Skocz do zawartości

XP 135 vs ULTRA 150 ew R12X vs SFX15F co do zabawy ?


MMHammer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poszukuje skuterka do zabawy - skakanie po falach (70% morze) i zabawa ,  troche ciąganie waka.

 

Nie szukam wygodnego środka lokomocji a czegoś co da MAX FANU

 

Ważne przyspieszenie i zwrotność, ekonomia pływania (nie szukam żaglówki ale Ultra 300 odpada  ;D )

 

 

Moje typy ( przeczytałem już chyba wszystko na tym forum i dzieki Wam prawie już  wiem co chce jako pierwszy JETSki)

 

-S doo XP se 135KM gażnik - podobno lepsze na fale niż ultra

-Kawa ULTRA 150 - szybsze i troszke mocniejsze niż XP

Da sie to jakoś tuningować - jakie koszty efekty (nikt o tym nie pisze?)

 

ew coś z wyższego pułapu ale tak do 20 000

-Kawa SFX15F (mam troszke obiekcje że bedzie to pływ jak 3os balia w porównaniu z I gr.)

-Honda R12X turbo

 

Co myślicie, może ma ktoś coś fajnego do zaproponowania?

 

Mam fajnego XP se do sprawdzenia w okolicy Nysy.

 

Zastanawiam sie nad zakupem Ultry z poznania do remontu (rozebrany silnik - tłok do wymiany)

Jakie koszty zrobienia?

Warto sie pakowac w coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ultrę 150 ujeżdża @seteman - jest chyba bardzo zadowolony.

XP to prawie legenda - w wersji gaźnikowej jest prawie bezobsługowy i mega zabawowy, ale czy dobry do holowania?.

STX będzie pewnie za duży, choć do holowania najlepszy.

R12X - jeśli w dobrej kondycji, brałbym bez wahania, najładniejsza, najbardziej uniwersalna w zestawieniu i chyba najbardziej niezawodna. Niestety też najdroższa i ponoć zaczynają się problemy z serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wypada porównanie I grupy do II?

Zwrotność - przyspieszenie  - ogólny Fan z pływania i ekonomiczność.

 

Wiadomo że silniki 2-suw pala o 30% wiecej ale waga tych skuterów jest mniejsza i przy mniejszej mocy chyba dorównują tym nowszym cieższym 4T ?

 

Za 10 2T czy za 20 4T ???

 

Warto?

Różnica 100% a koszty napraw i wrażliwość 4T chyba sporo wieksze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup seadoo xp za 10k z rocznika 99+, zrób remont np w witcar za 5-6k i ciesz się kilka sezonów dobrą zabawą.

 

Nie kupuj niczego na co nie bedzie Ciebie stać by zrobic remont, nikt nie sprzedaje dobrego skutera , chyba że kogoś dobrze znasz i znasz historię skutera.

 

Do zabawy, zwrotów, szybkości xp jest najlepszy z wymienionych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy napisalem ze stx doladowany ?? Podal cztery propozycje... Ja bym z tych czterech wybral stx.

A czy ja napisałem, że tak napisałeś? ;)

Ale jeśli kolega będzie zainteresowany tuningiem, to wedle Twoich słów, właśnie Honda może mu najbardziej przypasować.

Tak czy siak, każdy z tych wyborów będzie trafiony i powinien zadowolić kupującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup seadoo xp za 10k z rocznika 99+, zrób remont np w witcar za 5-6k i ciesz się kilka sezonów dobrą zabawą.

 

Nie kupuj niczego na co nie bedzie Ciebie stać by zrobic remont, nikt nie sprzedaje dobrego skutera , chyba że kogoś dobrze znasz i znasz historię skutera.

 

Do zabawy, zwrotów, szybkości xp jest najlepszy z wymienionych.

Jeśli to pierwszy skuter, to skłaniałbym się do tańszych 2T - jak się nie spodoba, mniejsza kasa mniej boli. Jak się spodoba - jest się na co przesiąść :)

 

Przyznam że przychylam sie do tego rozwiazania

Mam upatrzona  ultra 150 w Bedzinie ale ona już długo na necie jest Cena 13

a tak naprawde to nastawiam sie na Xp który oglądałem w Nysie przez przypadek, kupowałem od niego samochód (nie jest wystawiona właściwie to ja namówiłem gościa na sprzedaż Ma w sumie 4szt Tylko sea doo w 2t - Gtx ,Xp, Hx i coś jeszcze nie pamietam + 2 motorówki speedstera i coś dużego  8) )

Sprzet na oko bardzo zadbany. Cena 12 do negocjacji

 

Przyznam że ciągnie mnie bardzo do R12X szybkie zwinne i jest możliwość podniesienia mocy ale kasa 2xwieksza i spalanie pewnie też.

Co do STXa to wiem że to bdb skuter ale chyba najspokoniejszy i najdroższy.

 

 

... Podal cztery propozycje... Ja bym z tych czterech wybral stx.

 

 

Myślałem że Ty to na bank polecisz XP  8)

 

Czytałem że miałeś fajnie podłubanego XP 117KM/h rooobi wrażenie.

Jakie koszta i konsekwencje takiego tuningu,?

Ile to mogło miec koni?

Czym różni sie XP od RXX?

Jest jakiś prosty sposob na poprawienie osiagów w XP czy ze wzgl na brak doładowania to raczej gruba kasa?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wiecej nagrzebiesz tym szybciej sie rozleci, a zwlaszcza ze ty chcesz skuter do skakania po morzu i ciagania zabawek... Xp jest fajny, mam swojego jeszcze i czasami sobie poplywam w przyplywie nostalgii. honda to lipa a nie skuter..... Tuning xp kosztowal mnie ze 30 tys. Ale kiedys byly ceny spore. Zreszta tuning 4t jest jeszcze drozszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt remontu Ultry w porównaniu do XP,za same części koszt remontu możesz pomnożyć razy 2. Same części do zrobienia (porządnie) wału korbowego są 3 razy droższe. W SD wał korbowy to dwa korbowody i 6 łożysk,w Kawasaki 3 korbowody,trzy przeciwwagi i 6 łożysk z czego 2 dość drogie. Poza tym w Ultra ma cylindry Nikasilowane w SD są tuleje,które można wymieniać. Samo zastąpienie Nikaslilu w Kawasaki tulejami to spory koszt bo trzeba przygotować cylindry do wstawienia wstawienia tulei. Rzadko się zdarza żeby uszkodzony silnik w Kawasaki miał nie uszkodzony przynajmniej jeden cylinder.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup seadoo xp za 10k z rocznika 99+, zrób remont np w witcar za 5-6k i ciesz się kilka sezonów dobrą zabawą.

 

Nie kupuj niczego na co nie bedzie Ciebie stać by zrobic remont, nikt nie sprzedaje dobrego skutera , chyba że kogoś dobrze znasz i znasz historię skutera.

 

 

Bez przesady. To tak samo jak z uzywanymi autami - mozna trafic zloma albo cos calkiem zadbanego z udokumentowanymi naprawami i przebiegiem. Ludzie sprzedaja bo sie znudzili albo zmieniaja zabawki. W koncu np. kazdy z tego forum swoj sprzet sprzeda i jestem w 90% pewny ze posluzy on dobrze kolejnemu wlascicielowi.

 

Co do glownego watku - ja nie bralbym zadnego z tych co podales tylko szukal Seadoo RXP. Model bardzo zabawowy, czterosuw i w przeciewienstwie do XP i Ultry mozna nim cos pociagac, a na falach bedzie bardziej stabilny. Jesli chcesz cos tanszego to podzielam opinie Krzaka - STX 15F jest najszybszy z niedoladowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzwoniłem do kolesia ale nie odbiera niestety.

 

 

 

Co do glownego watku - ja nie bralbym zadnego z tych co podales tylko szukal Seadoo RXP. Model bardzo zabawowy, czterosuw i w przeciewienstwie do XP i Ultry mozna nim cos pociagac, a na falach bedzie bardziej stabilny. Jesli chcesz cos tanszego to podzielam opinie Krzaka - STX 15F jest najszybszy z niedoladowanych.

 

Brałem RXP pod uwage ale boje sie troszke kosztów użytkowania.

Ok kupie za ok 20-24 RXP

ale koszty utrzymania wydają mi sie sporo wieksze niż tych o których pisze

Jadac na wakacje zakładam że na miesiąc bede pływał 15 dni po pow 2h to pow 30h x 30- 40 litr. = 1200 paliwa czyli ok 7000zł na paliwo + regeneracja kompresora 2 000.

 

Wydaje mi sie że sprzety typu XP czy STX spalą połowe tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mamy zupelna inne podejscie do tematu tuningu...... gdybys wiedzial co to za kit i jak to plywa to nie wstawial bys linkow. Ten kit nie likwiduje mega turbo dziury a jeszcze bardziej ja poglebia......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle litrow to on spali przy maksymalnym palowaniu, a nie bedziesz ponad 2 h go na maxa palowal bo albo padna Ci lapy, albo kregoslup albo dupa w zaleznosci co masz slabsze  ;D

 

Dupe mam mocną ale nie bedzie chciała tyle ze mną pływać

 

;D ;D  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Przy WOT Rxp pali ok 70 podobno.

 

Ktos potwierdzi teze

 

 

"...Wydaje mi sie że sprzety typu XP czy STX spalą połowe tego."

 

Czyli jakiesa +/- koszty utrzymania sprzetow XP, ULTRA, STX, R12X vs RXP

 

Na prawde jest taka przepasc miedzy nimi jak w osiagach?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ta teze obale piszac ze przy wariacjach te co wymieniles nie spala polowy tego co RXP czyli 15 - 20 litrow bo tyle te sprzety moga lyknac przy plywaniu tzw cruisingowym. Wszystko zalezy od obrotow, zafalowania, wiatru czy cos ciagniesz itp. Ogolnie nie jest to tania i ekonomiczna zabawa wiec albo miec chcesz FAAAAAANNNN ktory dales czerwona czcionka albo oszczednosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...