kazik Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 witam,proszę o informację jakiej wielkości ustawić luzy na zaworach w małym Suzuki DF 2,5.W internecie nic nie znalazłem. pozdrawiam Kazik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 ustawiłem zawór dolotowy na 0,1 mm a wydechowy na 0,15mm.Silnik chodzi "ładnie", a zawory nie klapią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Jak nie znasz nastaw fabrycznych to lepiej jest ustawić luz tak, żeby lekko polklepywały. Jak nie słychać zaworów to jest duże prawdopodobieństwo, że mogą być ,,za ciasno" ustawione i w konsekwencji się nie domykać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 okazało się ,że muszę planować głowicę i blok silnika.Nierówności na bloku to 0,1 mm,a na głowicy podobnie 0,1 mm.Do ustawień luzów zaworowych wrócę po planowaniu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Silnik po planowaniu.Głowica zeszlifowana o 0,3 mm a blok o 0,2 mm.Zawór dolotowy ustawiłem ze szczeliną 0,03 mm a wydechowy 0,05 mm.Te wielkości podaje oryginalna dokumentacja fabryczna.Silnik przez godzinę pracował w beczce z wodą - wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Coś podejrzane te luzy. Praktycznie żadne. Stern deflection dla tago silnika to 0,35mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 dane odnośnie luzów pochodzą z serwisówki zamieszczonej na stronie Boatinfo.no.I tak szczelina ,dla zaworu dolotowego z angielskiego "intake clearance production" (szczelina ustawiana w fazie produkcji) ma tolerancję od 0,010 mm do 0,037 mm,a dla warunków serwisowych (service limit clearance) maksymalnie do 0,075mm. Odpowiednio dla zaworu wylotowego ( exhaust clearance) w toku produkcji od 0,025mm do 0,052 mm i dla warunków serwisowych maksymalnie do 0,090 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 A stern deflection w tej serwisówce ile wynosi ? Pomyśł po co nieotwierające się zawory ( luzu nie ma). To o czym piszesz to luz między zaworem a prowadnicą zaworu. Ale są dwie tabele i która mówi prawdę? A może żadna ? ;) Ugięcie zaworu- Stern deflection i valve clearence to to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Pamiętaj, za mały luz to przypalanie zaworów i marnowanie paliwa. Za mało paliwa wchodzi do cylindrów i suw pracy odbywa się przy niedomkniętej komorze spalania. Lepiej jak zawory leciutko poklepują bo wtedy masz pewność, że się domykają. Przy regulacji zawsze ustawiaj luz na max wartość. Z czasem , w miarę zużycia przylgni grzybka, luz będzie się zmniejszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.