Skocz do zawartości

Problem z Suzuki DF 15 A


Stany
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zachciało mi się cichszego silnika od Hondy i kupiłem Suzuki DF15A. Niedługo się nim cieszyłem, ponieważ już w pierwszym sezonie zaczęły się problemy (2 - 4) a więc czujnik położenia wału. Nieustannie tracił na mocy i przerywał. W serwisie Suzuki wymienili czujnik, ale problem nie został rozwiązany. Byłem w innym serwisie i to samo, same mądre głupki. Ostatnio byłem w serwisie w Kołobrzegu, ale również nie poradzili sobie z tym problemem. Odniosłem wrażenie, że ci serwisanci nie rozumieją, jak pracuje silnik. Patrzą tylko co powie komputer i ograniczają się do tego.

Postanowiłem więc sam zająć się tym problemem i posprawdzać wszystko nie patrząc co powie komputer.

A więc najpierw czy dochodzi paliwo i czy następuje jego zapłon w odpowiednim czasie, czy wtryskiwacze paliwa działają odpowiednio i impuls do cewki zapłonowej jest jak należy.

Dlatego potrzebował bym dane dotyczące sygnału czujnika położenia wału, sygnału idącego do cewki zapłonowej (napięcie i jak czasowo sygnał wygląda na oscyloskopie).

Dane sygnału pompy paliwa i wtryskiwaczów paliwa.

Niestety w serwisie chyba tylko potrafią wymienić świecę lub tym podobne czynności.

Trzy razy serwis Suzuki nie poradził sobie z moim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po wymianie czujnika też wyrzuca błąd? - nie napisałeś. Może okablowanie? p.s. 24 to czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału.

2. Błąd może wyrzucać z kilku powodów np. kiepska masa.

3. Nierówna praca może być spowodowana innymi przyczynami, których komp nie widzi.

 

Pkt.3 to żmudna praca wymagająca dużo cierpliwości.

 

Podaj rocznik Twojego silnika.

 

CMP - Podczas ośmiu obrotów wału korbowego normalny wzór sygnału czujnika CMP nie jest odbierany przez ECM.

CKP - Podczas jednego obrotu wału korbowego 34 sygnały nie są odbierane przez ECM.

 

System bezpieczny dla awarii jest ściśle związany z systemem samodiagnostycznym.

Gdy nieprawidłowość występuje w sygnale czujnika, ECM ignoruje sygnał poza zasięgiem i zakłada wstępnie zaprogramowaną wartość dla złych czujników.
Pozwala to silnikowi kontynuować działanie w warunkach awarii bezpiecznych dla silnika.
Dotyczy czujników:
MAP sensor 1
Air intake system + TPS - ogranicza obroty do 2000 i TPS ustawia na 5 stopni
CTS
IAT

 

Edytowane przez mikijet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Tak, po wymianie czujnika dalej sygnalizuje 2-4. Masę sprawdzałem.

Czujnik ja nie wymieniałem, ale w serwisie mi powiedziano, że komputer tyk pokazał i ją zmienili.

Silnik kupiłem 2018 roku wiosną jest to silnik wyprodukowany 2017 rok.

Jego praca jest poniżej.

Ten defekt nie występuje zawsze, ale w tym roku wcale już nie mogłem tego silnika używać.

Docierałem go z zegarkiem na ręku i z obrotomierzem, tak jak w instrukcji.

https://www.youtube.com/watch?v=O9KdurPZr64

Myślę jak cały proces zapłonu rzucę na ekran oscyloskopu to wychwycę ten defekt.

Ale potrzebuje dane impulsów biorących udział w procesie zapłonu.

Cewkę zapłonową sprawdziłem. Cewka wejściowa ma odpowiedni opór.

Dioda wysokiego napięcia wbudowana w cewce wyjściowej, odpowiedzialna za rozdział zapłonu między cylindrami jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Ikis napisał:

Ani wzmianki o kontroli luzów zaworowych...

Silnik ma ca. 60 godzin, ale pomimo tego pomyślałem, że mogło coś się tam wydarzyć i sprawdziłem luzy na zaworach, które są jeszcze w dolnej części granicy tolerancji, a więc nie musiałem ich dotykać.

Zmieniłem tylko uszczelkę na nową i przykręciłem osłonę kluczem o zdefiniowanym momencie siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Stany napisał:

Silnik ma ca. 60 godzin, ale pomimo tego pomyślałem, że mogło coś się tam wydarzyć i sprawdziłem luzy na zaworach, które są jeszcze w dolnej części granicy tolerancji, a więc nie musiałem ich dotykać.

Zmieniłem tylko uszczelkę na nową i przykręciłem osłonę kluczem o zdefiniowanym momencie siły.

Jeszcze jedno o czym nie wspomniałem.

Jak go kupiłem i docierałem to czekałem aż o po 20 godzinach wejdzie w tryb serwisowy i zasygnalizuje diodą. Tak się niestało, wcale niestało do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Stany napisał:

Jeszcze jedno o czym nie wspomniałem.

Jak go kupiłem i docierałem to czekałem aż o po 20 godzinach wejdzie w tryb serwisowy i zasygnalizuje diodą. Tak się niestało, wcale niestało do dzisiaj.

Stanie się dopiero po 100 godzinach pracy. Okres docierania jest tylko do przestrzegania w ramach gwarancji i dla serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mikijet napisał:

Stanie się dopiero po 100 godzinach pracy. Okres docierania jest tylko do przestrzegania w ramach gwarancji i dla serwisu.

OK, rozumię.

Widzę, że nie mam nikt z Was szczegółowych danych wiązki impulsów odpowiedzialnych za proces perfekcyjnego działania silnika. Mam dość diagnoz komputerowych, które nie muszą mieć coś wspólnego z rzeczywistością. Zrobię na oko pomiary i przyjmę dane, np. czas trwania iskry na świecy od innych silników spalinowych.  Np. trzymając się teorii idealnego zapłonu jak na grafice, gdzie w przypadku za krótkiego czasu trwania iskry występują różne anomalia. Dlatego należy dokładnie przejrzeć się wszystkim informacją na ekranie oscyloskopu.

I jeszcze jedno. Diagnozę komputerową ogólnie dostępną mam od początku. Chciałbym ją zainstalować pod Windows 11, ale w moim oprogramowaniu nie ma takiego sterownika. Jest tylko do Windows 10. Gdzie zdobyć taki sterownik?

Zapłon.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...