james1102 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Witam jestem nowym uzytkownikiem posiadam yamahe gp 1200r rok ok 1999 Jak w temacie prubowalem odpalic moja yamahe przed odpaleniem podlaczylem waz z woda po okolo minucie prubowalem odpalic i przykre rozczarowanie silnik nie zakrecil Odkrecilem swiece nacisnolem na starter i tryslo jak z fontanny woda w cylindrach,jak by woda zalala silnik-czy to mozliwe Silnik po kapitalce moze cos zle mi zlozyli Jakies pomysly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Nie posiadam skutera ale z forum coś kojarzę że najpierw odpalamy silnik a później odkręcamy wodę na wężu bo jak jest pod ciśnieniem to przedostanie się do cylindrów przez wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 No niestety, zła kolejność działań. Najpierw odpalamy, potem odkręcamy, najpierw zakręcamy, potem gasimy. Zalałeś silnik wodą. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Więc najpierw przy wykręconych świętach pokręć rozrusznikiem aby wydmuchać wodę z cylindrów, Wlej szybko oleju do każdego cylindra i także zakręc rozrusznikiem aby nie chwyciła korozja w cylindrach=no i szybko(nie za tydzień)do mechanika na płukanie. Jak powiesz co zrobiłeś to będzie wiedział co robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Pamiętaj o masie na fajkach podzczas kręcenia silnikiem bez świec !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 SD ma specjalnie przygotowane blaszki/gniazda na fajki do takiej operacji. Yama niekoniecznie. Spalisz ECM to więcej kasy dla serwisu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 kolega już kręcił silnikiem więc może już ...za późno. Pocieszeniem może być fakt, że "ponoć"silnik został zalany wodą przed odpaleniem co oznacza że był zimny więc nic nie popękało. Aby tylko kol.zdążył do serwisu zanim rdza siądzie na ściankach i "zabierze" gładź z cylindrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
james1102 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 witam silnik juz pracuje obeszlo sie bez mechanika A co sie stanie jak podzczas eksploatacji na wodzie silnik zgasnie czy tez dojdzie do zalania albo podzas przewrotki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Wszystko zależy od tego jaka odległość od brzegu a tym samym gęstość wody :P a tak poważnie widziałeś już ludzi na wodzie na zgaszonym skuterze bo ja tak.Nie zapominaj o zrywce w czasie pływania to w czasie przewrotki silnik zgaśnie no i jeszcze jedno sam się nie obróci i wtedy woda zrobi swoje ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 A co sie stanie ......? Hol, pagaj ? C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Przypomniała mi się inna historia nie związana z motorowodniactwem.Znałem kiedyś duet hydraulików, goście fachowcy w swojej branży, zawsze pracowali razem, pewnego dnia znajomy mojego Taty szukał właśnie fachowców i Ci Panowie zostali poleceni.Mieli zrobić w mieszkaniu nowa instalacje CO i podłączyc piec, wszystko zrobili, przyszła chwila odpalenia pieca i sprawdzenia instalacji i okazało sie,że z palnika gazowego leci woda a kranem ulatniał się gaz.Mineło 16 lat od tamtego wydarzenia, i gdy widzę rzeczonego hydraulika zawsze przypomina mi się tamta historia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 U mnie na budowie ponad rok do kibla podłączona była ciepła woda i nikt nie zauważył :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Pracując za Odrą spawałem kilkuset kilogramowe elementy uprzednio je podgrzewając ogromnym palnikiem w kształcie podkowy z otworami z których wydobywał się gaz odpalając to zawsze się stresowałem i używałem rękawiczki i zapalonej gazety . Dostałem polecenie przyuczenia Niemca do tego spawania no ale on już wszystko o tym wiedział i nie chciał rad Polaka ;D odkręcił gaz wyjął po woli zapalniczkę a ta nie zadziałała więc poszedł po nową a gaz dalej leciał nowa już zadziałała jak pier........... to ten kilkuset kilogramowy element podskoczył do góry a spec się posrał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 witam silnik juz pracuje obeszlo sie bez mechanika A co sie stanie jak podzczas eksploatacji na wodzie silnik zgasnie czy tez dojdzie do zalania albo podzas przewrotki ?? Jak nie poczytasz manuala i nie zastosujesz się do procedur holowania i po wywrotce to zamordujesz silnik. Drobna podpowiedź: skuter trzeba stawiać/obracać na właściwą stronę. Reszta w manualu Yamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Przy okazji zapytam w ktora mam strone obracac swoj bo w instrukcji nie jest to wprost napisane a naklejek na burcie nie mam :-[ Co do holowania to nie wolno orzekraczac 20 km/h. Ja swoj holowalem 2 razy wplaw :P Raz zjadl line od holowania a za drugim razem plywalem na slabym aku i przestal odpalac. Na szczecie bylo blisko brzegu ale wedkarze mieli satysfakcje jak nigdy ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 witam silnik juz pracuje obeszlo sie bez mechanika A co sie stanie jak podzczas eksploatacji na wodzie silnik zgasnie czy tez dojdzie do zalania albo podzas przewrotki ?? napisz proszę co zrobiłeś że już działa i że obeszło się bez mechanika ??... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zgodnie ze wskazówkami zegara lub prawy gwint ;) oczywiście będąc z tyłu skutera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Przy okazji zapytam w ktora mam strone obracac swoj bo w instrukcji nie jest to wprost napisane a naklejek na burcie nie mam :-[ Co do holowania to nie wolno orzekraczac 20 km/h. Ja swoj holowalem 2 razy wplaw :P Raz zjadl line od holowania a za drugim razem plywalem na slabym aku i przestal odpalac. Na szczecie bylo blisko brzegu ale wedkarze mieli satysfakcje jak nigdy ;D Kolektor ssący/gaźnik najpierw ma wychodzić z wody, żeby nie zalać cylindrów podczas rozruchu. Co do holowania to trzeba zacisnąć wąż podający wodę z turbiny na układ chłodzenia i można jechać bez obaw. Oczywiście w maszynie holowanej a nie holującej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
james1102 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Wykrecilem wszystkie swiece i krecilem rozrusznikiem az przestala wylatywac woda oczywiscie z przerwami Po tym wkrecilem swiece ,zaczol lapac wykrecilem ponownie i tak kilka razy az odpalil chodz przyznam sie ze to bylo glupie!!!!!! Dzieki za odpowiedz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 czy masz pewność że woda nie przeszła przez tłoki do korbowodów?...z resztą zrobisz jak uważasz...właściwe postępowanie było opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 czy masz pewność że woda nie przeszła przez tłoki do korbowodów?...z resztą zrobisz jak uważasz...właściwe postępowanie było opisane. To jest 2T i smarowanie mieszankowe więc nawet jeżeli się przedostała to przerzuci wodę nad tłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Zgodnie ze wskazówkami zegara lub prawy gwint ;) oczywiście będąc z tyłu skutera. Jesteś pewien? Na filmie w temacie wyprawy na Bornholm, o tu: http://forum-motorowodne.pl/gdzie-plywamy-spotkania-zawody/skuterem-na-bornholm/165/ W drugiej minucie widać jak koleś odwraca skuter w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara (patrząc od tyłu). :-\ Jest to ważne, bo jest to RXT X, więc dotyczy to wszystkich czterosuwowych SD, poza Sparkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 To chyba uzaleznione jest od tego z ktorej strony silnika jest dolot, przepustnica itp. W 4 tec jest po prawej wiec obracamy zgodnie ze wskazowkami zegara czyli Jack ma racje :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.