdolności żeglugowej),

 

to nikt nie może tego wymagać.

Chyba, że jest to warunek zawarcia polisy określony w OWU.

Przepraszam, jeśli poczułeś się dotknięty, ale temat ten był już wielokrotnie wałkowany i wyjaśniany, a i tak co jakiś czas powraca ten sam problem z tą samą argumentacją.

P.S. widać na Zegrzu panuje jakieś inne prawo :P ;)

P.S.2 a nie masz przypadkiem skutera na firmę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol Bajbus - zwykle z firmami musisz się procesować aby otrzymać swoje...taki mają "biznes plan" = napisz jak skończyła sie Twoja sprawa?

 

Co wyposażenia - przeczytaj link gdzie jest opisany mój przykład !!! - wożę ze sobą odpowiedź z PZŹ - daję policjantom i jak się im coś nie podoba niech piszą wniosek do sądu bo mi szkoda czasu na głupie dyskusje. Co ciekawe Urząd Żeglugi Śródlądowej nigdy się nie czepia lecz czasami lokalne pieski coś po swojemu interpretują - ale nie wdaje się w te durnoty - przekazuję odpowiedź i odpływam.

 

Wyposażenie "jachtu morskiego" ma poprawiać bezpieczeństwo musi być możliwość jego zainstalowania - to co piszesz w przypadku skutera jest niewykonalne i zagraża bezpieczeństwu.

Jak wiadomo jesteś przepis ile środka gaśniczego na KW mocy - pewnie SD 300HP musiałby wozić z 10kg :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...