Autor Wątek: MASZT-WIEŻA-do wakebordu  (Przeczytany 18606 razy)

Maj 18, 2012, 12:04:40
Odpowiedź #15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Poznań
Jeszcze jedna fotka, może ktoś skorzysta.......
pozdrawiam
Peya

Czerwiec 11, 2012, 21:33:44
Odpowiedź #16
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Kętrzyn
    • Czarter Jachtów Mazury
  • Akwen: WJM
Dzień dobry,
wykonuję wieże na indywidulane zamówienia do każdej łodzi ze stali nierdzewnej polerowanej - może mógłbym pomóc? Pozdrawiam! PS- poniżej ostatni projekt 693 734 645
www.marigo.pl
Wieże Wake, Daszki Bimini, Czarter Łodzi NAUTIKA 1000 i NAUTIKA 830

Sierpień 23, 2012, 00:18:11
Odpowiedź #17
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Sosnowiec
Witam Wszystkich
Pozwólcie, że podepnę się pod ten temat. Jestem szczęśliwym posiadaczem RIBa Zodiac z silnikiem Hondy 40KM. Chciałbym pobawić się trochę holując koło, narciarza, czy też inne tego typu zabawki. Posiadam jednak problem, że nie mam masztu i nie bardzo też wiem jak on powinien wyglądać i gdzie powinien zostać zamontowany, żeby hol przebiegał jak najsprawniej.
Puki co próbowałem pociągnąć pożyczone kółko, które przymocowałem do takich dwóch oczek zamocowanych na środku pawęży - poprzedni właściciel zapewniał mnie, ze właśnie tam podpinał tego typu zabawki.
Wydaje mi się, że jednak nie jest to szczególnie dobre miejsce do mocowania takich rzeczy, ponieważ gdy na kole znajduje się cięższa osoba (ok 90 kg) łódź nie chce wejść w ślizg.
Zastanawia mnie gdzie jest problem czy w miejscu przypinania liny (znajduje się ono jak pisałem na pawęży a zatem zupełnie z tyłu i bardzo blisko tafli wody ok 30- 40cm) czy może po prostu w mocy silnika?
Z góry dziękuję za pomoc!

Sierpień 23, 2012, 12:03:31
Odpowiedź #18
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5449
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wysokość mocowania niewiele zmieni - może będzie nieco łatwiej, bo inaczej rozłoży się ciężar...
Moim zdaniem raczej problem jest w łodzi...może wystarczy dociążyć dziób?

Kolega ciąga kółko za Canadą z Yamą 30KM i nie ma problemu... ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 25, 2012, 00:16:25
Odpowiedź #19
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Sosnowiec
Dzięki za odpowiedź!!!
wydaje mi się, że 40 konny Rib powinien bez problemu wyciągać kółka, a w rzeczywistości jest inaczej. Słyszałem niedawno, że najlepsze miejsce do zamontowaniu masztu to środek łodzi, a jeżeli chodzi o wysokość, to tak sobie pomyślałem, że jak by linka była wyżej to wtedy to kółko było by (podczas startu) wyciągane równolegle z wody, a tak początkowo jest wciągane tak jak by pod nią - przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
Jeżeli chodzi o dociążenie przodu, to zawsze na dziobie łódki znajduje się obserwator, więc sądzę, że jest dobrze dociążona....


Wrzesień 17, 2012, 09:03:33
Odpowiedź #20
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 367
    • Gierałtowice
    • Cholwacja online
  • Akwen: Adriatyk
Sam ważę 90 kilo i śmigałem na Meteorze z Yamahy za gumjakiem właśnie z mocowaną liną do pawęży i silnikiem odblokowanym na 15 Ps. Więc albo silnik nie domaga albo ten RIB jest cholernie ciężki.

Filmik.
Honwave T40AE + Honda BF20 + Tohatsu 2,5 ;-)

Wrzesień 18, 2012, 11:06:16
Odpowiedź #21
Jak pisałem w podobnym temacie mam zamontowaną wieżę do łodzi Cortina 480. Jestem z niej bardzo zadowolony, gdyż na tej łodzi miejsca zawsze brakuje a dzięki temu nie trzeba po środku stawiać masztu i gimnastykować się pomiędzy odciągami. Rura Φ 34 grubość ścianki 3 mm stal nierdzewna. Grubsze rury byłby przesadne i nie pasowały bo do łodzi tych rozmiarów a ich użycie niczym nie uzasadnione gdyż te co są całkowicie wystarczają. Konstrukcja jest sztywna i solidna. Zamontowana jest na 4 śrubach z pokrętłami w miejscu gdzie przebiega dodatkowa sklejka wzmacniająca. Wykręcenie śrub jest banalnie proste. Po wykręceniu dwóch z przodu wieża składa się i spokojnie można wjechać do garażu - jest to bardzo wygodne. Kształt i pomysł to w głównej mierze nasza własna (moja i mojego ojca) wizja choć nie ma co ukrywać próbowaliśmy coś dopasować na kształt profesjonalnych wież znalezionych w internecie. Na początku zrobiliśmy sami prototyp ze zwykłych rurek znacznie cieńszych, żeby mieć pogląd jak to wygląda. Gdy zaakceptowaliśmy kształt dalsze działania przejęła firma, która wygięła i pospawała rury. Koszt tego razem z materiałem wyniósł 1800 zł.  Pozostałe rzeczy typu mocowanie czy założenie rolki na górę zrobiliśmy własnoręcznie.  Myślę, że budowa tej wieży była dobrą decyzją gdyż jest funkcjonalna i ładnie komponuje się z kształtem łodzi.

Wrzesień 18, 2012, 20:17:55
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • Akwen: Odra środkowa
Sama wieża wygląda ładnie ale czy już ciągaliście nią coś? Bo z tego co widać na fotce, to jest ona przykręcona tylko do ramy owiewki i nawet jeśli jest ona wzmocniona sklejką to mocowanie to nie budzi zaufania  :o O0.
Pozdrawiam

Wrzesień 18, 2012, 21:56:37
Odpowiedź #23
Ciągamy na nartach, wakeboardzie, mono narcie i Sky Ski. :) Od maja już ciągamy i nie było żadnych problemów. ;) Sam ważę około 93 kilo + sprzęt do tego i zupełnie nic się nie dzieje. Wrzucam fotki aby nie być gołosłownym.  Co do mocowania to może niedokładnie się wysłowiłem. Znajduje się ono w burcie, w ściance z laminatu gdzie miejsce dodatkowo wzmocnione jest sklejką(tak już było w tej łodzi - niedodawana była ta sklejka). Przewiercone jest na wylot i umieszczone są po 2 śruby na podkładce. Ramka owiewki znajduje się z zewnątrz i również jest nawiercona. Wygląda to tak jakby było tylko na ramce ze względów estetycznych. Zresztą umieszczę zdjęcie to może będzie bardziej klarowne. Moim zdaniem mocowanie całkowicie budzi zaufanie i jest bezpieczne  ;)

Wrzesień 22, 2012, 18:41:49
Odpowiedź #24
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Sosnowiec
A możliwe jest to, że problem tkwi w samym kółku? To które używałem nie wyglądało na szczególnie porządne. Zszyte z Gumy, a w środku znajdowała się zwyczajna dętka od Ciężarówki. Może to kształt koła lub nierównomiernie rozmieszczona masa ... (nie wiem co jeszcze) może stanowić problem. Łódka solo śmiga dobrze bez problemu od razu wchodzi w ślizg, płynąc sam rozwijam ponad 60 km/h, a w 2 od ok 55km/h - tak przynajmniej pokazuje prędkościomierz.

Wrzesień 22, 2012, 19:07:52
Odpowiedź #25
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
Łódka solo śmiga dobrze bez problemu od razu wchodzi w ślizg, płynąc sam rozwijam ponad 60 km/h, a w 2 od ok 55km/h - tak przynajmniej pokazuje prędkościomierz.

no dobrze, a ile leci max z kółkiem, według mnie to może być problem ze śrubą jest za szybka (za mały skok)
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Wrzesień 23, 2012, 00:36:34
Odpowiedź #26
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Sosnowiec
Z kółkiem (też tylko wg. licznika) leci 40 czasem nawet ponad przy dobrym trymie i lżejszej osobie - pod warunkiem, że już wejdzie w ślizg, bo tak jak mówiłem czasami przy cięższej osobie jest problem z wejściem w ślizg i wtedy łódka się gramoli ciężko stwierdzić ile, ale poniżej 20/h

Wrzesień 26, 2012, 01:09:05
Odpowiedź #27
pacjent na kole musi się odchylić do tylu żeby zadrzeć nosa w kole.....do góry bo każde kolo wciągnie pod wodę....
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Czerwiec 29, 2015, 00:03:36
Odpowiedź #28
  • **
  • Wiadomości: 75
  • SENSATION 1650 + MERC 115
    • Zbąszynek
  • Akwen: Odra środkowa
W zeszłym roku planowałem zlecić komuś budowę wierzy do mojej łodzi. Ceny wahały sie od 250zł za metr rury wzwyż w gotowej wierzy. Zamiast wybulić 3-4 tysie postanowiłem zrobić samemu. Pochwalę się że kosztowało mnie to około 1tys nie licząc sporej ilości godzin jakie poświęciłem. Oto efekt:

Lipiec 08, 2015, 13:59:56
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 1063
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Wygląda zacnie :) niech się sprawuje  :)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR