yarowsc Opublikowano 18 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2020 Jako że zaczynam przygodę z motorowodniactwem, pytanie do fachowców. Sprzęt jak w temacie, 2016/17r. Sprzęt zakupiony w tamtym roku w listopadzie, jeszcze przeze mnie nie wodowany. Na początek do wymiany akumulator, przez okres zimowy padł, ale to poza tematem. Pytań mam kilka; skuter na przyczepce, silnik uruchomiony, do króćca podpięty wąż z zasilaniem wody, po odpaleniu silnika odkręcam wodę. I tak - z przednich dysz nic nie leci (są zaklejone silikonem - dlaczego? nie wiem), woda leci z tyłu, miedzy innymi leci też wydechem - czy to normalne ?? Pytam, bo dokładnej budowy układu chłodzenia nie znam. Zaznaczyć tylko mogę, że jest po jakichś modach przez RIVA, wydech jest wyprowadzony na tylną ścianę kadłuba, widać zmiany w układzie chłodzenia, węże nie wyglądają na oryginalne. I nie wiem dlaczego przednie dyszę zaklejone silikonem (dwie z prawej strony zaklejone, z lewej jedna nie zaklejona, a woda i tak nie leci) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2020 z lewej to obieg chłodzenia silnika a 2 z prawej to chlodzenie coolera.. u mnie z bocznych leci. pewnie masz inny cooler i obieg wyrzucony gdzieś w tyl stąd zaklejone te z prawej. a co do lewej to trzeba by patrzeć do kadłuba czy też nie ma baypasu itd. potrzebne fotki .. ps ciekawy sprzęt nabyles do nauki pływania :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarowsc Opublikowano 19 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 dzięki za info. tak całkiem obcy ten GP1800 mi nie jest, pływałem takim sprzętem trochę w Chorwacji kilka lat z rzędu (FZS 1800 i GP1800) ;) układ chłodzenia widać że jest przerobiony, zasilanie wodą coolera jest od góry, a wyjście wody z coolera na dole i przewód wyprowadzony jest do tyłu kadłuba widzę, że zasilanie wodą wchodzi też za kolektorem wydechowym (to by tłumaczyło lecącą wodę z wydechu podczas płukania na przyczepce, tylko po co woda w wydechu?, tego nie wiem - wytłumaczcie proszę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 19 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 No ja myślę że jak nie wychodzisz wydechu woda,to się spalisz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 19 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 zawsze w silnikach marine kolektor wydechowy jest chłodzony wodą i woda trafia wraz z spalinami do wydechu aby były niskie temp...zauważ że tam są gumowe opaski łączące metalowe elementy oraz często plastikowe rezonatory wydechu itd. zauważ ze w tych silnikach niczym się nie poparzysz przeciwnie jak np. w silnikach moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarowsc Opublikowano 19 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 dzięki za info, czyli rozumiem chodzi tylko o schłodzenie układu wydechowego. już prędzej zauważyłem, że wydech łączony jest na gumowych złączkach, zastanawiało mnie tylko z czego to jest wykonane, że wytrzymuje wysokie temperatury gazów spalinowych - teraz już mam rozjaśnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.