Skocz do zawartości

Suzuki DF 140 nierówna praca na wolnych obrotach


pk1pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy - uzytkownicy DF 140 2018 r(zakup 2019)jak jest u was?

Silnik odpala zawsze i przez ok 1 minutę pracuje rózniutko i ani drgnie, gdy osiągnie właściwą temp. pracy zaczyna nim od czasu do czsu(co 2-3 sek) telepać na boki, widac i czuć nierównomierną pracę. Obroty na PC wahają się podczas tych wibracji od 650 do 750 (750 to poprawne wg.instrukcji). Dodanie obrotów o 300 i wyżej całkowicie eliminuje ten problem.

Silnik mam od nowości , aktualnie ma 2 rok i 80mh, żadnych błędów oczywiście jest na gwarancji i problem zauważyłem przy ok 50mh (może wcześniej nie zwróciłem uwagi)..podczas serwisu rocznego zwróciłem mechanikom na to uwagę ale mówią że to norma i jakieś niewyważenie tak działa ale nie chce mi się w to wierzyć gdyż przy 1 tys obrotów silnik pracuje jak zegarek i można na nim szklanke wody położyć. Mam wrażenie że teraz bardziej nim telepie niż przy 50mh.

Świece zmieniłem na nowe, są wszystkie nowe filtry paliwowe, przed tym sezonem był demontowany bak wszystko oczyszczone więc nie ma mowy o problemie paliwowym. Podejrzewam sterowanie biegiem jałowym.

Czy macie jakieś pomyśły? czy coś można podregulować ad. biegu jałowego? czy u was jest podobnie czy OK w pełnym zakresie obrotów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie jestem użytkownikiem takiego silnika ale po przeglądzie katalogów widzę, że niema on śruby regulacji wolnych obrotów przy zaworze IAC, więc moduł musi starać się sam je utrzymać. Jeśli wolne mają być 750 to 650 duża różnica. Moja propozycja to sprawdzenie wartości tps, może coś się nie zgrywa i IAC nie może poradzić z obrotami bo np wtrysk na dłużej się otworzy albo zapłon opóźni... Dzisiaj miałem problem z df70 którego tak telepało na wolnych, że stojak cały dzwonił :D a tam rurka od MAPS spadła :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz szukać tam gdzie komp nie zagląda.

Świece, wtórne uzwojenie cewek (chyba, że przetestowałeś kompem wypadanie zapłonów), woda w paliwie, pompa paliwowa wysokiego ciśnienia/regulator ciśnienia, odpowietrzenie listwy paliwowej, kompresja, zawory, uszczelka pod głowicą ( szczelność cylindrów), olej z odmy wchodzi do kolektora ssącego, synchronizacja przepustnicy z zapłonem, jakaś niedopięta wtyczka elektryczna albo fajka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekam może kolega seteman jako szpec od suzuki coś konkretnego podpowie..jak sterownik reguluje iddle RPM..i czy jest jakaś regulacja.

 

Podkreślam silnik to nówka ! świece nowe, kable i cewki przedzwonione żadnych błedów i nieprawidłowości podczas pływania...tylko to telepanie na wolnych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic juz nie podpowiem... od maja wypadłem z obiegu i nie mam dostępu ani do literatury ani do swojego mechanika od silników. A mechanika miałem bardzo kumatego... jak dobrze pamietam to masz dosc daleko w moje strony. Ale tak jak koledzy podpowiadają to sprawdzaj to czego komp nie skanuje- miewalismy wlasnie takie przypadki i krok po kroku i wychodziła jakaś pierdółka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś, że podłączałeś kompa. Masz wydruk z pracy na wolnycgh obrotach?

Konkretnie o wartości otwrcia zaworu IAC.

jak się podepnę jeszcze raz to zrobię screeny jak jest nirozgrzany (wtedy jest OK) i jak jest rozgrzany czyli gdy telepie.

Mój serwisant w KRK twierdzi, iz ogólnie suzuki mocno zredukowało wagę kosztem lżejszego wału-wyważenie i te silniki nie lubią wolnych obrotów i często tak wibrują stąd pytałem czy ktoś kto jest posiadaczem tego modelu lub miał taki na serwisie, u kolegi itp. i może potwirdzić czy ten typ takl ma. Wiem, że cięzko opisać jak to wygląda ale łatwo zauważycie róznice..przy 1 tys obr. ani drgnie a przy iniskich nierównomiernie nim telepie od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie to Spidmax tak powiedział ?

Ja posiadam taki silnik z 2008 roku i nic takiego się nie dzieje ,chodzi równo w całym zakresie obrotów , ktoś kiedyś pisał że powodem wibracji na wolnych obrotach były poluzowane śruby mocujące silnik , po dokręceniu ustało więc może warto sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Nie jestem użytkownikiem takiego silnika ale po przeglądzie katalogów widzę, że niema on śruby regulacji wolnych obrotów przy zaworze IAC, więc moduł musi starać się sam je utrzymać. Jeśli wolne mają być 750 to 650 duża różnica. Moja propozycja to sprawdzenie wartości tps, może coś się nie zgrywa i IAC nie może poradzić z obrotami bo np wtrysk na dłużej się otworzy albo zapłon opóźni... Dzisiaj miałem problem z df70 którego tak telepało na wolnych, że stojak cały dzwonił :D a tam rurka od MAPS spadła :)

 

wracam do tematu - wczoraj byłem na przeglądzie rocznym i nie został rozwiązany problem tego telepania na wolnych obrotach. Serwisant mówi, że trzeba doregulować IAC Valve na wartość 40-50% ale to robimy po jego rozgrzaniu na wodzie na wolnych obrotach i na biegu więc mówili, że tego nie mogą wyregulować bez wodowania(wkurzyli mnie jako ASO !!).

Na słuchawkach widziałem że wartość tego parametru wynosiła 28%. Czy ktoś z was ma może manual i zna procedurę tej regulacji?  Nie mam serwisówki do nowych modeli ale w poprzednich widziałem , że ustawiali go na ok 30% i procedura mówiła że robi się to na "słuchawkach" nie na wodzie. Inna sprawa, że w poprzednich modelach tą śrubką można było ustawić wolne obroty - w tym modelu to już tak to nie działa.

 

PS Piotr-ek - jest śruba do regulacji!! Silnik z 2018 r przebieg 88h 1 wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki..a czy możesz podesłać tą procedurę? Nie mam do tego modelu. Mam do starszych..mam keyles  i automatyczny starter.

Dzisiaj z 2h na sluchawkach sprawdzałem i niezależnie jak kręcę tą srubka to obroty się zmieniają od 650 do 850 i przy każdych telepie.. choć na małych czyli ok 700 najmniej. Teraz jestem pewien że przy wyższych też nim lekko rzuca lecz jest to mniej odczuwalne więc albo układ paliwowy albo elektryka?..dodam że jak nie osiągnie temp 50_54 st to chodzi ładnie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak gwałtownie dodasz gazu to silnik bezproblemowo startuje czy ma problem aż do zgaśnięcia włącznie?

2. Czy wcześniej pracował normalnie i w jakich warunkach pojawiły się ,,telepawki"?

3. Test iskry i wtryskiwaczy był robiony ( kompem)?

1.jak dodam gazu to bez problemu wchodzi na obroty...kiedyś na wodzie może 2-3 razy miałem przypadek że gdy załączyłem bieg silnik zgasł.

2.Silnik pracował normalnie..w drugim roku ekspolowatacji zauważyłem te telepanie czyli jesienią 2020..mówiłem w ASO że wrócimy do tematu wiosną 2021..i wróciliśmy ale nic nie zrobili a dalej go lekko telepie - nieregularnie

3. robiłem kompem co tylko mozliwe czyli chyba stały czas zapłonu - telepie, IAC można włączyć - podnosi wtedy obroty do ok 1500 ele też lekko telepie.

Mówię że telepie przy każdych lecz po prostu na wolnych sa najbardziej widoczne gdyż wygląda jakby ten czas problemu b ył stały a gdy obroty wyższe to większa bezwładność i tym samym efekt wizualny mniej widoczny.

Tak myślę - a może pompa paliwa nie podaje równo ciśnienia?..lub wtryskiwacz..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...