Stany Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Witam Zachciało mi się cichszego silnika od Hondy i kupiłem Suzuki DF15A. Niedługo się nim cieszyłem, ponieważ już w pierwszym sezonie zaczęły się problemy (2 - 4) a więc czujnik położenia wału. Nieustannie tracił na mocy i przerywał. W serwisie Suzuki wymienili czujnik, ale problem nie został rozwiązany. Byłem w innym serwisie i to samo, same mądre głupki. Ostatnio byłem w serwisie w Kołobrzegu, ale również nie poradzili sobie z tym problemem. Odniosłem wrażenie, że ci serwisanci nie rozumieją, jak pracuje silnik. Patrzą tylko co powie komputer i ograniczają się do tego. Postanowiłem więc sam zająć się tym problemem i posprawdzać wszystko nie patrząc co powie komputer. A więc najpierw czy dochodzi paliwo i czy następuje jego zapłon w odpowiednim czasie, czy wtryskiwacze paliwa działają odpowiednio i impuls do cewki zapłonowej jest jak należy. Dlatego potrzebował bym dane dotyczące sygnału czujnika położenia wału, sygnału idącego do cewki zapłonowej (napięcie i jak czasowo sygnał wygląda na oscyloskopie). Dane sygnału pompy paliwa i wtryskiwaczów paliwa. Niestety w serwisie chyba tylko potrafią wymienić świecę lub tym podobne czynności. Trzy razy serwis Suzuki nie poradził sobie z moim silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 (edytowane) 1. Po wymianie czujnika też wyrzuca błąd? - nie napisałeś. Może okablowanie? p.s. 24 to czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału. 2. Błąd może wyrzucać z kilku powodów np. kiepska masa. 3. Nierówna praca może być spowodowana innymi przyczynami, których komp nie widzi. Pkt.3 to żmudna praca wymagająca dużo cierpliwości. Podaj rocznik Twojego silnika. CMP - Podczas ośmiu obrotów wału korbowego normalny wzór sygnału czujnika CMP nie jest odbierany przez ECM. CKP - Podczas jednego obrotu wału korbowego 34 sygnały nie są odbierane przez ECM. System bezpieczny dla awarii jest ściśle związany z systemem samodiagnostycznym. Gdy nieprawidłowość występuje w sygnale czujnika, ECM ignoruje sygnał poza zasięgiem i zakłada wstępnie zaprogramowaną wartość dla złych czujników. Pozwala to silnikowi kontynuować działanie w warunkach awarii bezpiecznych dla silnika. Dotyczy czujników: MAP sensor 1 Air intake system + TPS - ogranicza obroty do 2000 i TPS ustawia na 5 stopni CTS IAT Edytowane 26 Sierpnia 2022 przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Ani wzmianki o kontroli luzów zaworowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stany Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Dziękuję za odpowiedź. Tak, po wymianie czujnika dalej sygnalizuje 2-4. Masę sprawdzałem. Czujnik ja nie wymieniałem, ale w serwisie mi powiedziano, że komputer tyk pokazał i ją zmienili. Silnik kupiłem 2018 roku wiosną jest to silnik wyprodukowany 2017 rok. Jego praca jest poniżej. Ten defekt nie występuje zawsze, ale w tym roku wcale już nie mogłem tego silnika używać. Docierałem go z zegarkiem na ręku i z obrotomierzem, tak jak w instrukcji. https://www.youtube.com/watch?v=O9KdurPZr64 Myślę jak cały proces zapłonu rzucę na ekran oscyloskopu to wychwycę ten defekt. Ale potrzebuje dane impulsów biorących udział w procesie zapłonu. Cewkę zapłonową sprawdziłem. Cewka wejściowa ma odpowiedni opór. Dioda wysokiego napięcia wbudowana w cewce wyjściowej, odpowiedzialna za rozdział zapłonu między cylindrami jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stany Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 32 minuty temu, Ikis napisał: Ani wzmianki o kontroli luzów zaworowych... Silnik ma ca. 60 godzin, ale pomimo tego pomyślałem, że mogło coś się tam wydarzyć i sprawdziłem luzy na zaworach, które są jeszcze w dolnej części granicy tolerancji, a więc nie musiałem ich dotykać. Zmieniłem tylko uszczelkę na nową i przykręciłem osłonę kluczem o zdefiniowanym momencie siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stany Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 31 minut temu, Stany napisał: Silnik ma ca. 60 godzin, ale pomimo tego pomyślałem, że mogło coś się tam wydarzyć i sprawdziłem luzy na zaworach, które są jeszcze w dolnej części granicy tolerancji, a więc nie musiałem ich dotykać. Zmieniłem tylko uszczelkę na nową i przykręciłem osłonę kluczem o zdefiniowanym momencie siły. Jeszcze jedno o czym nie wspomniałem. Jak go kupiłem i docierałem to czekałem aż o po 20 godzinach wejdzie w tryb serwisowy i zasygnalizuje diodą. Tak się niestało, wcale niestało do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Szczerze w przystani Wioślarskiej mamy taki silnik o jest to wkurwiajacy silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2022 51 minut temu, Stany napisał: Jeszcze jedno o czym nie wspomniałem. Jak go kupiłem i docierałem to czekałem aż o po 20 godzinach wejdzie w tryb serwisowy i zasygnalizuje diodą. Tak się niestało, wcale niestało do dzisiaj. Stanie się dopiero po 100 godzinach pracy. Okres docierania jest tylko do przestrzegania w ramach gwarancji i dla serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stany Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 13 godzin temu, mikijet napisał: Stanie się dopiero po 100 godzinach pracy. Okres docierania jest tylko do przestrzegania w ramach gwarancji i dla serwisu. OK, rozumię. Widzę, że nie mam nikt z Was szczegółowych danych wiązki impulsów odpowiedzialnych za proces perfekcyjnego działania silnika. Mam dość diagnoz komputerowych, które nie muszą mieć coś wspólnego z rzeczywistością. Zrobię na oko pomiary i przyjmę dane, np. czas trwania iskry na świecy od innych silników spalinowych. Np. trzymając się teorii idealnego zapłonu jak na grafice, gdzie w przypadku za krótkiego czasu trwania iskry występują różne anomalia. Dlatego należy dokładnie przejrzeć się wszystkim informacją na ekranie oscyloskopu. I jeszcze jedno. Diagnozę komputerową ogólnie dostępną mam od początku. Chciałbym ją zainstalować pod Windows 11, ale w moim oprogramowaniu nie ma takiego sterownika. Jest tylko do Windows 10. Gdzie zdobyć taki sterownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.