makus Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Witam Chciałbym zarobkowo holować narciarza wodnego/koło/ banana itp. po Bałtyku. Mam działkę nad morzem i chciałbym trochę efektywniej spędzić czas, a nie tylko smażenie się na plaży. Zamierzam kupić motorówkę z silnikiem ok 70 km. Jakie uprawnienia/papiery muszę posiadać by móc legalnie holować (pomijając kwestie odprowadzania podatków, patentu i licencji na hol). Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Witaj, Jeżeli chcesz to robić w pełni czysto względem wszelkich urzędów to czeka Cie długa i kosztowna przeprawa. Mówię tu o urzędach, które regulują prawo na wodzie (Polski Rejestr Statków, Urząd Morski itp). Wiem bo przechodziłem podobną sprawę na śródlądziu i podam to na tym przykładzie. Uprawnienie sternika czy starszego sternika motorowodnego i licencja na holowanie CI nie wystarczy, bo są to uprawnienia "amatorskie" przeznaczone to sportu i rekreacji, a nie do zarobkowania. Na śródlądziu musi to min. uprawnienie stermotorzysty. To jeżeli chodzi o uprawnienia. Twoja łódź jako zarobkowa powinna/musi byś zarejestrowana w Polskim Rejestrze Statków (PRS), spełniać określone wymagania techniczne co do wyposażenia i przechodzić regularny i kosztowny przegląd przez rzeczoznawcę, który tak jak to ma miejsce w samochodach potwierdza stan techniczny i daje pozwolenia na jakiś okres. Przekonałem się o tym jak próbowałem robić podobne rzeczy u siebie i do póki nie przyszedł na przystań Pan z Urzędu Żeglugi Śródlądowej i gdy mnie o tym grzecznie poinformował to się zwinąłem :) Łódź zarejestrowałem, stermotorzystę zrobiłem i działałem dalej :) Jak to ma miejsce dokładnie nad morzem i na jakich zasadach działają tamtejsi przedsiębiorcy, czy spełniają te wymagania, czy nie wiedzą to już trzeba pytać konkretne osoby, które się tym zajmują. Czy odpowiedzą Ci na te pytania to już kolejna sprawa. :) Najlepiej zadzwoń to Urzędu Morskiego, który terytorialnie odpowiada za Twój rejon i pytaj bezpośrednio u źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 eee, nad morzem nie ma aż takich problemów. Rejestracja łodzi w PZŻ (POL ........), starszy sternik, licencja narciarza, druga osoba starszy ratownik (młodszy nie ma uprawnień do działania w pojedynkę), opłata za plaże i ubezpieczenie- that's all. Wiem, bo działałem LEGALNIE w Kołobrzegu- miałem nawet kontrolę- całą wycieczką byli ludzie z Urzędu Morskiego, Urzędu Skarbowego, SAR, Urzędu Miasta Kołobrzeg, Policji. Przyszli, sprawdzili dokumenty, dali balonik do dmuchania- mnie i pracującemu przy mnie ratownikowi podziękowali i poszli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Masz rację Piotrek najgorzej to zameldować się w Urzędzie Morskim i powiedzieć witam chce robić kasiure a oni ci to umiejętnie wybiją z głowy. ??? Chłopaki pływają ribem 10 osób po Bałtyku na glejt starszego sternika, oczywiście zarobkowo tylko trzeba wiedzieć jak to robić legalnie. 8) Przepisy są po to żeby je omijać . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makus Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Może jakieś szczegóły?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pandalwo Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Witam wszystkich uzytkownikow forum, :) chcial bym jeszcze dopytac sie nt(http://forum-motorowodne.pl/sporty-wodne/zarobkowe-holowanie-narciarza) tylko chodzi mi o wody srodladowe wody a dokladnie o Zalew Zegrzynski(raczej nie ma znaczenia :) ). A wiec czy tak samo jak na morzu na lodzi musi byc obserwator ktory ma starszego ratownika? I jakies moze jeszcze dodatkowe informacje. Pozdrawiam, Pandalwo ps1 nie chcialem odkopywac starego tematu ps2 przepraszam za brak polskich znakow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 A wiec czy tak samo jak na morzu na lodzi musi byc obserwator ktory ma starszego ratownika? ps2 przepraszam za brak polskich znakow Obserwator musi być zawsze ale żeby on gdziekolwiek musiał mieć papiery ratownika, to takiego przepisu nie ma 8) C:-). C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Koledze chyba chodzi o zarobkowe holowanie, więc mogą być inne wymagania. Amatorsko wiadomo, ze wystarczy dowolny obserwator. PS scaliłem to w jeden wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pandalwo Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 dokladnie tak, o zarobkowe i wlasnie nie wiem jak to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Przy zarobkowym pływaniu (oficjalnie) niezbędny jest patent stermotorzysty. Amatorskie uprawnienia nie upoważniają do zarabiania pieniążków. A dokładniej dowiesz się w kapitanacie ŻŚ na Twoim akwenie. Po rozpoznaniu tematu proponuję konsultacje z @Jack Sparrow :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Ale koledze chodziło o uprawnienia obserwatora a nie sternika ??? ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pandalwo Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Tak, obseratora sternikiem bedzie kolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Ja bym napisał " obserwatorem sternika będzie kolega " ;) Ale to chyba zależy od tego kto co i kogo będzie obserwował :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pandalwo Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 no w sumie malo po polsku to wyszlo. Chodzi mi o to jakie musi w swietle prawa wymagania ma spelniac obserwator, ktory bedzie pilnowal czy osoba holowana spadla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pandalwo Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 up Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Rejestracja łodzi w PZŻ (POL ........), starszy sternik, licencja narciarza, druga osoba starszy ratownik (młodszy nie ma uprawnień do działania w pojedynkę), opłata za plaże i ubezpieczenie- that's all. @bestboats napisał jak wyżej, co jeszcze chcesz wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 To co napisał Piotr bestboat jest dalej niejasne. To, że na łodzi holującej zarobkowo musi być ratownik to jestem w stanie zrozumieć ale że obserwator musi być ratownikiem to z jego wypowiedzi nie wynika. Zupełnie inne zadanie ma obserwator a inne ratownik. Oczywiście, że można połączyć te funkcje ale czy jest to konieczne? Z jakich przpisów to wynika? Proszę podać stosowne zarządzenie O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 obserwator musi być ratownikiem to z jego wypowiedzi nie wynika. Nie musi, ale może.. C:-) można połączyć te funkcje ale czy jest to konieczne? Konieczne, po co wozić balast w postaci obserwatora - no chyba że jest to obserwatorka, ale wtedy ratownik przeszkadza... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.