Skocz do zawartości

Zimowanie skutera; preparaty


arczito
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ok fogging oil kupiony. Teraz pytanie czy wystarczy tylko psiknac czy spowrotem zalozyc swiece i go odpalic?

Wykręcasz świece..psikasz do każdego cylindra..później z 10sek kręcisz rozrusznikiem (manetka na full wtedy blokujesz iskrę i wtryski ..zależy od skutera)..wkręcasz świece i wyciagasz aku na zimę.

Na wiosnę przy odpalaniu mocno zakopci ale to normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok fogging oil kupiony. Teraz pytanie czy wystarczy tylko psiknac czy spowrotem zalozyc swiece i go odpalic?

 

Bardziej racjonalnym będzie aplikowanie Fogging Oil do dolotu, tym sposobem zakonserwujesz również zawory ssące. Aplikując przez otwór montażowy świec nie ma szans na zakonserwowanie zaworów ssących, ponieważ gdy tłok idzie w górę zawór ssący zawsze jest zamknięty. Po aplikacji nie odpalamy już silnika, aby nie spalić tego oleju, kręcimy rozrusznikiem przez około 5 sekund z wciśniętą równocześnie na max manetką gazu (wtedy silnik nie odpali).

 

W instrukcji masz wszystko popisane, możesz sikac do dolotu też, ale trzeba co nieco porozkręcać.

 

Aby aplikować do dolotu odkręcamy tylko dwie śruby trzymające listwę wtryskową, następnie unosimy całą listwę wraz z wtryskami (wtryski są osadzone w otworze i uszczelnione oringiem) i mamy dostęp do dolotu poprzez otwór wtryskiwacza. Jest dużo mniej rozkręcania niż wyjmowanie świeć, dodatkowy plus, jak napisałem wyżej, mamy zakonserwowane zawory ssące. Przy okazji możemy sprawdzić stan oringów na wtryskiwaczach ewentualnie je  wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne zdanie..aplikować  przez otwory świec i wtedy konserwujemy zawory wylotowe :D gdyż one pracują w trudniejszych warunkach.

Po 2 jak ktoś nie jest techniczny niech lepiej dla bezpieczeństwa nie grzebiesz w linii paliwowej..ocena stanu oringow bez doświadczenia może być różne..każda instrukcja mówi oringi zawsze nowe.

Jako kolejny argument dodam że do silników z kompresorem nie psikamy do dolotu lecz tylko przez świece jak zresztą pisze w instrukcji preparatu a to taki sam silnik..

Ps

Po trzecie za 3 mies start sezonu..odpalić skuter na 30 sek raz na miesiąc i nic nie robić  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez otwory świec i wtedy konserwujemy zawory wylotowe :D gdyż one pracują w trudniejszych warunkach.

 

Przez otwory montażowe wtryskiwaczy, konserwujemy całość, czyli zawory ssące, komorę spalania i zawory wydechowe.

Konserwacja ta nie ma zadania niwelowania pracy silnika a co za tym idzie jak piszesz pracy zawrotów wydechowych w trudniejszych warunkach. Konserwacja ma na celu zabezpieczenie silnika na okres dłuższego nieużywania i ma ochronić przed czynnikami zewnętrznymi jak np. wilgotność powietrza.

 

Po trzecie za 3 mies start sezonu..odpalić skuter na 30 sek raz na miesiąc i nic nie robić  ;)

 

Każdy robi jak uważa lub jak chce to Twój sprzęt. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden temat. Widze lekkie slady zlego zabezpieczania komory silnika przez poprzedniego wlasciciela i gdzies wyczytalem, ze jest jakis srodek typu wosk, ktory sie psika na wtyczki i bezposrednio na silnik tak aby byl w tej substancji uniemozliwiajac wodzie robic swoje. Ktos mi podpowie co to za srodek i jak go stosowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Bo znalazlem jeszcze taki https://allegro.pl/oferta/smar-xps-lube-anti-corrosive-lubricant-6582257153

 

Pobierz aplikację Allegro - najlepsze ceny, największy wybór, darmowe dostawy. https://allegro.pl/apka

 

Ale jak mowisz ze ten Twoj dobry to go biere

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po trzecie za 3 mies start sezonu..odpalić skuter na 30 sek raz na miesiąc i nic nie robić  ;)

Oczywista oczywistość. Nie dość że olej się ruszy po silniku to niewątpliwym plusem jest możliwość posiedzenia przy dźwięku rotaxa. Ja jak nie odpalę raz w miesiacu (w zimie) motocykla lub dżetki to źle się czuje. Więc nie dość że silnikom lepiej to i zdrowiu psychicznemu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przetestowałem ostatnio w styczności ze słoną wodą:

1. bel-ray marine rust PC https://www.walmart.com/ip/Bel-Ray-Rust-Preventative-Coating-99708-A400W/484873230

2. motul e.z. lube

3. i dla kontrastu na tej samej próbce klasyka wd-40

 

Po 3 dniach wd-40 poległ i stal złapała rdza.

bel ray i motul trzyma się dzielnie, jednak bel-ray ma zdecydowanie lepszą odporność na działanie mechaniczne(scieranie, drapanie), a motul nie trzyma się tak dobrze, chociaż w obu przypadkach warstwa była pojedyncza i cienka.

Zaletą motula jest to że sie nie klei, w opisie jest to wosk aktykorozyjny i tak się zachowuje, wiec w miejscach ktore o nic nie trą np. na pokrywe silnika daje motula a na zewnątrz, na zawiasy pompy bel-ray marine.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...