Skocz do zawartości

Znaki zakazu i informacyjne dotyczące holowania


JacekBond
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mamy znak zakazu holowania i tu nie ma wątpliwości że jak stoi to zero holowania, drugi informacyjny Zezwolenie na uprawianie narciarstwa wodnego oraz holowanie statków powietrznych za statkiem i tu też nie ma wątpliwości.

Pytanie jest takie jak nie ma znaków to możemy holować czy nie. Możemy wszędzie holować  gdzie nie ma zakazu czy tylko tam gdzie jest zezwolenie?

 

Bond

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych

 

§ 1.22. Miejscowe przepisy żeglugowe dla poszczególnych

śródlądowych dróg wodnych

Kierownicy statków, scalonych materiałów pływających

i osoby odpowiedzialne za obiekty pływające

powinni dodatkowo przestrzegać przepisów prawa

miejscowego określających szczegółowe warunki bezpieczeństwa

ruchu i postoju statków, wydane przez

dyrektorów urzędów w porozumieniu z administracją

drogi wodnej.

 

§ 6.35. Uprawianie sportu na nartach wodnych lub na

podobnym sprzęcie

 

1. Uprawianie sportu na nartach wodnych lub na

podobnym sprzęcie oraz holowanie statków powietrznych

za statkami Żeglugi Śródlądowej dozwolone jest

tylko w dzień, przy dobrej widzialności i na akwenach

wyznaczonych przez dyrektora urzędu, w porozumieniu

z administracją drogi wodnej, oraz oznakowanych

znakami informacyjnymi E.17, określonymi w załączniku

nr 7 lub znakami określonymi na rys. nr 28 w części VII załącznika nr 8.

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2003/s/212/2072

 

Zarządzenie

Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej

w Szczecinie

z dnia 7 czerwca 2004r.

w sprawie przepisów prawa miejscowego na śródlądowych drogach wodnych

 

Uprawianie narciarstwa wodnego, sportu na lotniach lub podobnym sprzęcie holowanym

za statkami, żeglugi na skuterach wodnych lub desce z żaglem

§ 15. 1. Uprawianie narciarstwa wodnego lub sportu na podobnym sprzęcie, żeglugi na skuterach

wodnych lub desce z żaglem może odbywać się tylko na akwenach i warunkach określonych

w zezwoleniu dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie.

2. Narciarz wodny lub osoba uprawiająca żeglugę na skuterze wodnym albo desce z żaglem ma

obowiązek posiadać na sobie środek ratunkowy.

3. W razie organizowania regat bądź maratonów kajakowych lub wioślarskich na rzece Warcie,

szlak żeglowny może być okresowo zamykany. Informacje o zamknięciu szlaku będą dodatkowo

podawane na tablicach informacyjnych umieszczonych na mostach w Świerkocinie (w km 28,5)

i w Gorzowie Wlkp. (w km 57,35).

11

Zwolnienia

§ 16. 1. Zwalnia się małe statki, używane wyłącznie do uprawiania sportu i rekreacji oraz statki do

połowu ryb z obowiązku posiadania na statkach przepisów żeglugowych i przepisów prawa

miejscowego dla drogi wodnej, na której odbywana jest podróż.

2. Zwalnia się z obowiązku posiadania dzienników pokładowych statki wymienione w ust 1 oraz

promy i łodzie przewozowe.

3. Zwalnia się z obowiązku posiadania świateł zastępczych statki wymienione w ust 1.

 

 

 

ZARZĄDZENIE

DYREKTORA URZĘDU ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ

w Warszawie

z dnia 30. 07. 2004 r.

w sprawie określenia szczegółowych warunków bezpieczeństwa ruchu i postoju statków

wynikające z charakteru i właściwości dróg wodnych.

 

§ 12

Przepisy szczegółowe dla statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji.

1. Uprawiając żeglugę statkiem sportowym lub rekreacyjnym należy przestrzegać

następujących zasad:

1) statek powinien płynąć skrajem szlaku żeglownego, ale i może też korzystać z całej

szerokości drogi wodnej o ile nie stwarza to zagrożenia jemu, jak i innym

użytkownikom drogi wodnej,

2) nie wolno płynąć samospławem po linii nurtu, natomiast przecinać linię nurtu należy

po najkrótszej drodze,

9

3) odległość od innych statków powinna być bezpieczna z tym, że odległość ta nie

może wynosić mniej niż 100 metrów przy przecinaniu linii kursu statków

profesjonalnych,

4) nie wolno dobijać do innych statków, które mają włączony pędnik , jak również

płynąć w obszarze działania prądów, powstających za rufą statków o napędzie

mechanicznym.

2. Zestaw holowany powinien mieć zapewnioną zdolność manewrową i składać się z

formacji:

1) 10 statków przy holowaniu szeregowym,

2) 3 statki przy holowaniu równoległym,

3) inna formacja zestawu może być dozwolona po uzyskaniu zgody z Urzędu Żeglugi

Śródlądowej w Warszawie.

3. Dopuszcza się indywidualne jazdy rekreacyjne na skuterach wodnych,

poduszkowcach, holowanie narciarzy wodnych i innych obiektów nawodnych oraz

napowietrznych holowanych za motorówką wyłącznie poza szlakiem żeglownym w

dowolnym miejscu w odległości nie mniejszej niż 100 metrów od kotwicowisk,

przystani kąpielisk itp., oraz 50 metrów od innych jednostek pływających.

4. Ruch statków żaglowych ( jak wchodzenie i wychodzenie) z basenów portowych

i przystani przy pomocy żagli jest zabroniony, a jednostki z napędem mechanicznym

muszą poruszać się na minimalnych obrotach gwarantujących ich manewrowość .

5. Statki nie podlegające obowiązkowi rejestracji powinny być wyposażone w środki

ratunkowe zabezpieczenia osobistego np.: kamizelki ratunkowe lub asekuracyjne w

ilości odpowiadającej liczbie osób znajdujących się na statku . Liczba osób

przebywających w czasie rejsu nie może przekraczać dopuszczalnej liczby osób

określonej przez budowniczego. W przypadku napędu łodzi silnikiem spalinowym w

wyposażeniu winna być gaśnica i inne wyposażenie techniczno-eksploatacyjne

według uznania użytkownika.

6. Postój statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji powinien

odbywać się w miejscach do tego celu wyznaczonych i przygotowanych,

zapewniających załodze bezpieczną komunikację z lądem i bezpieczne cumowanie

jednostkom.

7. Pomost (nabrzeże) przystani powinien być wyposażony w:

1) dostateczna ilość urządzeń cumowniczych umożliwiających prawidłowe i łatwe

cumowanie statków;

10

2) odbojnice zabezpieczające przed uszkodzeniem;

3) sprzęt ratunkowy w postaci bosaków i kół ratunkowych z linką o długości nie

mniejszej niż 25 m., rozmieszczony co najmniej co 30 m, w sposób umożliwiający

jego natychmiastowe użycie, sprawy techniczne, a w porze nocnej wystarczająco

oświetlony.

4) ratowniczą linkę chwytakową wzdłuż pomostu – jeśli głębokość wody przy

pomoście jest większa niż 1,0 m.

5) drabinkę umożliwiającą wyjście z wody.

8. Pomosty i nabrzeża powinny być utrzymywane w należytym stanie technicznym

9. Na przystani statków sportowych i turystycznych powinien znajdować się:

1) regulamin zawierający przepisy porządkowe obowiązujące na przystani –

wywieszony w widocznym miejscu.

2) dziennik przystaniowy z rejestrem wejść i wyjść statków

3) zbiór aktualnych przepisów regulujących uprawianie żeglugi na śródlądowych

drogach wodnych

4) łódź ratunkową z wyposażeniem

5) apteczkę z instrukcją udzielanie pierwszej pomocy.

6) gaśnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę temat, jeżeli chciałbym na Mazurach holować kanapę 3 os. za skuterem to najpierw muszę dopłynąć na wyznaczony akwen. Czy w związku z tym mogę płynąć wypornościowo holując kanapę celem dotarcia we właściwe miejsce?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, jeżeli chciałbym na Mazurach holować kanapę 3 os. za skuterem to najpierw muszę dopłynąć na wyznaczony akwen. Czy w związku z tym mogę płynąć wypornościowo holując kanapę celem dotarcia we właściwe miejsce?

Jeśli nie będziesz płynął kanałami, to nie powinno być problemu. W kanałach różnie bywa, zależy od humoru. Najprościej będzie, jak ściągniesz hol i oprzesz pływadło na platformie rufowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale wtedy mogę tylko 1 dziecko na raz zabrać.

Dlatego pomyślałem o holowaniu wypornościowym z załogą.

Mam za dużą łajbę do takich zabaw w Mazurskich warunkach stąd pomysł dokupienia skutera, ale tu właśnie pojawiły się wątpliwości co do przemieszczania się.

Ktoś próbował holować zabawkę z załogą wypornościowo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz dużą łódką holować skuter (tylko wolno) i zrobić sobie bazę wypadową w dogodnym miejscu. Ja tak robie Pływamy łódką, holujemy skuter, kotwiczymy w miłym miejscu i plażujemy jak ktoś chce się schłodzić wsiada na skuter żeby się trochę pochlapać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, koncepcja z bazą na łodzi jest ok, a dodatkowo i tak rozważałem skuter 3.os

Mocno zastanawiam się nad Sea Doo GTI 90 (ze względu na córkę 14lat, która jeszcze przez 2 sezony będzie miała ograniczenie 60KW) a z tego co czytałem na forum, można go podciągnąć na 110KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też jedną łódką holować inną łódkę - ale to nie jest tożsame z holowanie narciarza czy zabawek, do tego z załogą...

 

Tak samo można interpretować spokojne holowanie pustej kanapy. Wszystko zależy na kogo się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...