Skocz do zawartości

Silnik suzuki DT6 nie odpala


Kuba_Q
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Zrobił remont silnika suzuki dt6. Wał został zregenerowany nowe uszczelki łożyska I uszczelniacze. Tłoki wyglądały ok, po umieszczeniu w cylindrze na obu tłokach szczelinomierz 0.10 wchodził z lekkim oporem. Jednak po zamontowaniu silnika kompresja to tylko 5 bar na obu tłokach. Silnik nie chce odpalić. Po paru szarpnięciach czasami zapali ale na jakieś 10 sekund i gaśnie. Jest iskra jednak w wodzie w beczce widać smugi po paliwie. Po ponownym wyjęciu silnika z obudowy w kanałach wydechowych było dużo paliwa. Tak jagby nie zapalł mieszanki? Jeśli ma ktoś taki silnik to proszę o podesłanie zdjęć jak podłączony jest moduł cdi.

1713900004879358562340007557829.jpg

17139000238999198191643184029579.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka mierników starych i każdy pokazuje +/- 2 bary 😂.
Jesli pomiar ma 5bar to mało…

Fora podają ze 90 psi -6.5 bara 

ponadto ważna jest różnica między tłokami .

 

 

Ten pomiar 0.10 to luz między tłokiem a scianą?  Serwisowka podaje 0.05 max 

poza tym mierzymy zamki pierścieni

 

IMG_9548.jpeg

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle luka co poza zakresem nominalnym. Powstaje wtedy przeciąg i brak kompresji wystarczającej zapłonu mieszanki. 

Zdjąc pierścienie z tłoka wsadzić do cylindra  wyrównać tłokiem i zmierzyć szczelinę w zamknięciu/ styku. Tam powinno być 0.10-030 równo na obu cylindrach. No i podstawa to zmierzyć średnicę cylindra różnicowką. 
 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 godzin temu, mike217 napisał:

5 barów to powinien jeszcze bez problemu gadać .  W jakim stanie są zawory w dolocie ? W jakim stanie są oba UsCzelniacze walu ,       I w reszcie jak wyglada gaźnik i jego regulacja ? Może go permanentnie zalewa ? 

 Yyyy… o jakie zawory pytasz ???

7 godzin temu, Kuba_Q napisał:

Cała reszta jest dobrze tak jak pisał @Saturn o pomiarze szczelin na pierścieniach. Tu jest problem 5 bar to za mało żeby silnik odpalił powinno być 8. Przemierzyłem te szczeliny i jest 0.35 a nawet ścisło ale wchodzi 0.4. Pierścienie na zamkach są powycierane.


0,35 a 0,40 to duża różnica ponieważ już poza nominałem, po drugie każdy setny milimetr nad nominał lawinowo zmniejsza szczelność. Zamki się rozwierają w skutek wytarcia pierścienia/cylindra. 
Jest próg na cylindrze ??? 
jedli nie to wsadź nowe pierścienie i będzie żyło. Uszczelkę pod głowicą też sprawdz no i równość głowicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...