Skocz do zawartości

Tuning S-D RXP-X 255hp 2008r


szOPen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wtam

Mam drodzy koledzy pytanie ponieważ stałem sie posiadaczem X i chciałbym go cos lekko podkręcic

Coś mi pomożecie w tej sprawie co zorbić a czego nie warto w co opłac sie wkładac kase a co nie przyniesie efektu.

Wiadomo Nowa śruba ale jaka - zależy mi na prędkości maksymalnej

Nie chiałbym zmieniać wydechu.

 

Dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Aktulanie docieram RXP-X mam juz 4 godzinki  :)

 

 

I co polecacie zrobic ?

 

Kolega ma RXP-X ale 2010 r i wymienił śrubę na solasa stalową

Do tego ma zrobione orurowanie stalowe do intercoolera i zawór Blow OFF

 

I różnica jest duża pomiędzy seryjnym X a tamtym

Zdecydiowanie lepiej się wkręca na obroty i płynie szybciej

 

Zastanawiał się nad wymianą intercoolera na duży ale tam d\gdzie dzwonił nikt nie potrafił mu odpowiedzieć  jaka będzie różnica.

 

Również na wymianą kompresora na większy .

 

Gdzieś na stronach w stanach widziałem różne rozpiski  ale nie wiem ile w tym prawdy np.

 

Wymiana śruby - daje zwiększenie prędkosci maksymalnej np o 3 mph

 

U nas nie znalazłem bynajmniej takiej strony . i nie wiem czy istnieje cos takiego

Ponieważ zwykły człowiek wchodzi na taką strone i widzi co daje i ile kosztuje coś takiego

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z mojego doświadczenia wynika jak zmieniłem troszkę serie.

 

Wymiana Kraty - zdecydowanie lepiej skuter trzyma się wody jest jakby " przyklejony " tyłem do tafli wody - natomiast prędkość moim zdaniem sie nie zmieniła

 

Śruba stalowa SOLASA nie pamiętam oznaczenia - ale zmieniło się

Od razu zmieniłem też wear ring i

 

Zdecydowanie lepiej skuter przyspiesza

Płynie szybciej ale nie wiele bo 8 km/h sprawdzone gps

Szybciej wychodzi z wody

 

Orurowanie Intercoolera :

 

Błyskawiczna reakcja na gaz.

 

Blow Off - Ochrona Kompresora

              doskonały dzwiek spuszczanego cisnienia po odjeciu gazu

              nie sciąga węży :)

 

 

 

W planach :

 

Dolot - ale jeszcze nie wiem jaki ?

Wymiana ECU do obrotów 8400 rpm

Wtryski

 

I może wiekszy IC ale nie chce rezygnować z wydechu

 

 

P

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o

kawasaki ultra 300x  - bardzo chetnie ale nie przewidzieli haka do zamontowania przyczepki z paliwem - czytałem że pali ogromne ilosci paliwa .  Na jednym z forum opisuje człowiek że 40 minut na pełnym ghazie i bak suchy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szopen chciałbym zobaczyć te 8km/h więcej  :P chyba płynąłeś z góry !! , metalowe orurowanie do intercoolera ok ale po co blowoff ? totalnie jest zbędny ! jedno zaprzecza drugiemu , nie ma sensu zwiększać intercoolera w RXP-X bo jest wystarczająco duży lepeij dołożyć większy kompresor , wtryski i zawór ciśnienia paliwa .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyrazniej dlatego że wymieniłem śrube lekko przykatowaną i od razu wear ring i może to dała taki efekt .

A czemo blo off jest zbędny ?

Przecież jak zamyka sie przepustnica to  zwiększa sie cisnienie w kolektorze dolotowym. aż węże puchną. No i również dlatego że skuter miał tendencje do zrywania rur od IC bo były dość kiepsko pospawane . Ale juz temat został ogarnięty i zostały  zrobione dodatkowe ranty i teraz jst ok.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba - mam do ciebie pytanie... mam funkiel nowke yamaha fx ho cruiser i mam wrazenie ze jak plywam (99% morze) to kiera jest troche przekrzywiona na lewo... Czy tylko mi sie wydaje (fale i prady), czy to olac, czy zwrocic uwage panom na pierwszym sewisie, czy wyregulowac samemu (jak tak, to gdzie szukc srob regulacyjnych)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak V tech coś robi ale jak i co dokładnie to nie wiadomo myśle że i oni sami do końca nie widza ( bez urazy )

Pasowało by kogoś podesłać na test i na wode i wtedy mozna cos powiedziec bo papier to przyjmuje wszytsko nawet ...

Natomiast bez wymiany gratow , kompresora , wtryskow  itp.... to chyba za wiele nie da sie juz wyciagnac z tego silnika.

Podnoszą obroty do 8350 i chyba to jednyny tuning na seryjnych gratach .

Przynajmniej tak mi sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stegano , na cięgnie skrętu powinna być regulacja , możesz sam podregulować

 

Juz to zrobilem, najpierw z gdonie z instrukcja serwisowa pomierzylem linijka czy miesci sie wszystko w normie i okazalo sie ze przy nowym fabrycznym sprzecie byla roznica 10mm a w instrukcji jest max 5mm :)

 

Dojscie do regulacj na ciegnie nie bylo najprzyjemniejsze, poniewaz musilem zapakwac reke od spodu pod kiere i tam na czuja wszystko robic :) Teraz roznica to okolo 1/2mm i kiera jest prawidlowo ustawiona :) (sprawdzalem na wodzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

też  właśnie stoję przed etapem tuningu mego RXT-Xa, bo zrobił się dla mnie jakiś wolny, zależy mi głównie na przyśpieszeniu, wyjściu z wody, prędkość max. nie ma znaczenia czy on leci 116 czy 120km/h 

 

 

Wymiana Kraty - zdecydowanie lepiej skuter trzyma się wody jest jakby " przyklejony " tyłem do tafli wody - natomiast prędkość moim zdaniem sie nie zmieniła

 

 

czyli w wymianę kraty lepiej się nie pakować, bo zysk żaden, a mnie bardzie interesuje odklejenie od tafli

 

 

Śruba stalowa SOLASA nie pamiętam oznaczenia - ale zmieniło się

Od razu zmieniłem też wear ring i

 

Zdecydowanie lepiej skuter przyspiesza

Płynie szybciej ale nie wiele bo 8 km/h sprawdzone gps

Szybciej wychodzi z wody

 

czy ktoś wie, która śruba Solasa jest dobra na przyśpieszenie ?

8km/h to bardzo dużo

 

ja mam już zjechany wearing i to czuję przy starcie, oryginalna śruba u mnie na oko w stanie bdb, a wearing jakby miał delikatny gwint, natomiast RXT-X to straszna locha i muszę wymienić śrubę 

 

 

 

 

 

Orurowanie Intercoolera :

 

Błyskawiczna reakcja na gaz.

 

 

testowałeś sam mod wymiana orurowania ?

 

orurowanie robiłeś gdzieś,  czy kupiłeś nowe gotowe dedykowane ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co daje wywalenie O.P.A.S ? z jakimi konsekwencjami to się wiąże ?

 

 

jako, że nie dostałem odpowiedzi, a drążyłem temat więc podzielę się informacjami jakie uzyskałem od kolegi ścigającego się w zawodach(Sea doo ok. 360KM) i odnoszącego sukcesy   

 

faktycznie usunięcie O.P.A.S daje i jest to stosunkowo tania modyfikacja do poprawy osiągów .... ale przy małych prędkościach po usunięciu O.P.A.S skuter sporo traci z manewrowości i będą większe problemy przy precyzyjnym podpływaniu na  wolnych.

 

Ostatecznie odpuściłem sobie usunięcie tego, gdyż holuję często narciarza i parasail(spadochron) oraz mam dość manewrowy slip i często muszę precyzyjnie podpłynąć 

 

słowem modyfikacja polecana, ale przy bardziej racingowym pływaniu

 

       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...