MMHammer Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Witam Poszukuje skuterka do zabawy - skakanie po falach (70% morze) i zabawa , troche ciąganie waka. Nie szukam wygodnego środka lokomocji a czegoś co da MAX FANU Ważne przyspieszenie i zwrotność, ekonomia pływania (nie szukam żaglówki ale Ultra 300 odpada ;D ) Moje typy ( przeczytałem już chyba wszystko na tym forum i dzieki Wam prawie już wiem co chce jako pierwszy JETSki) -S doo XP se 135KM gażnik - podobno lepsze na fale niż ultra -Kawa ULTRA 150 - szybsze i troszke mocniejsze niż XP Da sie to jakoś tuningować - jakie koszty efekty (nikt o tym nie pisze?) ew coś z wyższego pułapu ale tak do 20 000 -Kawa SFX15F (mam troszke obiekcje że bedzie to pływ jak 3os balia w porównaniu z I gr.) -Honda R12X turbo Co myślicie, może ma ktoś coś fajnego do zaproponowania? Mam fajnego XP se do sprawdzenia w okolicy Nysy. Zastanawiam sie nad zakupem Ultry z poznania do remontu (rozebrany silnik - tłok do wymiany) Jakie koszty zrobienia? Warto sie pakowac w coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Ultrę 150 ujeżdża @seteman - jest chyba bardzo zadowolony. XP to prawie legenda - w wersji gaźnikowej jest prawie bezobsługowy i mega zabawowy, ale czy dobry do holowania?. STX będzie pewnie za duży, choć do holowania najlepszy. R12X - jeśli w dobrej kondycji, brałbym bez wahania, najładniejsza, najbardziej uniwersalna w zestawieniu i chyba najbardziej niezawodna. Niestety też najdroższa i ponoć zaczynają się problemy z serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Jak wypada porównanie I grupy do II? Zwrotność - przyspieszenie - ogólny Fan z pływania i ekonomiczność. Wiadomo że silniki 2-suw pala o 30% wiecej ale waga tych skuterów jest mniejsza i przy mniejszej mocy chyba dorównują tym nowszym cieższym 4T ? Za 10 2T czy za 20 4T ??? Warto? Różnica 100% a koszty napraw i wrażliwość 4T chyba sporo wieksze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Jeśli to pierwszy skuter, to skłaniałbym się do tańszych 2T - jak się nie spodoba, mniejsza kasa mniej boli. Jak się spodoba - jest się na co przesiąść :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 bierz, stx15f... zadent niedoladowany skuter nie nadaje sie do tuningu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 STX też jest niedoładowany, z tych czterech tylko Honda ma doładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 A czy napisalem ze stx doladowany ?? Podal cztery propozycje... Ja bym z tych czterech wybral stx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xisio Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Kup seadoo xp za 10k z rocznika 99+, zrób remont np w witcar za 5-6k i ciesz się kilka sezonów dobrą zabawą. Nie kupuj niczego na co nie bedzie Ciebie stać by zrobic remont, nikt nie sprzedaje dobrego skutera , chyba że kogoś dobrze znasz i znasz historię skutera. Do zabawy, zwrotów, szybkości xp jest najlepszy z wymienionych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 A czy napisalem ze stx doladowany ?? Podal cztery propozycje... Ja bym z tych czterech wybral stx. A czy ja napisałem, że tak napisałeś? ;) Ale jeśli kolega będzie zainteresowany tuningiem, to wedle Twoich słów, właśnie Honda może mu najbardziej przypasować. Tak czy siak, każdy z tych wyborów będzie trafiony i powinien zadowolić kupującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 honda mu nie przypasuje bo nie ma do tego czesci...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Nie kupuj Ultry do remontu. Remont tego silnika to bardzo poważne koszty,podobne do Yamahy 1200 i 1300 GPR.Za remont SD XP zapłacisz połowę w razie czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 honda mu nie przypasuje bo nie ma do tego czesci...... http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/4tec/partsfinder.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Chodzi o tuning..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Kup seadoo xp za 10k z rocznika 99+, zrób remont np w witcar za 5-6k i ciesz się kilka sezonów dobrą zabawą. Nie kupuj niczego na co nie bedzie Ciebie stać by zrobic remont, nikt nie sprzedaje dobrego skutera , chyba że kogoś dobrze znasz i znasz historię skutera. Do zabawy, zwrotów, szybkości xp jest najlepszy z wymienionych. Jeśli to pierwszy skuter, to skłaniałbym się do tańszych 2T - jak się nie spodoba, mniejsza kasa mniej boli. Jak się spodoba - jest się na co przesiąść :) Przyznam że przychylam sie do tego rozwiazania Mam upatrzona ultra 150 w Bedzinie ale ona już długo na necie jest Cena 13 a tak naprawde to nastawiam sie na Xp który oglądałem w Nysie przez przypadek, kupowałem od niego samochód (nie jest wystawiona właściwie to ja namówiłem gościa na sprzedaż Ma w sumie 4szt Tylko sea doo w 2t - Gtx ,Xp, Hx i coś jeszcze nie pamietam + 2 motorówki speedstera i coś dużego 8) ) Sprzet na oko bardzo zadbany. Cena 12 do negocjacji Przyznam że ciągnie mnie bardzo do R12X szybkie zwinne i jest możliwość podniesienia mocy ale kasa 2xwieksza i spalanie pewnie też. Co do STXa to wiem że to bdb skuter ale chyba najspokoniejszy i najdroższy. ... Podal cztery propozycje... Ja bym z tych czterech wybral stx. Myślałem że Ty to na bank polecisz XP 8) Czytałem że miałeś fajnie podłubanego XP 117KM/h rooobi wrażenie. Jakie koszta i konsekwencje takiego tuningu,? Ile to mogło miec koni? Czym różni sie XP od RXX? Jest jakiś prosty sposob na poprawienie osiagów w XP czy ze wzgl na brak doładowania to raczej gruba kasa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Nie kupuj Ultry do remontu. Remont tego silnika to bardzo poważne koszty,podobne do Yamahy 1200 i 1300 GPR.Za remont SD XP zapłacisz połowę w razie czego. Jakie sa koszta tak +/- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Im wiecej nagrzebiesz tym szybciej sie rozleci, a zwlaszcza ze ty chcesz skuter do skakania po morzu i ciagania zabawek... Xp jest fajny, mam swojego jeszcze i czasami sobie poplywam w przyplywie nostalgii. honda to lipa a nie skuter..... Tuning xp kosztowal mnie ze 30 tys. Ale kiedys byly ceny spore. Zreszta tuning 4t jest jeszcze drozszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Koszt remontu Ultry w porównaniu do XP,za same części koszt remontu możesz pomnożyć razy 2. Same części do zrobienia (porządnie) wału korbowego są 3 razy droższe. W SD wał korbowy to dwa korbowody i 6 łożysk,w Kawasaki 3 korbowody,trzy przeciwwagi i 6 łożysk z czego 2 dość drogie. Poza tym w Ultra ma cylindry Nikasilowane w SD są tuleje,które można wymieniać. Samo zastąpienie Nikaslilu w Kawasaki tulejami to spory koszt bo trzeba przygotować cylindry do wstawienia wstawienia tulei. Rzadko się zdarza żeby uszkodzony silnik w Kawasaki miał nie uszkodzony przynajmniej jeden cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Chodzi o tuning..... http://allegro.pl/honda-aquatrax-r-12x-turbo-macsboost-tuning-i5154532521.html http://macsboost.com/honda-performance/macsboost-r12x-f12x-stage-2-kit-module-ic-solas-impeller.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Kup seadoo xp za 10k z rocznika 99+, zrób remont np w witcar za 5-6k i ciesz się kilka sezonów dobrą zabawą. Nie kupuj niczego na co nie bedzie Ciebie stać by zrobic remont, nikt nie sprzedaje dobrego skutera , chyba że kogoś dobrze znasz i znasz historię skutera. Bez przesady. To tak samo jak z uzywanymi autami - mozna trafic zloma albo cos calkiem zadbanego z udokumentowanymi naprawami i przebiegiem. Ludzie sprzedaja bo sie znudzili albo zmieniaja zabawki. W koncu np. kazdy z tego forum swoj sprzet sprzeda i jestem w 90% pewny ze posluzy on dobrze kolejnemu wlascicielowi. Co do glownego watku - ja nie bralbym zadnego z tych co podales tylko szukal Seadoo RXP. Model bardzo zabawowy, czterosuw i w przeciewienstwie do XP i Ultry mozna nim cos pociagac, a na falach bedzie bardziej stabilny. Jesli chcesz cos tanszego to podzielam opinie Krzaka - STX 15F jest najszybszy z niedoladowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Chodzi o tuning..... http://allegro.pl/honda-aquatrax-r-12x-turbo-macsboost-tuning-i5154532521.html http://macsboost.com/honda-performance/macsboost-r12x-f12x-stage-2-kit-module-ic-solas-impeller.html Dzwoniłem do kolesia ale nie odbiera niestety. Co do glownego watku - ja nie bralbym zadnego z tych co podales tylko szukal Seadoo RXP. Model bardzo zabawowy, czterosuw i w przeciewienstwie do XP i Ultry mozna nim cos pociagac, a na falach bedzie bardziej stabilny. Jesli chcesz cos tanszego to podzielam opinie Krzaka - STX 15F jest najszybszy z niedoladowanych. Brałem RXP pod uwage ale boje sie troszke kosztów użytkowania. Ok kupie za ok 20-24 RXP ale koszty utrzymania wydają mi sie sporo wieksze niż tych o których pisze Jadac na wakacje zakładam że na miesiąc bede pływał 15 dni po pow 2h to pow 30h x 30- 40 litr. = 1200 paliwa czyli ok 7000zł na paliwo + regeneracja kompresora 2 000. Wydaje mi sie że sprzety typu XP czy STX spalą połowe tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Tyle litrow to on spali przy maksymalnym palowaniu, a nie bedziesz ponad 2 h go na maxa palowal bo albo padna Ci lapy, albo kregoslup albo dupa w zaleznosci co masz slabsze ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Chodzi o tuning..... http://allegro.pl/honda-aquatrax-r-12x-turbo-macsboost-tuning-i5154532521.html http://macsboost.com/honda-performance/macsboost-r12x-f12x-stage-2-kit-module-ic-solas-impeller.html Mamy zupelna inne podejscie do tematu tuningu...... gdybys wiedzial co to za kit i jak to plywa to nie wstawial bys linkow. Ten kit nie likwiduje mega turbo dziury a jeszcze bardziej ja poglebia...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Tyle litrow to on spali przy maksymalnym palowaniu, a nie bedziesz ponad 2 h go na maxa palowal bo albo padna Ci lapy, albo kregoslup albo dupa w zaleznosci co masz slabsze ;D Dupe mam mocną ale nie bedzie chciała tyle ze mną pływać ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Przy WOT Rxp pali ok 70 podobno. Ktos potwierdzi teze "...Wydaje mi sie że sprzety typu XP czy STX spalą połowe tego." Czyli jakiesa +/- koszty utrzymania sprzetow XP, ULTRA, STX, R12X vs RXP Na prawde jest taka przepasc miedzy nimi jak w osiagach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 To ja ta teze obale piszac ze przy wariacjach te co wymieniles nie spala polowy tego co RXP czyli 15 - 20 litrow bo tyle te sprzety moga lyknac przy plywaniu tzw cruisingowym. Wszystko zalezy od obrotow, zafalowania, wiatru czy cos ciagniesz itp. Ogolnie nie jest to tania i ekonomiczna zabawa wiec albo miec chcesz FAAAAAANNNN ktory dales czerwona czcionka albo oszczednosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Podane dwusuwy spalą może nieco mniej przy pałowaniu (ale nie o połowę mniej!), ale musisz doliczyć koszt nietaniego oleju do mieszanki. Cenowo więc paliwo wyjdzie dość podobnie. Niezaprzeczalnie natomiast tańszy może być serwis 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.