Skocz do zawartości

TG-Special Cup i Sea-Line w Finlandii


Sławek Sea-Line
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku marka Sea-Line została jednym z głównych sponsorów wyścigów TG-Special Cup.

 

Wyścigi TG Special CUP to seria 6 wyścigów odbywających się we wschodniej części archipelagu finlandzkiego.

Łódź TG-Special Boat Race jest napędzana fabrycznym silnikiem o mocy 15 HP (2- lub 4-suwowym). Wyniki poszczególnych jednostek zostają przeliczone.Celem serii wyścigów jest stworzenie (za przystępną cenę) platformy do szklenia młodych sterników oraz doskonalenia umiejętności starszych. Wspólne wyścigi to nie tylko czas na rywalizację ale i podpatrywanie bardziej doświadczonych.

 

Największa osiągnięta do tej pory prędkość to 40 węzłów.Waga łodzi wynosi poniżej 90 kg.

 

Najbliższy wyścig odbędzie się 5 lipca i będzie transmitowany w telewizji fińskiej podczas programu Merimaili.

 

Zdjęcia z ostatniego wyścigu:

http://upload.secondsun.pl/img/1404220396dsc_0363.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1404220433dsc_0392.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1404220479dsc_0421.jpg

 

jednostka 38 w barwach Sea-Line

http://upload.secondsun.pl/img/1404220507dsc_0323.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1404220343dsc_0308.jpg

 

Dla zainteresowanych więcej informacji tutaj:

www.norrkullaloppet.fi/tg-cup

 

tak trenują i ścigają się przyszli "Marszałkowie" w Finlandii

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy Tg-Boats powstał w 1972 roku.

w latach '70, '80 i początku lat '90 wyposażana była w silniki 25 HP osiągała prędkość do 50 węzłów. W tamtych latach święciła swoją największą popularność i odbywały się regaty również na szczeblu międzynarodowym.

Obecnie ograniczyli moc silnika, gdyż jednostka jest przewidziana dla szkolenia juniorów.

Tg-Boats w dalszym ciągu może nosić silnik 25KM (poza regatami) ale niezbędne jest posiadanie silnika z trymem dla uzyskania kontroli nad stabilnością i poprawienia prędkości maksymalnej. w przeciwnym wypadku osiągi są porównywalne do silnika o mocy 15 KM (Tg-Boats bez silnika waży poniżej 50kg)

 

Używana jednostka w Finlandii kosztuje pomiędzy 500 -1500€ (w zależności od stanu oczywiście)

Fabrycznie nowa to koszt ok. 3500 € (w zależności od wyposażenia)

cena promocyjna 2400€ tylko dla zawodników i juniorów biorący udział w regatach, obowiązkowy start w minimum 4 regatach w sezonie.

 

W najbliższym czasie podrzucę kilka zdjęć bardziej szczegółowych.

 

P.S. a tak nawiasem to ile kosztują polskie odpowiedniki, np. JT-250, OSY400, czy to w ogóle można gdzieś kupić czy pozostają tylko jednostki klubowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...