Skocz do zawartości

Skuterowe nowości na sezon 2022


funyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak co roku o tej porze jesteśmy już po oficjalnych prezentacjach gam modelowych na nadchodzący sezon. Mimo kryzysu spowodowanego pandemią popyt na wodne zabawki znacznie wzrósł, przewyższając nawet podaż. Mimo to producenci nie zasypiają gruszek w popiele i wprowadzając kolejne innowacje, chcą zachęcić kolejnych klientów.

Jak w ciągu ostatnich kilku lat, tak i w tym roku najwięcej dzieje się u trzech największych rynkowych graczy i to na nich się skupię. Niestety forum ma problem z dodawaniem zdjęć, więc ich nie załączę.

Bombardier w ramach marki SeaDoo na sezon 2022 przygotował sporą nowość, ale co ciekawe nie jest nią żaden skuter.

W przyszłym sezonie oferta tego producenta powiększy się o rodzinę Switch - bardzo popularne za oceanem wielokadłubowce tzw.pontoons.

Będą one oferowane w trzech długościach, trzech wariantach mocy i z masą różnych dodatków. Napęd i sterowanie jest właściwie żywcem przejęte ze skuterów, łącznie z systemem IBR, co czyni je chyba pierwszymi łodziami z hamulcem na świecie.

Natomiast w samych skuterach dzieje się niezbyt wiele. Pojawiły się nowe kolory, kolorowy duży wyświetlacz trafił też do sportowego RXP, a seria GTI może być opcjonalnie wyposażona w system IDF - krótkotrwałej zmiany kierunku obrotu śruby w celu usunięcia zanieczyszczeń.

Spark wchodzi w nowy sezon w dwóch opcjach kolorysztycznych, dwóch wielkościach i dwóch wariantach mocy. Do tego w ofercie jest jeszcze bardziej zabawowy Trixx, również w dwóch długościach.

Seria GTI oferowana jest w wersji podstawowej GTI o mocy 90 lub 130KM oraz GTI SE w trzech wariantach kolorystycznych o mocy 130 lub 170KM. Bez zmian pozostaje sportowiec na bazie GTI, czyli 230konny GTR.

Seria największych skuterów GTX zyskała nowe kolory i nadal pozostaje w trzech wariantach mocy - 170konnym wolnossącym i uturbionych 230 i 300KM.

Na jej bazie oferowany jest też bardziej sportowo stylizowany RXT o mocach 230 lub 300KM.

SeaDoo oferuje też dwie linie specjalne - Wake, czyli skutery stworzone do holowania: Wake 170 oparty o kadłub GTI oraz Wake Pro 230 oparty o kadłub GTX. Drugą linią specjalną jest FishPro.

To ona szczególnie zyskuje na popularności, nie dziwi więc fakt jej rozwoju. W nowym sezonie będą do niej należeć już trzy maszyny - dwie większe o mocy 170KM: FishPro Sport i FishPro Trophy, różniące się kolorystyką i wyposażeniem, oraz mniejsza, 130konna FishPro Scout na bazie GTI.

Rodzynkiem w ofercie pozostaje stricte sportowy RXPX 300, który na sezon 2022 otrzymał nowe, agresywne malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha

Ten popularny producent wchodzi w sezon 2022 bez większych zmian modelowych czy premier, ale nowości jest znacznie więcej

niż tylko zmiana kolorystyki.

Nadal w ofercie pozostają trzy podstawowe klasy skuterów: największa FX, popularna VX oraz bazowa EX.

FX na sezon 2022 oferuje najwięcej zmian i nowości. Po pierwsze zmienia się materiał kadłuba z Nanoxcell na fiberglass, jako bardziej odporny na uszkodzenia i wibracje. Po drugie jego kształt - na nieco ostrzejszy, a do tego nowa płyta i sponsony. Te zmiany mają zapewnić większą dynamikę i mniej chlapania.

Kolejna nowość to nowy, większy 7-calowy wyświetlacz z możliwością podłączenia GPS, zaś zestaw audio ma teraz funkcję głośnomówiącą do telefonu, z aktywną redukcją szumów.

Jednak największą nowością jest system RecDeck - to rufowa platforma ze zintegrowaną rozkładaną drabinką, którą łatwo można zamontować, powiększając w ten sposób przestrzeń na rufie. Platforma stanowi też bazę do montażu dedykowanych gadżetów, jak niewielka ławeczka z oparciem, czy pakiet JetFish zawierający skrzynkę z uchwytami na wędki. Tak wyposażony FX jest odpowiedzią na skutery FishPro od SeaDoo.

To co uległo zmianie, to również kolory, które są naprawdę ciekawe. Bez zmian natomiast pozostają silniki, a właściwie jeden silnik w dwóch wariantach mocy - wersja HO to wolnossąca odmiana silnika 1,8 o mocy 180KM, zaś wariant doładowany SVHO ma tych koni 270.

VX poza zmianą kolorystyki jest taki sam, jak przed rokiem. Nadal występuje jako bazowy VX, VX DeLuxe, VX Cruiser, VX Limited napędzane wolnossącym litrowym silnikiem o mocy 110KM lub VX Cruiser HO i VX Limited HO napędzane wolnossącym silnikiem 1,8 180KM.

Na bazie VX Yamaha buduje też swój flagowy model sportowy - GP1800R w wersji HO i SVHO, które na nowy sezon notują tylko zmianę kolorystyki.

Podobne, niewielkie zmiany dotyczą też klasy EX - najmniejszych skuterów Yamahy, napędzanych jednolitrowym, trzy cylindrowym silnikiem o mocy 90KM i oferowanych w czterech odmianach różniących się wyposażeniem: EX, EX Sport, EX DeLuxe i EX Limited.

Za to większą zmianę mamy w przypadku modelu EXR, czyli sportowca na bazie EX - definitywnie znika on z rynku, zaś na jego miejsce debiutuje JetBlaster. W rzeczywistości jest to ten sam 110konny skuter w nowym malowaniu i z kilkoma dodatkami - nową metalową kierownicą, systemem szybkiego trymowania czy podstawkami pod nogi, podobnymi do tych ze Sparka Trixxa.

W ofercie Yamahy pozostaje też skuter stojący SuperJet, który w nowy sezon wchodzi bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawasaki na nowy sezon może się okazać czarnym koniem.

Trzon oferty pozostaje tradycyjnie bez zmian, poza nowymi barwami - podstawą jest model STX napędzany wolnossącym czterocylindrowcem o mocy 160KM w trzech wersjach wyposażenia: STX, STX X i STX LX.

Na rynku będzie też niezmieniona Ultra LX napędzana tym samym silnikiem, ale w dwóch wariantach - wolnossącym 160KM i doładowanym 310KM.

W portfolio firmy jest też skuter stojący SX-R o mocy 160KM, który w nowy sezon wchodzi bez większych zmian.

Jednak tym co może zaskoczyć jest nowa Ultra 310 w trzech wersjach wyposażenia X, LX i LX-S - o bardziej sportowym, agresywnym designie, choć napędzana tym samym co dotychczas silnikiem. To co jest najbardziej wyczekiwaną innowacją to system hamulca i wstecznego, realizowany przez podwójny triger przy prawej manetce.

Ale innych nowości nie brakuje. Kolejną jest całkiem odmienne podejście do schowków - nowa Ultra ma klasycznie umieszczony bagażnik przedni, ale brak tu schowka pod kierownicą. Zamiast niego są dwa schowki boczne, a w jednym z nich jest dodatkowy box na telefon z gniadami USB. Na tylnej platformie są z kolei szyny do mocowania fabrycznych akcesoriów jak kosz, dodatkowy box itp.

Nowy model wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz, jako pierwszy posiada też system audio wyposażony w aż cztery głośniki.

Z pewnością przydatnym gadżetem może okazać się regulowana wzdłużnie kanapa - również po raz pierwszy w skuterach wodnych.

Wisienką na torcie jest oświetlenie led ukryte w dziobowym odbijaczu oraz kamera cofania, która może być przydatna przy dokowaniu czy holowaniu zabawek. To nowy poziom wyposażenia w tego typu jednostkach!

Tym samym Kawasaki może w końcu znowu stanąć w szranki z "wielką dwójką" jak równy z równym, a wręcz wyznaczać trendy na kilka najbliższych lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera cofania i swiatla pozycyjne jeszcze tego nie bylo.. moze malo przydatne gadzety ale plusik za innowacyjnosc. Gdyby tak ta kamera pokazywala narciarza to juz super, mozliwe ze da sie to jakos przestroic. To chyba pierwszy skuter ktory daje troche wiecej rok do roku niz SD.

Tak sobie pomyslalem , ze mozliwe za za pare lat bedziemy miec w skuterach jakis systemy bezpieczenstwa , radary przeszkod , itd..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka pewnie wlacza sie tylko przy wstecznym i jest tak pochylona , ze widac tylko rufe i wode . Ale moze da sie to jakos zmodyfikowac, przeprogramowac w stylu dash packa dla Sea Doo, gdzie zyskujesz nowe funkcje jak AFR Boost, on/off ogranicznik predkosci , obsluga glebokosciomierza , rejestracja danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika, że kamera jest szerokokątna i pomocna zarówno przy dokowaniu jak i holowaniu:

"...rearview camera, which can be monitored on the TFT screen when docking or towing. Per Kawasaki, it provides “an impressive view range at 155° horizontally and 115° vertically (± 5°), allowing the operator to feel comfortable about what’s behind them"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa Ultra.

Kawasaki pozamiatało!

Chyba po raz pierwszy w tym segmencie Sea Doo jest w czarnej dupie i japońce żądzą!

Kupuję! Także jak ktoś chętny to sprzedaję na wiosnę FX SVHO '21 ;D

 

ale tylko po prezentacji typu powerpoint ? parametry, features i wygląd ?

 

gdzieś tam opisywałeś, że FX pływa tak a SeaDo żony inaczej.

skąd wiesz czy sposób pokonowania fal (choć jest tu głęboka V) czy charakter będzie Tobie odpowiadał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dzis mlode maszyny czesto zblizaja sie do cen nowych, a modele 2021 nawet potrafia je przekraczac , na zasadzie nie musisz czekac , juz dzis mozesz  plywac . Dlatego teraz w okresie jesiennym najrozsadniej jest kupic nowke i odebrac na wiosne. Mialem okazje troche poplywac 170tka i fajny skuter, dosc stabilny ale jak skrecisz i przerzucisz srodek ciezkosci to fajnie skreca, przyspieszenie tez lepsze niz sie spodziewalem , nawet odczuwalem lekkie kopniecie , ale po superchargerach glowa zbryndzlowana i wszystko wydaje sie wolne ..  jako ze silnik powstal w wyniku redukcji mocy i obrotow , brak skarg na awaryjnosc, przynajmniej przez pierwsze 2 lata odkad wszedl , zaufaj mi gdyby bylo cos nie tak masowo to cale fora internetowe by krzyczaly podejrzewam, ze jak sie dba, przedewszystkim nie cisnie na zimno  i niedopusci do przegrzania, czy zalania to przebiegi powyzej 1000godzin beda czyms  normalnym ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis mlode maszyny czesto zblizaja sie do cen nowych, a modele 2021 nawet potrafia je przekraczac , na zasadzie nie musisz czekac , juz dzis mozesz  plywac . Dlatego teraz w okresie jesiennym najrozsadniej jest kupic nowke i odebrac na wiosne. Mialem okazje troche poplywac 170tka i fajny skuter, dosc stabilny ale jak skrecisz i przerzucisz srodek ciezkosci to fajnie skreca, przyspieszenie tez lepsze niz sie spodziewalem , nawet odczuwalem lekkie kopniecie , ale po superchargerach glowa zbryndzlowana i wszystko wydaje sie wolne ..  jako ze silnik powstal w wyniku redukcji mocy i obrotow , brak skarg na awaryjnosc, przynajmniej przez pierwsze 2 lata odkad wszedl , zaufaj mi gdyby bylo cos nie tak masowo to cale fora internetowe by krzyczaly podejrzewam, ze jak sie dba, przedewszystkim nie cisnie na zimno  i niedopusci do przegrzania, czy zalania to przebiegi powyzej 1000godzin beda czyms  normalnym ..

 

Ciekaw jestem jak śmiga w porównaniu ze starym SD GTX 215 którym  lat śmigałem. Zakładam że będzie żwawy i na wycieczki po Mazurach w sam raz. No i liczę na spalanie niższe niż 215. W przyszłym roku z Funiem raz jeszcze będę chciał się spotkać i zrobić jakąś traskę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, to się super składa, bo akurat tym modelem jeszcze nie miałem okazji popływać ;)

Według amerykańskich testów osiągi nowej 170-tki są tylko nieznacznie lepsze od starej 130-tki (2-3km/h więcej i nieco lepsze wyjście), na pewno więc będzie wolniejsza od Twojego starego skutera. Ale raczej na pewno będzie bardziej zabawowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, to się super składa, bo akurat tym modelem jeszcze nie miałem okazji popływać ;)

Według amerykańskich testów osiągi nowej 170-tki są tylko nieznacznie lepsze od starej 130-tki (2-3km/h więcej i nieco lepsze wyjście), na pewno więc będzie wolniejsza od Twojego starego skutera. Ale raczej na pewno będzie bardziej zabawowa.

 

A jak ze stablinością GTI w porównaniu z GTX? Generalnie to jaka jest różnica pomiędzy kadłubami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...