Johnny_bravo750 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Pytanie będę robić taka oto rurkę do holowania ciągadeł pytanie jakie zrobić mocowanie do linki...? takie? http://upload.secondsun.pl/img/1368963585masztn.jpg czy tak się na to zakłada linkę? http://upload.secondsun.pl/img/136896476986488723.jpg czy może zrobić takie, mocowanie? http://upload.secondsun.pl/img/1368964905maszt222.jpg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Takie jak na zdjęciu! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hersones Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 podczep linke za knagę i jazda ja tak pływam i jest ok tylko że ja mam zetkę więc tak nie "wystaje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Ja teraz też montuję do knag na bloczku, ale jest nisko. Wysoko mocowana linka ułatwia wyjście z wody, no i ewolucje... :P Ja sobie bardzo chwaliłem to rozwiązanie z pierwszej fotki, tym bardziej, że rura była demontowalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Przy pływaniu na nartach czy wakeboardzie siły na pylonie/wieży są na prawdę bardzo duże i w życiu nie zamocowałbym liny tak jak na drugiej fotce. Oto co może strać się pylonem - profil pełny - to nie jest rura! http://upload.secondsun.pl/img/136904010493_pylon.jpg Najlepsze mocowanie, stosowane we wszystkich seryjnie produkowanych łodziach jest takie (nie zawsze jest ten teflon :) : http://upload.secondsun.pl/img/136904010451.jpg Na linie robi się pętlę zaciskową (jak w lasso :) ) i zaciska na rowku. Jest mocno i bezpiecznie. Zdjęcie liny nie stanowi żadnego problemu. http://upload.secondsun.pl/img/1369040104!bzb0w8qewk~$(kgrhqeoki0e)rscvoe(bmwdp!j!yg~~_35.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1369040105fly-high_pylon-prod.jpg Niskie mocowanie do knag albo uchwytów w rufie powoduje, że jak ciągniemy koło to lina przy zakrętach zatapia się w wodę, baardzo chlapie w oczy osobie na kółku (ma to swoje plusy i minusy :) ) ale skutecznie utrudnia holowanie. No i to co @musti pisze, wysoki montaż ułatwia wyjście z wody na wakeboardzie ale na niskim też można pływać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Mocowanie linki poza wytrzymałością (kadłuba i samego masztu) powinno być jak najbliżej śródokręcia. Zaczepianie holu na pawęży jest bardzo amatorskie i do okazyjnej rekreacji wystarczy ale.... Sterowność łodzi znacznie się pogarsza a obiekt holowany ma dość duży wpływ na ,,trajektorię" płynięcia całego zestawu. I tutaj jest sprzeczność amatorstwo i wiedza o sterowaniu takim amatorskim zestawem. Często narciarz manewruje zestawem a nie sternik, co już lekko zalatuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Profil pełny ale jeśli się nie mylę to aluminium lub jego stop więc ogólnie pomyłka ;) no chyba że się mylę :). Oryginalne maszty wyglądają jak ten z fotek Johnnego ja miałem dołączony do Quicksilvera właśnie taki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Oto co może strać się pylonem - profil pełny - to nie jest rura! Rura grubościenna ma lepszy wskaźnik wytrzymałości na zginanie aniżeli pełny profil, więc pewnie by się nie wygięła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 pany spokojnie będzie odciąg od rurki do środka lodzi miedzy fotele... wiec się nie ugnie... :) nadal nikt nie powiedział jak się zakłada ta linkę na to kółko z patyczkiem tak jak jest na fotce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Johnny robisz oko na lince i zakładasz ;) oczywiście oko nie do mnie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 .... nadal nikt nie powiedział jak się zakłada ta linkę na to kółko z patyczkiem tak jak jest na fotce? Robisz ucho na lince,przekładasz przez oczko i zakładasz na patyczek. Zrzucić łatwo ale hol sam się nie wypnie. Na fotce jest ucho jest źle założone. Patyczek ma odgięcie jak myślisz po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 żeby samo nie zjechało..... miki wydaje mi się ze ten patyczek nie da rady tak jak narysowałeś dlatego pytałem ..... jesteś pewien ze właśnie tylko na tym patyczku ma się to trzymać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Zawsze możesz przyspawać pręta stalowego zamiast linki. Najlepiej z przegubem od stara 66. Nie puści na pewno :D Albo zamontuj w pełni profesjonalny zaczep z morskiego holownika. Z amortyzatorem i takimi tam różnymi duperelami do holowania platform wiertniczych :D :D :D Dostałeś kiedyś zerwaną linką w cymbał? Jak nie to sobie wyobraź lanie kablem po gołej d..ie. A teraz wyobraź sobie, że na końcu tego kabla jest jeszcze kawałek zaczepu, który nie wytrzymał, zmęczył się i wziął urwał. Wyobraziłeś sobie ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Miałem taką sytuację podczas holowania busa.Hak się zmęczył,zerwał i uderzył w klapę tego busa robiąc dziurę! w poszyciu :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Profil pełny ale jeśli się nie mylę to aluminium lub jego stop więc ogólnie pomyłka ;) no chyba że się mylę :). Oryginalne maszty wyglądają jak ten z fotek Johnnego ja miałem dołączony do Quicksilvera właśnie taki. @Jack jest dokładnie jak piszesz, alu albo jakiś stop, ale czy pomyłka to już nie wiem - wszystkie firmy produkujące łodzie do nart wodnych od lat 70' po dziś dzień montują w swoich łodziach dokładnie taki sam pylon z takim własnie oryginalnym zaczepem ;) http://upload.secondsun.pl/img/13691269744_-_190_(1985)_s&s_-_cut_away.jpg @argon77 Pewnie i tak ale musiałaby być na prawdę gruba ścianka bo 2 rury, jedna nierdzewna ścianka ok 2mm, druga rdzewna 2mm włożona w środek gięły się jak złe przy moim pływaniu na wakeboardzie co trochę widać na załączonych fotkach w tym poście: http://forum-motorowodne.pl/sporty-wodne/wakeboard!/msg1955/#msg1955 Owszem, w łodziach montuje się takie "haczyki" do holowania kółek, czy nawet jak piszą narciarza : http://www.hals.sklep.pl/b/hak-do-holowania-89-mm/ http://upload.secondsun.pl/img/1369126153pd_2537.jpg ale zdrowy rozsądek nie powinien pozwolić na zaczepienie do takiego uchwytu liny. Sam mam taki uchwyt w swojej łodzi, (dodatkowo oprócz pylonu) i pełni funkcję dodatkowej knagi ;) Jeśli ktoś bardzo chce do knag/uchwytów na rufie to są gotowe linki montażowe z pływającym czymś, żeby lina nie utonęła i nie wkręciła się w śrubę. W ten sposób holowałem kółka na cameo, dawało radę ale lina się topiła i były problemy w zakrętach.... http://upload.secondsun.pl/img/1369126153zaczep_linki_210101069.jpg @Johnny jeśli jeszcze nie zrobiłeś/kupiłeś pylonu to polecam uchwyt w postaci rowka na pylonie, prosto i bezpiecznie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 I tak powinien być urządzony zaczep do holowania. Taki drobiazg ale w zgodzie z wytrzymałością materiałów słupek jest taperowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 No to się okazuje że można doktorat zrobić z holowania , pylonów i zaczepów , masztów więc razem do kupy wszystko dobre co funkcjonalne ;) Johnny a ty se przestań jaja z nas robić że sznurka nie potrafisz uwiązać :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Johnny, program kursu na licencję ogarnia te sprawy w godzinę. Spałeś na zajęciach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SindbadAkaMlody Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 .... nadal nikt nie powiedział jak się zakłada ta linkę na to kółko z patyczkiem tak jak jest na fotce? Robisz ucho na lince,przekładasz przez oczko i zakładasz na patyczek. Zrzucić łatwo ale hol sam się nie wypnie. Na fotce jest ucho jest źle założone. Patyczek ma odgięcie jak myślisz po co? Czerwona linka ze zdjęcia wyskoczy, nie raz tak było. Narciarz i 18m liny ląduje w wodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Na pewno prędzej wyskoczy żólta niż czerwona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Tak powinien wyglądać maszt to się nie zegnie i nie wypnie ;) / ścianka rury 3mm / http://images48.fotosik.pl/704/b5fedd3c49e42488m.jpg http://images44.fotosik.pl/704/b2b94ca0b4d2cbc4m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 No to Johnny ma u kogo zamówić ,,zmodernizowannyj, jod twaju mać" pylon, nie gnoitsa i niewypinajotsa :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Takich bzdetów to my nie robimy choć możliwości pracy w nierdzewce mamy duże 8) .Maszt to produkt profesjonalny więc jeśli ktoś się nad tym napracował to niech tak zostanie ;) . Wracając bo bym zapomniał do wersji sowieckiej to już w przedszkolu wiedzą że " job twoju mać " ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Po ,,czernobylu" dużo się zmieniło :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 No tak wiele rzeczy zrobiło się jaśniejszych :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.