MrS3 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Dzień Dobry Jestem zainteresowany zakupem skutera See-Doo GTX 230 Limited. Chciałbym sie zapytać o awaryjność tego typu sprzętu. Czy jest to skuter na którym sobie pływam w weekendy i raz na sezon robie przegląd i po sprawie ( idealna sytuacja ) Czy ja muszę non stop cos w nim dłubać , serwisować itd ? Skuter chce kupić nowy. Druga sprawa jak wygląda serwis ? Czy są serwisy które przyjada np na Zegrze i zrobią przegląd ? Jaki jest orientacyjny koszt ? 1000 zl - 5000 zl ? Chciałbym uniknąć sytuacji że ciagle bede musiał gdzieś z tym skuterm jeździć. Przepraszam za może dla nie których głupie pytania ale nie wiele w temacie się orientuje a chciałbym sobie i dla rodziny sprawić weekendowa zabawkę a nie problem :) Polecacie jakis konkretny sklep ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Skuter wodny to nie "dziecko specjalnej troski", tylko zwykły sprzęt mechaniczny. Jak w każdej maszynie także tu może się coś zepsuć, ale jak będziesz dbał (rozgrzewał przed pływaniem, nie topił, utrzymywał poziom oleju, itd.), to ryzyko awarii jest niewielkie. Interwały wymiany oleju to 50mth, więc przy pływaniu weekendowym powinno starczyć na cały sezon. Z tego co wiem, żaden serwis nie przyjedzie do Ciebie, musisz dotargać skuter do nich (chyba że Cię "stać" ;)) Tradycyjnie już ja na początek polecam jednak skuter wolnossący - dla początkującego osiągi są wystarczające, zaś awaryjność i koszty eksploatacji sporo niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Jest duża szansa,ze po uprzednim uzgodnieniu przyjadę nad Zegrze i zrobię serwis-często w wakacje wpadam na weekend popływać-kwestia do dogadania.Nowa maszyna(jeśli będziesz o nią dbał) będzie wymagać wymian oleju i świec(przynajmniej na początku) więc to nie jest jakiś problem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Oraz czyszczenie intercoolera. Jeśli zdecyduje się kolega na doładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Jest duża szansa,ze po uprzednim uzgodnieniu przyjadę nad Zegrze i zrobię serwis-często w wakacje wpadam na weekend popływać-kwestia do dogadania. Miałem wrażenie, że koledze chodzi o serwis dilerski, gwarancyjny. Z niezależnym specjalistą zawsze można się dogadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrS3 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 W sumie to mi chodziło o jeden i drugi :) Zbieram poprostu informacje , nawiązuje kontakty itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Ja urzeduje kolo zalewu wiec jak cos to dzwon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 jeszcze nie masz skutera a koledzy serwisanci rzucili się na Ciebie , wiec jak widzisz z serwisem na pewno nie będziesz miał kłopotów :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrS3 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Czy to oznacza ze sie tak czesto psuja ? :):) A poważnie, kontakt się zawsze przyda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Jak kupisz nowe,wolnossące seadoo i będziesz użytkował zgodnie z zasadami to o awariach zapomnij na dłuuugi czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrS3 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Jak kupisz nowe,wolnossące seadoo i będziesz użytkował zgodnie z zasadami to o awariach zapomnij na dłuuugi czas. Czyli masz na myśli Sparka oraz GTS - GTI ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Kolego kupujesz nowego a ty sie martwisz o awarie .doladowny pali wiecej ale daje lepszego kopa skutery sie nie psuja tylko ludzie je katuja .doladowany ciezej potem schandlowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrS3 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Kolego kupujesz nowego a ty sie martwisz o awarie .doladowny pali wiecej ale daje lepszego kopa skutery sie nie psuja tylko ludzie je katuja .doladowany ciezej potem schandlowac Poprostu zbieram informacje , słyszałem różne opinie, zmierzam do tego ze jeżeli mam sie z tym non stop użerać, zawozić taki skuter kilka razy w sezonie do naprawy itd to nie mam za bardzo na to czasu. Rozumiem naturalnie ze jak sie nie dba to sie psuje , i awaria moze sie zdażyć ale dla mnie silnik Rotax to kompletnie nie znany temat. Nie przeszkadza mi ze więcej pali , nie przeszkadza mi ze cieżko sprzedać ( bede sie martwił poźniej ) ja poprostu chce uniknąć sytuacji ze popływam dwa weekendy serwis, poźniej weekend, serwis, poźniej znowu coś itd. Wiedzę to tak ze pływam przez sezon , poźniej przeglad przed zima czy przed kolejnym sezonem i wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Od 6 sezonów użytkuję GTI 130, model poprzedni i aktualny, oba wolnossące 130KM. Poza standardowym serwisem, wymianą wearingu, śruby, aku i dwukrotną wymianą jakichś czujników, nie miałem żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Kupuj i sie ciesz uzytkuj z glowa a nie bedziesx mial problemow rotax jest dobrym silnikiem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Jak kupisz nowe,wolnossące seadoo i będziesz użytkował zgodnie z zasadami to o awariach zapomnij na dłuuugi czas. Czyli masz na myśli Sparka oraz GTS - GTI ? Tak.W zależności od tego,gdzie zamierzasz pływać w zdecydowanej wiekszosci czasu wybierz jedno albo drugie i zapomnij o kłopotach.Wazna jest tylko regularna obsługa od samego początku.Z doświadczenia wiem,że znikoma ilośc dealerów robi PDI z prawdziwego zdarzenia,dlatego każdy nowy,który wpada w moje ręce na dzień dobry jest rozbierany i odpowiednio konserwowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Powiec co to znaczy rozbierany i odpowiednio konserwowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 W przypadku sparka to rozpołowienie skutera,konserwacja wszystkich metalowych elementów BRP anticorosion lubrificant'em,smarowanie cięgien układu kierowniczego i ew wstecznego jak jest,smarowanie sztycy kierownicy,kontrola organoleptyczna meksykańskiego montazu(standardem są lużne opaski i niepozaciskane trytytki na wężach)a w szczególności układu paliwowego. Zatarta sztyca kierownicy w skuterach z przebiegiem <10mth to standard...dotyczy nie tylko sparków,ale równiez duzych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrS3 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Zebralem troche info na temat spalania wersji supercharged i potrafi wyjść przy ostrej jeździe 15 galonów na godzine co daje nam ok 55 litrów na godzine. Sporo :) Czy taka wersja GTI 155 ( wolnossąca ) która jak mówicie jest mniej awaryjna pociągnie spokojnie wake'a ? Może nie potrzebnie uparłem sie na wersje GTX..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Spokojnie pociągnie wake GTI jak i spark i to na malutkim gazie,bo sie zawodnikowi na desce odechce :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Znajomy ma trixa i chce od niego pozyczyc poplywac i sobie porownam tym co wczesniej plywalem chcialem tez od niego pozyczyc taki ponton ktory sie unosi i leci ze 4metry w gore i stwierdzil ze spark nie pociagnie tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Bo jest za lekki na latawce. Skutery generalnie nie bardzo się do tego nadają. Ale do kółek, wake'ów, czy nart spokojnie dają radę. GTI to bardzo udana platforma, niewiele mniejsza i lżejsza od GTXa, a z silnikiem 155KM także dynamiczna i praktycznie bezproblemowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.