Skocz do zawartości

Yamaha GP1800 WaveRunner układ chłodzenia, płukanie


yarowsc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zaczynam przygodę z motorowodniactwem, pytanie do fachowców. Sprzęt jak w temacie, 2016/17r. Sprzęt zakupiony w tamtym roku w listopadzie, jeszcze przeze mnie nie wodowany.  Na początek do wymiany akumulator, przez okres zimowy padł, ale to poza tematem. Pytań mam kilka; skuter na przyczepce, silnik uruchomiony, do króćca podpięty wąż z zasilaniem wody, po odpaleniu silnika odkręcam wodę. I tak - z przednich dysz nic nie leci (są zaklejone silikonem - dlaczego? nie wiem), woda leci z tyłu, miedzy innymi leci też wydechem - czy to normalne ?? Pytam, bo dokładnej budowy układu chłodzenia nie znam. Zaznaczyć tylko mogę, że jest po jakichś modach przez RIVA, wydech jest wyprowadzony na tylną ścianę kadłuba, widać zmiany w układzie chłodzenia, węże nie wyglądają na oryginalne. I nie wiem dlaczego przednie dyszę zaklejone silikonem (dwie z prawej strony zaklejone, z lewej jedna nie zaklejona, a woda i tak nie leci)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lewej to obieg chłodzenia silnika a 2 z prawej to chlodzenie coolera..

u mnie z bocznych leci. pewnie masz inny cooler i obieg wyrzucony gdzieś w tyl stąd zaklejone te z prawej. a co do lewej to trzeba by patrzeć do kadłuba czy też nie ma baypasu itd. potrzebne fotki ..

 

ps

ciekawy sprzęt nabyles do nauki pływania  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. tak całkiem obcy ten GP1800 mi nie jest, pływałem takim sprzętem trochę w Chorwacji kilka lat z rzędu (FZS 1800 i GP1800)  ;)

układ chłodzenia widać że jest przerobiony, zasilanie wodą coolera jest od góry, a wyjście wody z coolera na dole i przewód wyprowadzony jest do tyłu kadłuba

widzę, że zasilanie wodą wchodzi też za kolektorem wydechowym (to by tłumaczyło lecącą wodę z wydechu podczas płukania na przyczepce, tylko po co woda w wydechu?, tego nie wiem - wytłumaczcie proszę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze w silnikach marine kolektor wydechowy jest chłodzony wodą i woda trafia wraz z spalinami do wydechu aby były niskie temp...zauważ że tam są gumowe opaski łączące metalowe elementy oraz często plastikowe rezonatory wydechu itd.

zauważ ze w tych silnikach niczym się nie poparzysz przeciwnie jak  np. w silnikach moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, czyli rozumiem chodzi tylko o schłodzenie układu wydechowego. już prędzej zauważyłem, że wydech łączony jest na gumowych złączkach, zastanawiało mnie tylko z czego to jest wykonane, że wytrzymuje wysokie temperatury gazów spalinowych - teraz już mam rozjaśnione
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...