Skocz do zawartości

Sea doo gti 170 se vs kawasaki stx 160


pepperoni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jest parę rzeczy przemawiających po stronie GTI. 

 

1. to dostępność know-how, fora, grupy , użytkownicy - dużo łatwiej znaleźć jakieś informację na temat GTI niż STXa. Miło wymienić się doświadczeniem, czy nawet popływać razem na identycznych maszynach, Kawasaki ma 5% rynku , Sea Doo 50%. Zresztą Kawasaki totalnie olewa klientów, przez 10lat za dużo nie robili w sprawie rozwijania produktu , a jak już zrobili to powiedzieli, sorry, części ze skuterów zabieramy do wkładamy do  motocykli  bo to ważniejsze    

2. wydaje mi się że nadal 2023 STX160 nie ma hamulca, GTI mają to od lat. Przy zabawie rodzinnej , dodatkowa kontrola i bezpieczeństwo  się przyda 

3. dostępność serwisów, części, akcesoriów, GTI to bardziej rozbudowana platforma   

4. GTI jest trochę większy (dłuższy, szerszy), przy zabawie rodzinnej może mieć to znaczenie.

 

Ja bym wybierał miedzy GTI 170 a VX cruiser HO 180, możliwe ze Yamaha jest mało konkurencyjna cenowo

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chyba brał Kawasaki - powstają nowe punkty serwisowe, więc przy nowej maszynie kilka lat spokoju (u mnie w Giżycku otworzyli się w tym sezonie); silnik czterocylindrowy o wyższej kulturze pracy, do tego mocniejszy, bo w SD te 170KM jest tylko teoretyczne - osiągi są na poziomie wcześniejszej 130tki, czyli v max 90km/h, przy ok. 100km/h u Kawy. Zapewne to kwestia plastikowego dna GTI, które jest szorstkie i IMO całkowicie dyskwalifikujące. Jedynym minusem STX jest brak elektronicznego hamulca, o ile ktoś jest gadżeciażem, bo manualny wsteczny w Kawie ma podobną funkcjonalność, a do tego jest praktycznie bezawaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze parę plusów i minusów - w Kawie są wygodne uchwyty na napoje przy kierownicy, których nie ma w GTI. Ten ma z kolei większą platformę rufową z możliwością powiększenia, ale już wchodzenie na nią z wody jest mniej wygodne niż w STX - brak uchwytu z tyłu siedziska, jest tylko płytkie wgłębienie w samej platformie. Są za to uchwyty do szybkiego montażu dodatkowego wyposażenia LINQ. 

W Kawasaki jest wygodniejszy dostęp do komory silnika i ładniejsze są zegary - w SD to jakaś porażka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 tysi to sporo kasy , wiec warto 

 

Pamietam jak wchodzil stx  do sprzedazy to cena byla nizsza w usa niz gti130 . Za ta cene nie bylo lepszego skutera. I sam go doradzalem bo to byla cena zblizona do  Sparka Trixx 90 

 

Dzis patrze ceny stx w wersjach bogatszych to mozliwe  ze wyzsza niz gti SE170, wolalbym wtedy GTI. 

Nie ma znaczenia ze powstaje jakis serwis gdzies tam, jak to mowią amerykanie , nikt tego sietu nie chce i potem ciezko to sprzedac.

 

Za rok, dwa  kawasaki jet ski moze juz nie  byc, dzis juz są prawdopodobnie pod granicą oplacalnosci ,  niech tylko kryzys walnie , zwiną katalogi i pa..  po dstawach na rok 2022, to nie ma zaczenia czy cos produkuja. Trzeba to zrozumiec , odwiedzajac salony pozostalych wyrobow kawasaki vs jetski 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarnowidztwo. Yamaha odpuściła sobie ten sezon chyba jeszcze szybciej niż Kawasaki. A jak będzie duży kryzys to i SD może nie podołać. Tym bardziej, że ich firma-córka, Rotax, może mieć pod górkę z powodu montażu ich silników w irańskich dronach, atakujących Ukrainę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha nie odpuscila ,jak nie akutery to   lodeczki wyjezdzaja, lepiej im sprzedac lodke za 100tys niz skuter za 15tysi, bo silnik ten sam   - kasa sie zgadza , gdzies czytalem  ze zysk operacyjny SD wzrosl  mimo klopotow z dostarczaniem jednostek . SD Switch pewnie tez robi robote, bo technologia skutera, a cena razy 2 lub 3  . Wrzucam ponizej foto kadluba switcha , po co sprzedawac skuter za 15 jak mozna Switcha za 45tysi .  Rotaxy nie tylko sa w dronach iranskich , ale i Tureckich i pewnie innych  .. Yama i BRP maja bardzo rozbudowane dzialy marine , a Kawasaki jet ski  jutro zwija manatki i za 3 miesiace w tym samym miejscu robia kosiarki do trawy 

pobrane (18).jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nic nie jest pewne. No może śmierć i podatki, reszta różnie. Evinrude też był taki super i już go nie ma. Co do KAWASAKI, to znajomy ma STX'a już chyba ze 4-5 lat i jest mega zadowolony. Przy wolnossakach, bez względu na markę, przy prawidłowej eksploatacji raczej niewiele się psuje. Mi wizualnie bardziej się podoba GTI i na pływanie po morzu wybrał bym właśnie ten skuter. Jednak pod względem osiągów i do zabawy bardziej STX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zebyscie lepiej zrozumieli na czym jest biznes , moj pobliski diler BRP, Yamaha, Kawasaki , wrzuca zdjecia sprzedanych lodzi i klientow i bardzo czesto widze sprzedana lodke yamaha w cenie powyzej 100tys dolcow i na to nie trzeba dlugo czekac jak na skuter   . W Polsce z vatem, akcyzami to przy dzisiejszym kursie dolara , moglo by byc okolo 700-800tys. , a drozsze modele to i 1mln.   I to jest priorytet sprzedazy . Podobnie jest z Sea Doo Switch. Jako ze ten diler jest 1 km od mego domu i codziennie go mijam , to widze na bierzaco co dzieje sie na placu , cale transporty lodek Yamaha i SD Switch  Ten wioskowy diler wiecej opitala skuterow niz wszyscy dystrybutorzy w Polsce 

FB_IMG_1666874959524.jpg

FB_IMG_1666874937154.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że Europa to nie Stany i nie ma co tych rynków porównywać, choć np. mój lokalny diler też sprzedaje więcej łodzi niż skuterów.

A Kawasaki ma swoich fanów i choć sprzedażą nie dorównuje wielkiej dwójce, to jest ona stabilna z tendencją wzrostową. 

Edytowane przez funyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha, nie wiem, czy mi uwierzysz, ale miałem Ci napisać na początku , kup GTRa, ale myślę człowiek wybiera wolnossaka, to nie będę mu bzdurzył 

 

poszedłeś dobrą drogą, zawsze rozgrzewaj silnik min. 5 minut przed pałowaniem, zmień pierwszy olej po 8-10 godzinach  

 

cup holder nie zrobi z STXa nic wyjątkowego, jak przed kupnem drugiego rxt-x 300, pojechałem zobaczyć nową Kawę Ultra, wszyscy sie spuszczają, widzieli to na foto, "miażdży system" pojechałem, zobaczyłem Kawe, "wróciłem" z  nowym rxtxem  

 

rxt-x nie jest idealnym skuterem, mogę wiele napisać o nim i jego kadłubie ST3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTR RXT RXP i cala linia sea doo strasznie mi sie podoba. Kawa miala byc wyborem nowego skutera w akceptowalnej dla mnie kwocie.

Żona podchodzi i mowi ze jak juz sie na kawe zdecydowalem to specjalnie szczesliwy nie jestem... żeby brac cos co jednak na sama mysl da radosc. I racja...!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doładowanie zawsze daje cios 

 

jak ktoś pisze kup to bo ma 4 cylindry a  Sea Doo tylko  3 to gość nie do końca rozumie o co w tym chodzi. 

 

dzięki 3 cylindrów SD ma mniejszy opór,  większy skok tłoka i bardziej surową charakterystykę pracy silnika.   

 

Na końcu te wszystkie skutery doładowane  (SD,Kawa,Yama) mają podobne osiągi, ale dzięki temu 3 cylindrowcu, odczucia "jazdy" w SD są bardziej sportowe, narywiste  

 

Żeby to bardziej zobrazować to jak porównanie Audi serii S(RS) do BMW eMek.

 

Realne osiągi prawie identyczne, ale odczucia zupełnie inne, Audi jest grzeczne, pozbyte emocji, A BMW nerwowe, daje emocje. Wydaje się że BMW dużo szybsze, a po zmierzeniu czasów , różnic nie ma.

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...