Skocz do zawartości

Yamaha GP1300R czy Seadoo RXP 215 ?


bartito
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do zakupu skutera wodnego. Zastanawiam się między Yamaha GP1300R a Seadoo RXP 215?

Który z nich wodny lepiej kupić i dla czego? Yamaha GP1300R czy Seadoo RXP 215 (przepływane 105 motogodzin)?

Który lepszy?

Na co zwracać uwagę przy wyborze skutera?

Czy te skutery są awaryjne?

 

Proszę o opinię i rady.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czterosuwy są bardziej trwałe i mniej palą niż dwu-suwy,  ale przy doładowanych cztero-suwach nie musi być to tak oczywiste

 

Yamaha GP1300R to dwu-sów, wtrysk - tańszy w naprawach, lekki, zwrotny szybki skuter

Sea Doo RXP 215 to cztero-sów turbocharger (kompresor) - teoretycznie powinien być trwalszy, ale pamiętamy problemy 215 z washersami, kompresorami, spadaniem zaworów, i innymi rzeczami, tu naprawdę w RXP ma co się psuć, poważniejsza naprawa silnika to kosmos cenowy, dobre możliwości tuningu, najbardziej rozwinięty polski serwis, sporo części zamiennych, nawet używanych. 

 

osiągi podobne mają

 

Co do sprawdzenia

 

1. stan kadłuba(pęknięcia, uszkodzenia, czy nie naprawiany pod dzwonie) oraz zużycie gołym okiem, żeby nie było, że ma 7lat, ma tylko 60mth, pływał nim dziadek, a  jest z wypożyczalni ze słonecznej Kalifornii 

2. stan tego co widać gołym okiem, śruba, wearing, osprzęt kadłuba i silnika (sporo rzeczy nie dyskwalifikuje zakupu, ale wymiana wearingu czy śruby za darmo nie jest)

3. sprężanie w cylindrach !!!, bez tego nie kupuj !!! przy okazji zerkasz na świece

4. sprawdziłbym też ciśnienie oleju i stan kompresora, (z kompresorem gorzej bo nie każdy sprzedawca pozwoli go zdjąć) z drugiej strony na wodzie jak się wkręca i na jakie obroty sporo nam powie o kompresorze, intercoolerze

5. test na wodzie (bez tego nie kupuj), dobrze żeby zrobił to ktoś znający się na sprawie (mający taki skuter i umiejący nim ostrzej śmigać), jak praca silnika, jakie osiąga obroty, jak się wkręca, jaka prędkość(GPS) i przy jakich obrotach z uwzględnieniem fali wody i temperatury zewnętrznej, test minimum 20-30 minut, aby sprawdzić czy się nie przegrzewa, czy alarmy się nie zapalają

6. dobrze sprawdzenie stanu zlecić dobremu serwisowi(czyt. drogie), a nie takiemu co tylko oleje wymienia i do komputera podłącza.

 

przy nowym wolałbym RXPka, przy używanych już sprawa nie jest tak oczywista i bym generalnie szukał zadbanego egzemplarza z tych dwóch modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary ze skuterami to jest ruletka,ogolnie sa to studnie bez dna,no ale frajda adrenalina. ta awaryjnosc to zalezna od twojego  sposobu plywnia.jeden lata w powietrzu takim rxp i nic ,drugi dwa loty i serwis i kredyt.znam tez przypadek jak opisal"mzalewski"zaworu podwieszony,o dziwo zabawki nie katowali 3000obr i kicha,koszta  nie pisze!!!!!!co do sprawdzenia dzis tobie sprawdza  za 10 godz moze byc kibel.ja bym bral 4 sowa tylko nowego!!!!! no co do yamahy 1300gpr,tu opinie podzielone serwisy gadaja ze ma wade fabryczna walu,cylindry nikasyl.koszta tej zabawki w naprawie tez chore,no ale najwazniejsz adrenalina ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jutro mam zamiar jechać po Sea doo RXP 215 ze 105 godzinami (2006). Czy warto się nim interesować czy lepiej szukać czegoś innego? Jeżeli inny to jaki do 20 000zł ? Co myślisz o Kawasaki Ultra 250? 59 godzin przepływane ale jest sporo droższa? Warto?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz przemyśleć co chcesz komfort czy fun bo skaczesz po cenach i trochę klasach sprzętu, porównywanie np. GP1300R z Ultrą 250 to jak porównywanie Lancera EVO z S-klasa V8, niby jeden i drugi 6s. do setki

 

zrobiłem zamiankę i pływałem Ultrą 250 niezła kobyła, tankowiec, to skuter stabilny, rekreacyjny, rodzinny, ciężko z  wody wyskakuje, osiągi  gdzieś na poziomie tych wyżej(GPR,RXP ok. 100km/h, Ultra ok. 104km/h), gość który wsiadł na mego RXT-X powiedział, że w porównaniu z jego Ultrą to jest torpeda (ok. 114 (max. tafla 118km/h), GPS), sporo też Ultra łyka, chwalą Ultry za niezawodność. Ultra zdecydowanie lepsza do pływania we dwoje, oraz dla cięższych driverów powyżej 100kg, lepiej też z wakem , nartami sobie poradzi. Klasa cenowa Ultry bardziej zbliżona jest do RXT-X/P 255.

 

W tygodniu na Zegrzu był Pan co ważył ok. 140kg i kupił Sea doo XP-ka. i podszedł do mnie i się pyta czy RXT-X też jest taki wywrotny, nie mógł wejść na XP-ka bo mu się przekręcał i podtapiał  ???, popłynął chwilę i zaliczył wodę, więc w końcu zrobiliśmy podmiankę i faktycznie leciutki XP to inna filozofia pływania, nie szalałem z nim na maxa, bo za pierwszym razem nie czułem dobrze balansu, a  jest bardzo wywrotny i nie chciałem czyjegoś skutera wywrócić. Jak się przesiada z 255 tki na XP-ka to jest odczucie, że XP wcale nie ma mocy i jest popsuty  >:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...