Pavvel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 cześć, Suzuki DT15 zapala tylko na ssaniu, ale od razu po rozruchu trzeba je wyłączyć, bo się zaleje. Pracuje równo, nie przerywa, moc ma, gaźnik czyszczony, regulowany. Po dłuższym pływaniu w ślizgu, silnik rozgrzany, temp. powietrza ~37'C, wody ~29'C, też muszę włączyć ssanie i gdy zaskoczy (od pierwszego szarpnięcia) momentalnie je wyłączyć żeby nie zgasł. Co to może być? Dodatkowo po rozgrzaniu silnik na wolnych obrotach pracuje z drganiami, jakby dudnieniem, ale bez żadnych metalicznych stuków. Obroty trzyma równo, ustawiam 850, na włączonym biegu robi się ~760 obr/min, reg. składu mieszanki nic nie zmienia w temacie zapalania. Co mu dolega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Sprawdź czy nie wypluwa paliwa z gardzieli gaźników podzczas pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Nie wypluwa. Nie jest za bogaty. Spalanie ~3l/godz w tym 2/3 trasy pokonywane jest w ślizgu. Świece mają kolor kawy z mlekiem. Zastanawiam się czy lekko puszczające uszczelnienie wału między cylindrami nie może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 A nie zasysa lewego powietrza za gaznikiem na plytkach zaworowych, w tych silnikach nie bylo typowych uszczelek, tylko wyprofilowane oringi wtopione w plytke. O tym problemie ktory opisales slyszalem juz kilka razy I zawsze dotyczyl serii suzuki 2 t 8 / 9.9 czyli 15 tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 ,,...gaźnik regulowany..." może trochę za niski poziom paliwa ustawiłeś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Wyjmowałem organki za gaźnikiem. Wyglądają jak nowe, uszczelki też. Przed i po wymianie zapala tak samo. Fałszywe powietrze chyba podwyższało by wolne obroty. Nie ma z tym problemu. Poziom paliwa jest prawidłowy. Pływak jest równolegle do płaszczyzny komory pływakowej, wymiar zgodny z serwisówką. Zresztą jest moc - ponton w 4 osoby bez problemu wchodzi w ślizg na 2/3 gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Jeżeli na ssaniu odpala to znaczy, że jest za małe podciśnienie w gardzieli gaźnika. Spróbuj ustawić klapę przepustnicy w pozycję całkowicie zamkniętą. I tak startować. Tzn. śruba regulacji wolnych obrotów nie dotyka zderzaka. Po uruchomieniu lekko otwierać przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Wtedy będzie gasł po zamknięciu przepustnicy. Po odpaleniu na ssaniu i 10 sek. rozgrzewce silnik pracuje stabilnie na ~800 obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 A jak napisali w instrukcji obsługi? Może ten typ tak ma, że za każdym razem trzeba zamknąć klapę ssania do rozruchu? A może kanały i dysza wolnych obrotów nie jest dokładnie wyczyszczona? w gardzieli za przepustnicą zazwyczaj są maleńkie otworki . One muszą być drożne. Inaczej wolne obroty mogą fisować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 mikijet, zapytam niedyskretnie: Ty wiesz jak działa gaźnik? Te "otworki" są za gardzielą, przed przepustnicą. To tzw. układ przejściowy, podający paliwo przy obrotach powyżej wolnych, do średnich, gdy zaczyna działać układ główny - rozpylacz w gardzieli. Zatkany układ przejściowy powoduje dławienie, przerywanie silnika przy lekkim dodaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 ,,...na wolnych obrotach pracuje z drganiami, jakby dudnieniem..." i ,,... Po odpaleniu na ssaniu i 10 sek. rozgrzewce silnik pracuje stabilnie na ~800 obr/min...." -zdecyduj się ;) Nie wiem jaki masz gaźnik ale zapodałem Ci przykładowy gaźnik.Na załączonym rysunku stoi jak byk idle mixture i idle speed. Można spieprzyć regulację wolnych obrotów kręcąc na pałę czym się da. Te otworki przeczyściłeś czy nie? Jest jeszcze synchronizacja gaźnika z przyspieszaczem zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Otworki mam czyste, sprawdzone. Wcześniej jeden miałem przypchany i silnik lekko przerywał przy ~1500obr/min. Po oczyszczeniu całego gaźnika nic się nie zmieniło w temacie rozruchu. W swoim zawodowym życiu oczyściłem, naprawiłem i wyregulowałem ze setkę gaźników samochodowych, tak więc mam jako takie pojęcie o działaniu tego organu silnika. W silniku DT15 przepustnica otwierana jest krzywką na pierścieniu regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie ma tam specjalnych regulacji. Pełen zakres ruchu zapłonu pokrywa się z pełnym zakresem ruchu przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Mnie to wygląda na zbyt ubogą mieszankę, świece ok ale nie muszą być takie idealne w dwusuwie, pewnie nie byłoby złym objawem gdyby były ciemniejsze po wzbogaceniu mieszanki. Nie potrzebowałby wtedy też ssania na ciepłym i bardziej miękko pracował na wolnych. Może ta setka silników gaźnikowych Kolegi to były czterosuwy a to nie to samo w kwestii wyglądu świec. Mikijet jest tu Naszym ekspertem ale takie mam przemyślenia na podstawie moich doświadczeń. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Wróciłem z wakacji, rozebrałem nieco silnik i na razie nic złego nie znalazłem. Uszczelniacz między cylindrami i dolny są szczelne. Kompresja: 8 bar na zimno. Uboga mieszanka? Odkręcałem śrubę reg. składu mieszanki i nie miało to wpływu na zapalanie, a zaczynał już się dławić od za bogatej mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 ...w silniku DT15 przepustnica otwierana jest krzywką na pierścieniu regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie ma tam specjalnych regulacji. Pełen zakres ruchu zapłonu pokrywa się z pełnym zakresem ruchu przepustnicy. Coś mi się przypomina, że kiedyś też miałem podobny kłopot z suzuki. Diabeł tkwił w synchronizacji przepustnicy z wyprzedzeniem zapłonu. Jest taka dziwna regulacja pod kołem zamachowym nr 15 na rys. : http://www.boats.net/parts/search/Suzuki/Outboard/1994/DT15C/MAGNETO/parts.html Zajrzyj do serwisówki : http://boatinfo.no/lib/suzuki/manuals/suzuki_1988-2003.html#/40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Dawno nie pisałem bo czasu na zabawę z silnikiem nie miałem. Ale ostatnio znalazłem :) Zdjąłem gaźnik i organki, nie znalazłem nieszczelności. Poskładałem wszystko, przyśpieszyłem nieco zapłon (było ~3' ATDC, jest 1' ATDC, tolerancja 0-4' ATDC przy zamkniętej przepustnicy). Silnik zapala bez ssania po lekkim szarpnięciu, ciszej pracuje 8) Jest pięknie. Podejrzewam jeszcze że w gaźniku jakiś syfek podróżuje po układzie wolnych obrotów pomimo porządnego przedmuchania go sprężonym powietrzem. Czym go dobrze wyczyścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_P Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Myjka ultradźwiękowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Na razie przelałem go sprayem do mycia gaźników i przepustnic. Po godzinie pływania żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.