Iwo Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Dobry wieczór Wszystkim, Świetna passa gubienia kolejnych części mojego silnika trwa nieprzerwanie. Tym razem utopiłem nakrętkę śruby wraz wielowypustową podkładką #lol. Serwis Suzuki wycenia tę stratę na 170zł. Czy jest jakaś bardziej rozsądna alternatywa, poza motorowodnymi szrotami? Chciałbym to ogarnąć w miarę szybko. Maszynu to Suzuki DT50, prawdopodobnie z roku 1980. Wydaje mi się, że są to części numer 28-30 z tegoż katalogu: http://i63.tinypic.com/11hffw9.png Dzięki i pozdrawiam, —Iwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Tokarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 Tokarz Nakład pracy przy pozycji 28 będzie znaczny (niezbędna będzie dłutownica) Sama nakrętka powinna mieć gwint metryczny więc z nią nie powinno być problemu. Podejrzewam, że przyczyną straty jest podkładka poz. 29 bo to ona odpowiada za zabezpieczenie nakrętki przed odkręcaniem się podczas pracy śruby napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 ..(niezbędna będzie dłutownica) ...- tokarz da sobie radę ;) Poza tym jest to typowy talerzyk z 13 wypustami. Kwestia drobnej kosmetyki przy adaptacji z innych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 25 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 Muszę zerknąć bo parę części mam do tego silnika .dam znać jak znajdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 ..(niezbędna będzie dłutownica) ...- tokarz da sobie radę ;) Poza tym jest to typowy talerzyk z 13 wypustami. Kwestia drobnej kosmetyki przy adaptacji z innych firm. Co innego adaptacja a co innego wykonanie elementu od zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwo Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Myślałem właśnie bardziej o jakichś zamiennikach, sposobach „Na Janusza” aka OBI, ewentualnie sprawdzonych motorowodnych-szrotach na których z pewnością coś takiego dostanę. Faktycznie już dwa razy w ostatnim czasie musiałem nakrętkę dokręcać, gdyż luzowała się zdecydowanie bardziej niż w zeszłym sezonie. Podejrzewam, że jest to związane z uszkodzeniami śruby i jej prawdopodobnym mimośrodem. Za każdym razem starałem się dogiąć odpowiednio podkładkę z zabezpieczającymi blaszkami, ale ten patent wydaje mi się wątpliwy… Chyba po prostu przewiercę wałek i włożę tam jakąś zawleczkę. Zdecydowanie podkładka z wypustami nie musi idealnie pasować do śruby, byle trzymała ją w tej jednej osi. Podkładka za śrubą oczywiście się ostała. Śruba nie jest zresztą oryginalna Suzuki, a firmy Michigan Wheel / Vortex i ma uniwersalną piastę XHS. Chociaż jak teraz patrzę, to wygląda na to, że ta przednia podkładka nie była z kompletu, bo powinien być tam taki kołnierz wchodzący w piastę: https://www.miwheel.com/uploads/resources/Form_990445-C.pdf Stąd też pewnie różne kłopoty… Całość kosztuje $25. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.