Skocz do zawartości

Ciężki rozruch Suzuki DF15 4-takt


piotrc5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o pomoc. Posiadam silnik suzuki DF15 (15KM) w czterosuwie.

Niby wszystko OK ale po uruchomieniu zimnego silnika na ssaniu strasznie nim trzęsie, telepie się jak galareta. Odnoszę wrażenie że chodzi na jednym cylindrze. Nie ma wówczas mowy nawet o lekkim przygazowaniu bo na bank zgaśnie. Po rozgrzaniu wszystko super. Silniczek pięknie pracuje, pełne obroty, ładnie się nim pływa, zero problemu.

Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i powtórnym uruchomieniu czasami trzeba posiłkować się ssaniem. Niby w instrukcji obsługi jest napisane że czasami może być konieczność uruchomienia na ssaniu nawet rozgrzany silnik ale te czasami występuje za każdym razem.... Jeśli ktoś ma doświadczenie z gaźnikami proszę o pomoc, ewentualnie jakiś dobry i niedrogi serwis w pobliżu Warszawy.

Dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem ciężkiego rozruchu chyba rozwiązał się sam....  :) Od ostatniego pływania w październiku silniczek wisi na stojaku oczywiście w pionowej pozycji. Raz na tydzień wyciągam go z garażu, beczka z wodą i odpalamy. I co...? Start za pierwszym razem, aż miło. Powodem trudnych rozruchów jest wg mnie przewożenie silnika w bagażniku samochodu. Mimo że przewożony jest na prawidłowej stronie na fabrycznych wypustkach to i tak jest to dla niego nie naturalna pozycja.

Podpytałem mechaników i faktycznie nie jest to zdrowa pozycja dla silnika. Paliwo, powietrze przelewają się w komorach, kanalikach i gardzielach i stąd potem problem z odpaleniem.

Czy zauważyliście to podobnie u siebie przy przewożeniu silnika? Oczywiście pytam tych którzy wozili silnik w kufrze na płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i powtórnym uruchomieniu czasami trzeba posiłkować się ssaniem. Niby w instrukcji obsługi jest napisane że czasami może być konieczność uruchomienia na ssaniu nawet rozgrzany silnik ale te czasami występuje za każdym razem...." - jak już trochę popracuje to paliwowe sprawy powinny wracać do normy.

Bardziej stawiałbym na olej silnikowy, który podczas w transportu silnika w bagażniku, przedostał się do komory spalania.

 

Obejrzyj świece czy nie są czarne i zaolejone w momencie problemów z pracą na wolnych obrotach. Olej do 4T nie chce się tak dobrze spalać jak 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...