Kuba_Q Opublikowano 23 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2024 Witam! Zrobił remont silnika suzuki dt6. Wał został zregenerowany nowe uszczelki łożyska I uszczelniacze. Tłoki wyglądały ok, po umieszczeniu w cylindrze na obu tłokach szczelinomierz 0.10 wchodził z lekkim oporem. Jednak po zamontowaniu silnika kompresja to tylko 5 bar na obu tłokach. Silnik nie chce odpalić. Po paru szarpnięciach czasami zapali ale na jakieś 10 sekund i gaśnie. Jest iskra jednak w wodzie w beczce widać smugi po paliwie. Po ponownym wyjęciu silnika z obudowy w kanałach wydechowych było dużo paliwa. Tak jagby nie zapalł mieszanki? Jeśli ma ktoś taki silnik to proszę o podesłanie zdjęć jak podłączony jest moduł cdi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2024 (edytowane) Mam kilka mierników starych i każdy pokazuje +/- 2 bary 😂. Jesli pomiar ma 5bar to mało… Fora podają ze 90 psi -6.5 bara ponadto ważna jest różnica między tłokami . Ten pomiar 0.10 to luz między tłokiem a scianą? Serwisowka podaje 0.05 max poza tym mierzymy zamki pierścieni Edytowane 24 Kwietnia 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2024 0.10 jest między tłokiem a cylindrem nie sprawdzałem szczelinomierzem pierścieni na zamkach. Chodzi ci pewnie o to że jak wytarła się powierzchnia cylindra i pierścień się rozszerzył to na zamku może powstać luka? Tylko jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2024 (edytowane) Nie tyle luka co poza zakresem nominalnym. Powstaje wtedy przeciąg i brak kompresji wystarczającej zapłonu mieszanki. Zdjąc pierścienie z tłoka wsadzić do cylindra wyrównać tłokiem i zmierzyć szczelinę w zamknięciu/ styku. Tam powinno być 0.10-030 równo na obu cylindrach. No i podstawa to zmierzyć średnicę cylindra różnicowką. Edytowane 24 Kwietnia 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Dzisiaj go rozbiorę i sprawdzę a w razie co dostanę do niego tłoki i pierścienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Cza by tłoki poszukać w necie. moze motorowodniak lub permatech? pierścienie to nie problem nawet pod wymiar zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Mam do kupienia całą główkę za 500 zł to chyba wezmę bo słabo z tłokami a nawet jak udało by mi się je kupić to szlif trzeba robić to wyszło by więcej no i pierścienie niby są ale tylko 2szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Pomierz najpierw to co masz, może kupisz szrot. to stare silniki i często wyjechane części sprzedają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Jeszcze pomierzę ale skoro są nowe uszczelki i simeringi to ciśnienie uciekać może jedynie przez szparę na pierścieniach. A ta główkę co bym kupował to ma po 8 bar na Dolnym i górnym. Wsadziłbym tam jedynie mój wał bo jest zregenerowany a reszta została. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2024 ile placiles za regeneracje walu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 26 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2024 350zł ale to nie była jakaś skomplikowana regeneracja po prostu środkowe łożysko i simering wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2024 (edytowane) A było to już konieczne ? available Edytowane 27 Kwietnia 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Tak bo łożysko szumiało i miało duży luz a simering był luźny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Cycki pomierzone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2024 A Ty nie Masz zamienionej kolejności zapłonu ? Dwa cylindry to dwie cewki a z modułu przewody prawidlowo Do nich ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Jedna cewka z dwoma kablami górny do górnej świecy trudno to pomylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2024 (edytowane) Ok a wyprzedzenie zapłonu ? Jak ustawione ? Edytowane 27 Kwietnia 2024 przez mike217 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2024 Ta cewka po stronie wtórnej ma 2 przewody od modułu i o nie pytałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Wina nie jest w zapłonie. Kompresja jest za mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Dwusuw to nie tylko przestrzeń nad tłokiem. Pod tłokiem dzieje się dużo więcej. Szczelność komór pod tłokami jest ważniejsza niż kompresja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Jeśli wstawił nowe gumy i posklejał hermetikiem powinno być ok. Ale skoro brak sprężania to i podciśnienie osłabione . Jednak pompuje paliwo przez wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2024 5 barów to powinien jeszcze bez problemu gadać . W jakim stanie są zawory w dolocie ? W jakim stanie są oba UsCzelniacze walu , I w reszcie jak wyglada gaźnik i jego regulacja ? Może go permanentnie zalewa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Q Opublikowano 30 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2024 Cała reszta jest dobrze tak jak pisał @Saturn o pomiarze szczelin na pierścieniach. Tu jest problem 5 bar to za mało żeby silnik odpalił powinno być 8. Przemierzyłem te szczeliny i jest 0.35 a nawet ścisło ale wchodzi 0.4. Pierścienie na zamkach są powycierane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 30 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2024 16 godzin temu, mike217 napisał: 5 barów to powinien jeszcze bez problemu gadać . W jakim stanie są zawory w dolocie ? W jakim stanie są oba UsCzelniacze walu , I w reszcie jak wyglada gaźnik i jego regulacja ? Może go permanentnie zalewa ? Yyyy… o jakie zawory pytasz ??? 7 godzin temu, Kuba_Q napisał: Cała reszta jest dobrze tak jak pisał @Saturn o pomiarze szczelin na pierścieniach. Tu jest problem 5 bar to za mało żeby silnik odpalił powinno być 8. Przemierzyłem te szczeliny i jest 0.35 a nawet ścisło ale wchodzi 0.4. Pierścienie na zamkach są powycierane. 0,35 a 0,40 to duża różnica ponieważ już poza nominałem, po drugie każdy setny milimetr nad nominał lawinowo zmniejsza szczelność. Zamki się rozwierają w skutek wytarcia pierścienia/cylindra. Jest próg na cylindrze ??? jedli nie to wsadź nowe pierścienie i będzie żyło. Uszczelkę pod głowicą też sprawdz no i równość głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2024 Zawory w dolocie , w takim dwu takcie musza być żeby chciał pracować . Membranowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.