pepperoni Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 Cześć, Proszę o porade w zakupie skutera. Temat skuter nowy. Gti 170 cena pk 76.000 plus 1500zl i gwarancja na 4 lata. Kawasaki 67.900. Zakup na firme. Cel to fun z rodzina nad woda. Troche szalenstwa (wiem ze to nie 300koni) ale zawsze. Ktory byscie wybrali? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 25 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2022 jest parę rzeczy przemawiających po stronie GTI. 1. to dostępność know-how, fora, grupy , użytkownicy - dużo łatwiej znaleźć jakieś informację na temat GTI niż STXa. Miło wymienić się doświadczeniem, czy nawet popływać razem na identycznych maszynach, Kawasaki ma 5% rynku , Sea Doo 50%. Zresztą Kawasaki totalnie olewa klientów, przez 10lat za dużo nie robili w sprawie rozwijania produktu , a jak już zrobili to powiedzieli, sorry, części ze skuterów zabieramy do wkładamy do motocykli bo to ważniejsze 2. wydaje mi się że nadal 2023 STX160 nie ma hamulca, GTI mają to od lat. Przy zabawie rodzinnej , dodatkowa kontrola i bezpieczeństwo się przyda 3. dostępność serwisów, części, akcesoriów, GTI to bardziej rozbudowana platforma 4. GTI jest trochę większy (dłuższy, szerszy), przy zabawie rodzinnej może mieć to znaczenie. Ja bym wybierał miedzy GTI 170 a VX cruiser HO 180, możliwe ze Yamaha jest mało konkurencyjna cenowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 A ja bym chyba brał Kawasaki - powstają nowe punkty serwisowe, więc przy nowej maszynie kilka lat spokoju (u mnie w Giżycku otworzyli się w tym sezonie); silnik czterocylindrowy o wyższej kulturze pracy, do tego mocniejszy, bo w SD te 170KM jest tylko teoretyczne - osiągi są na poziomie wcześniejszej 130tki, czyli v max 90km/h, przy ok. 100km/h u Kawy. Zapewne to kwestia plastikowego dna GTI, które jest szorstkie i IMO całkowicie dyskwalifikujące. Jedynym minusem STX jest brak elektronicznego hamulca, o ile ktoś jest gadżeciażem, bo manualny wsteczny w Kawie ma podobną funkcjonalność, a do tego jest praktycznie bezawaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Dodam jeszcze parę plusów i minusów - w Kawie są wygodne uchwyty na napoje przy kierownicy, których nie ma w GTI. Ten ma z kolei większą platformę rufową z możliwością powiększenia, ale już wchodzenie na nią z wody jest mniej wygodne niż w STX - brak uchwytu z tyłu siedziska, jest tylko płytkie wgłębienie w samej platformie. Są za to uchwyty do szybkiego montażu dodatkowego wyposażenia LINQ. W Kawasaki jest wygodniejszy dostęp do komory silnika i ładniejsze są zegary - w SD to jakaś porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepperoni Opublikowano 26 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Dzieki Panowie. Stylistycznie bardziej gti ale kawa przemawia do mnie cena - uda mi sie ja kupic 11.000 taniej niz gti i chyba fakt ze jest troche mocniejsza. Yamahe ogladalem - super, ale cena pod 90.000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 (edytowane) 11 tysi to sporo kasy , wiec warto Pamietam jak wchodzil stx do sprzedazy to cena byla nizsza w usa niz gti130 . Za ta cene nie bylo lepszego skutera. I sam go doradzalem bo to byla cena zblizona do Sparka Trixx 90 Dzis patrze ceny stx w wersjach bogatszych to mozliwe ze wyzsza niz gti SE170, wolalbym wtedy GTI. Nie ma znaczenia ze powstaje jakis serwis gdzies tam, jak to mowią amerykanie , nikt tego sietu nie chce i potem ciezko to sprzedac. Za rok, dwa kawasaki jet ski moze juz nie byc, dzis juz są prawdopodobnie pod granicą oplacalnosci , niech tylko kryzys walnie , zwiną katalogi i pa.. po dstawach na rok 2022, to nie ma zaczenia czy cos produkuja. Trzeba to zrozumiec , odwiedzajac salony pozostalych wyrobow kawasaki vs jetski Edytowane 27 Października 2022 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Czarnowidztwo. Yamaha odpuściła sobie ten sezon chyba jeszcze szybciej niż Kawasaki. A jak będzie duży kryzys to i SD może nie podołać. Tym bardziej, że ich firma-córka, Rotax, może mieć pod górkę z powodu montażu ich silników w irańskich dronach, atakujących Ukrainę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Yamaha nie odpuscila ,jak nie akutery to lodeczki wyjezdzaja, lepiej im sprzedac lodke za 100tys niz skuter za 15tysi, bo silnik ten sam - kasa sie zgadza , gdzies czytalem ze zysk operacyjny SD wzrosl mimo klopotow z dostarczaniem jednostek . SD Switch pewnie tez robi robote, bo technologia skutera, a cena razy 2 lub 3 . Wrzucam ponizej foto kadluba switcha , po co sprzedawac skuter za 15 jak mozna Switcha za 45tysi . Rotaxy nie tylko sa w dronach iranskich , ale i Tureckich i pewnie innych .. Yama i BRP maja bardzo rozbudowane dzialy marine , a Kawasaki jet ski jutro zwija manatki i za 3 miesiace w tym samym miejscu robia kosiarki do trawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Dzisiaj nic nie jest pewne. No może śmierć i podatki, reszta różnie. Evinrude też był taki super i już go nie ma. Co do KAWASAKI, to znajomy ma STX'a już chyba ze 4-5 lat i jest mega zadowolony. Przy wolnossakach, bez względu na markę, przy prawidłowej eksploatacji raczej niewiele się psuje. Mi wizualnie bardziej się podoba GTI i na pływanie po morzu wybrał bym właśnie ten skuter. Jednak pod względem osiągów i do zabawy bardziej STX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Envinrude w praktyce nadal jest , bo nowy rotax outboard po specyfikacji widac , ze to zmodernizowany, G2 etec. Bedą promowac rotaxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Moze zebyscie lepiej zrozumieli na czym jest biznes , moj pobliski diler BRP, Yamaha, Kawasaki , wrzuca zdjecia sprzedanych lodzi i klientow i bardzo czesto widze sprzedana lodke yamaha w cenie powyzej 100tys dolcow i na to nie trzeba dlugo czekac jak na skuter . W Polsce z vatem, akcyzami to przy dzisiejszym kursie dolara , moglo by byc okolo 700-800tys. , a drozsze modele to i 1mln. I to jest priorytet sprzedazy . Podobnie jest z Sea Doo Switch. Jako ze ten diler jest 1 km od mego domu i codziennie go mijam , to widze na bierzaco co dzieje sie na placu , cale transporty lodek Yamaha i SD Switch Ten wioskowy diler wiecej opitala skuterow niz wszyscy dystrybutorzy w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 (edytowane) Tyle że Europa to nie Stany i nie ma co tych rynków porównywać, choć np. mój lokalny diler też sprzedaje więcej łodzi niż skuterów. A Kawasaki ma swoich fanów i choć sprzedażą nie dorównuje wielkiej dwójce, to jest ona stabilna z tendencją wzrostową. Edytowane 27 Października 2022 przez funyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Ale on sprzedaje wiecej lodzi Yamaha niz waverunnerow ? , czy switchow wiecej niz reszty SeaDoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 Nie, ogólnie łodzi od skuterów. To diler wielomarkowy. Chodzi mi o tendencję, że mimo kryzysu droższe łodzie i tak sprzedają się lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepperoni Opublikowano 29 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 Obejrzalem kawe na zywo. Fajny skuter. Zwykly, prosty, niestety niczym mnie nie zachwycil. Cena przyzwoita. A jednak ma to byc fun i cos co cieszy serce. Zmienilem koncepcje, dolozylem i kupilem GTR 230. Dzieki za wszystkie porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 29 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 ha ha, nie wiem, czy mi uwierzysz, ale miałem Ci napisać na początku , kup GTRa, ale myślę człowiek wybiera wolnossaka, to nie będę mu bzdurzył poszedłeś dobrą drogą, zawsze rozgrzewaj silnik min. 5 minut przed pałowaniem, zmień pierwszy olej po 8-10 godzinach cup holder nie zrobi z STXa nic wyjątkowego, jak przed kupnem drugiego rxt-x 300, pojechałem zobaczyć nową Kawę Ultra, wszyscy sie spuszczają, widzieli to na foto, "miażdży system" pojechałem, zobaczyłem Kawe, "wróciłem" z nowym rxtxem rxt-x nie jest idealnym skuterem, mogę wiele napisać o nim i jego kadłubie ST3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepperoni Opublikowano 29 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 GTR RXT RXP i cala linia sea doo strasznie mi sie podoba. Kawa miala byc wyborem nowego skutera w akceptowalnej dla mnie kwocie. Żona podchodzi i mowi ze jak juz sie na kawe zdecydowalem to specjalnie szczesliwy nie jestem... żeby brac cos co jednak na sama mysl da radosc. I racja...!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 29 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 doładowanie zawsze daje cios jak ktoś pisze kup to bo ma 4 cylindry a Sea Doo tylko 3 to gość nie do końca rozumie o co w tym chodzi. dzięki 3 cylindrów SD ma mniejszy opór, większy skok tłoka i bardziej surową charakterystykę pracy silnika. Na końcu te wszystkie skutery doładowane (SD,Kawa,Yama) mają podobne osiągi, ale dzięki temu 3 cylindrowcu, odczucia "jazdy" w SD są bardziej sportowe, narywiste Żeby to bardziej zobrazować to jak porównanie Audi serii S(RS) do BMW eMek. Realne osiągi prawie identyczne, ale odczucia zupełnie inne, Audi jest grzeczne, pozbyte emocji, A BMW nerwowe, daje emocje. Wydaje się że BMW dużo szybsze, a po zmierzeniu czasów , różnic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Kazik, a co w nowej Ultrze Ci się nie podoba? Co jest na minus w porównaniu z SD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.