fidob Opublikowano 21 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2024 Cześć. Znajomy ma silnik Suzuki DF100 i ma następujący problem. Przy obrotach 6tyś po chwili na wskaźniku widocznym na zdjęciu zapala się kontrolka od temp. i silnik zaczyna przerywać. Wystarczy zejść z obrotów na biegu jałowym i kontrolka gaśnie i silnik pracuje normalnie. Czasami trzeb wyłączyć i ponowie po włączeniu jest dobrze do obrotów 6tyś. Przy pracy ok 5tyś nie ma problemu. Podłączyłem silnik pod komputer i nie pokazał żadnych błędów. W odczycie Service All Data są widoczne jakieś błędy ale tylko jeden zwiększa swoją liczbę bo kilka dni wcześniej przy sprawdzaniu był widoczny 13 razy później 15 razy. Jest to błąd NO. OF OVERHEAT(GRADIENT). Mogę udostępnić plik All Service Data jeśli ktoś byłby wstanie pomóc rozwiązać problem. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2024 Sprawdz termostat w pierwszej kolejności . Być może nie otwiera się już tak jak powinien . Wyjmij go i Się przeplyn i zobacz czy błąd wyskoczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidob Opublikowano 21 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2024 Przy braku termostatu rozumiem, że błąd nie powinien się pojawić jeśli to wina termostatu, jeśli się pojawi trzeba szukać dalej. Na razie jestem na wyjeździe jak wrócę przekażę znajomemu niech zrobi test, jak co będę informował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 21 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2024 (edytowane) Lub impeler nie ma wydajności, kiedy był robiony ? lub też sam sensor temp działa poza zakresem. Edytowane 21 Lipca 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidob Opublikowano 22 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2024 Przegląd był robiony w tym roku przed sezonem. Była sprawdzana cała przekładnia i dół silnika, wymiana uszczelnień, filtrów, olejów itp. cały dół zaznaczony na zdjęciu. Czy z pompą wody było coś robione nie wiem muszę się spytać znajomego a czy był wymieniany Impeller też odpowiem jak się dowiem. Czy sensor temperatury można jakoś sprawdzić komputerem czy manualnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidob Opublikowano 8 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2024 Udało się w wolnej chwili wyciągnąć termostat, niestety bez termostatu nadal przy 6tys. pojawia się kontrolka. Dodatkowo okazało się, że trzeba wymienić świece i zostały one wymienione. Impeler także był wymieniany na tym przeglądzie co był robiony przed sezonem. Czy spoglądając na filmik może ktoś podpowiedzieć czy z tych otworów powinny się wydobywać spaliny ? Wideo WhatsApp 2024-08-08 o 13.15.43_f4e622f2.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 (edytowane) Spaliny mają tam lecieć. Jeżeli termostat jest dobry, to może trzeba odkamienić silnik, może zapchany wlot wody, może być też źle dobrana śruba. Czy wcześniej na tej śrubie było OK ? Powodów może być wiele. Edytowane 26 Września 2024 przez krzysztofCz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Za mała wydajność pompy wodnej. Najczęstsze przyczyny : 1. Przytkany wlot wody 2. Wirnik za niski 3. Nadtopiona górna obudowa pompki. Pompka traci mimośrodowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 (edytowane) Ja bym kupił nowy sensor temp. - potem dalej rozebrał - impeler wodny, Edytowane 26 Września 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidob Opublikowano 26 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Wloty wody sprawdzony - jest czysty Na tej śrubie działała bez problemu Do pompy będzie zaglądane bo właśnie wyjechała na brzeg. Termostat dobry sprawdzany w szklance z woda i działa bez zarzutu. Jak nie było termostatu to działa się tak samo. Impeler jest nowy na początku sezonu zakładany ale sprawdzę może coś z nim się stało @Saturn O który sensor temp. chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidob Opublikowano 26 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 (edytowane) 8 godzin temu, krzysztofCz napisał: Spaliny mają tam lecieć. No to nie ma co się martwić jeśli tam lecą. Tak jak widać na filmie Edytowane 26 Września 2024 przez fidob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Czujnik temperatury bloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.