Skocz do zawartości

silnik 2t zapala tylko na ssaniu, nawet gorący


Pavvel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

 

Suzuki DT15 zapala tylko na ssaniu, ale od razu po rozruchu trzeba je wyłączyć, bo się zaleje. Pracuje równo, nie przerywa, moc ma, gaźnik czyszczony, regulowany. Po dłuższym pływaniu w ślizgu, silnik rozgrzany, temp. powietrza ~37'C, wody ~29'C, też muszę włączyć ssanie i gdy zaskoczy (od pierwszego szarpnięcia) momentalnie je wyłączyć żeby nie zgasł. Co to może być?

Dodatkowo po rozgrzaniu silnik na wolnych obrotach pracuje z drganiami, jakby dudnieniem, ale bez żadnych metalicznych stuków.

Obroty trzyma równo, ustawiam 850, na włączonym biegu robi się ~760 obr/min, reg. składu mieszanki nic nie zmienia w temacie zapalania.

Co mu dolega?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowałem organki za gaźnikiem. Wyglądają jak nowe, uszczelki też. Przed i po wymianie zapala tak samo. Fałszywe powietrze chyba podwyższało by wolne obroty. Nie ma z tym problemu.

 

Poziom paliwa jest prawidłowy. Pływak jest równolegle do płaszczyzny komory pływakowej, wymiar zgodny z serwisówką. Zresztą jest moc - ponton  w 4 osoby bez problemu wchodzi w ślizg na 2/3 gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na ssaniu odpala to znaczy, że jest za małe podciśnienie w gardzieli gaźnika. Spróbuj ustawić klapę przepustnicy w pozycję całkowicie zamkniętą. I tak startować.  Tzn. śruba regulacji wolnych obrotów nie dotyka zderzaka. Po uruchomieniu lekko otwierać przepustnicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak napisali w instrukcji obsługi? Może ten typ tak ma, że za każdym razem trzeba zamknąć klapę ssania do rozruchu?

A może kanały i dysza wolnych obrotów nie jest dokładnie wyczyszczona? w gardzieli za przepustnicą zazwyczaj są maleńkie otworki . One muszą być drożne. Inaczej wolne obroty mogą fisować.

Schowek01.jpg.642579effcaa0ff17518802982e9915f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikijet, zapytam niedyskretnie: Ty wiesz jak działa gaźnik? Te "otworki" są za gardzielą, przed przepustnicą. To tzw. układ przejściowy, podający paliwo przy obrotach powyżej wolnych, do średnich, gdy zaczyna działać układ główny - rozpylacz w gardzieli. Zatkany układ przejściowy powoduje dławienie, przerywanie silnika przy lekkim dodaniu gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...na wolnych obrotach pracuje z drganiami, jakby dudnieniem..." i ,,... Po odpaleniu na ssaniu i 10 sek. rozgrzewce silnik pracuje stabilnie na ~800 obr/min...." -zdecyduj się  ;)

Nie wiem jaki masz gaźnik ale zapodałem Ci przykładowy gaźnik.Na załączonym rysunku stoi jak byk idle mixture i idle speed.  Można spieprzyć regulację wolnych obrotów kręcąc na pałę czym się da.

Te otworki przeczyściłeś czy nie?

 

Jest jeszcze synchronizacja gaźnika z przyspieszaczem zapłonu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworki mam czyste, sprawdzone. Wcześniej jeden miałem przypchany i silnik lekko przerywał przy ~1500obr/min. Po oczyszczeniu całego gaźnika nic się nie zmieniło w temacie rozruchu.

W swoim zawodowym życiu oczyściłem, naprawiłem i wyregulowałem ze setkę gaźników samochodowych, tak więc mam jako takie pojęcie o działaniu tego organu silnika.

W silniku DT15 przepustnica otwierana jest krzywką na pierścieniu regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie ma tam specjalnych regulacji. Pełen zakres ruchu zapłonu pokrywa się z pełnym zakresem ruchu przepustnicy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na zbyt ubogą mieszankę, świece ok ale nie muszą być takie idealne w dwusuwie, pewnie nie byłoby złym objawem gdyby były ciemniejsze po wzbogaceniu mieszanki. Nie potrzebowałby wtedy też ssania na ciepłym i bardziej miękko pracował na wolnych. Może ta setka silników gaźnikowych Kolegi to były czterosuwy a to nie to samo w kwestii wyglądu świec.

 

Mikijet jest tu Naszym ekspertem ale takie mam przemyślenia na podstawie moich doświadczeń.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wróciłem z wakacji, rozebrałem nieco silnik i na razie nic złego nie znalazłem. Uszczelniacz między cylindrami i dolny są szczelne. Kompresja: 8 bar na zimno.

Uboga mieszanka? Odkręcałem śrubę reg. składu mieszanki i nie miało to wpływu na zapalanie, a zaczynał już się dławić od za bogatej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w silniku DT15 przepustnica otwierana jest krzywką na pierścieniu regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie ma tam specjalnych regulacji. Pełen zakres ruchu zapłonu pokrywa się z pełnym zakresem ruchu przepustnicy.

Coś mi się przypomina, że kiedyś też miałem podobny kłopot z suzuki.

Diabeł tkwił w synchronizacji przepustnicy z wyprzedzeniem zapłonu. Jest taka dziwna regulacja pod kołem zamachowym nr 15 na rys.  : http://www.boats.net/parts/search/Suzuki/Outboard/1994/DT15C/MAGNETO/parts.html

 

Zajrzyj do serwisówki : http://boatinfo.no/lib/suzuki/manuals/suzuki_1988-2003.html#/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dawno nie pisałem bo czasu na zabawę z silnikiem nie miałem. Ale ostatnio znalazłem :)

Zdjąłem gaźnik i organki, nie znalazłem nieszczelności. Poskładałem wszystko, przyśpieszyłem nieco zapłon (było ~3' ATDC, jest 1' ATDC, tolerancja 0-4' ATDC przy zamkniętej przepustnicy). Silnik zapala bez ssania po lekkim szarpnięciu, ciszej pracuje  8) Jest pięknie.

Podejrzewam jeszcze że w gaźniku jakiś syfek podróżuje po układzie wolnych obrotów pomimo porządnego przedmuchania go sprężonym powietrzem. Czym go dobrze wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...