Skocz do zawartości

Suzuki df 50


marcin.j
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dojściem do ładu, co prawda jest to silnik evinrude 50 4T na wtrysku z 1999roku ale to jest suza więc piszę tutaj

Na wolnych obrotach po dłuższej chwili brakuje chlodzenia

Co zrobiłem, wymiana pompy - stara w calosci była więc raczej nic nie poszło do układu, spodzina sprawdzona na wiertarce w wodzie cisnienie super, woda podłączona na krutko do silnika przez rurkę w kolumnie sika niby wszędzie, przez termostat, do wydechu i przez rurkę kontrolną, wymieniony termostat na nowy, wymieniony zawór ciśnienia na nowy w kolumnie, rurki drożne przedmuchane, a dalej problemy z chłodzeniem

Silnik ładnie pali i się wkręca, co jeszcze? Bo skończyły mi się pomysły dzięki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę tygodni temu miałem też problem z chłodzeniem w DF 30. Gdyby nie wymieniony bardzo niedawno cały zespół pompy wody pewnie zacząłbym winić pompę. Zrobiłem płukankę odkamieniającą roztworem octu. W odpowiednim naczyniu(po zdjęciu śruby) zanurzyłem silnik po wloty wody w roztworze ocet z wodą 1:2.Na wylot kontrolny założyłem rurkę, aby woda wracała do naczynia i tak pyrkał aż woda w naczyniu zrobiła się gorąca i ruda. Myślę że temperatura wody doszła do jakichś 50-60 stopni i przy tej temperaturze chodził co najmniej pół godziny. Oczywiście zdemontowałem na ten czas termostat, który odkamieniłem osobno. Dodam, silnik 400 mtg od nowości. Problem powstał po zaciągnięciu na płytkiej wodzie mułu i piachu.Myślałem najpierw, że to jest przyczyna bo zaraz potem po osiągnięciu temperatury granicznej najpierw ostrzegawczy sygnał a potem redukcja obrotów do manewrowych. Byłem niedaleko mariny, mogłem jakoś się dopyrkać.

Żaden "flush" ani sprężone powietrze nie dawały rezultatów, dopiero ocet pomógł. Przypuszczam, że doszło tylko do zawężenia przepływu a nie całkowitego zaklejenia kamieniem kanałów w bloku.

Może warto spróbować, koszt niewielki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może uszczelka puszcza do płaszcza wodnego spaliny?

Co mogłem spenetrowałem endoskopem z góry i z dołu i żadnych zatorów, po ściągnięciu węża przelewowego od termostatu nie widać dużo kamienia i przy otwartym termostacie lub jego braku też woda zanika tak jak by pompa przestawała pracować po chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka podająca wodę z pompy do góry nie jest przygięta? Jakiś grubszy farfocel może się blokować w przewężeniu.

Zdejmij spodzinę. Przygotuj dobrze dopasowany do rurki wąż. Uruchom silnik i podaj ,,kranówkę". 

Jeżeli problem nie zniknie to już wiesz gdzie szukać. A jak zniknie to też już wiesz gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc problem zaczyna się jak jest założona spodzina, na wężu chłodzi dobrze poprzez ciśnienie z sieci wodociagowej

Ewidentnie robi się poduszka powietrzna w płaszczu wodnym, na wolnych obrotach spaliny nie mają siły przechodzić przez śrubę, dopiero jak zatkam ujście spalin na kolumnie to zasuwają dołem

Po wykreceniu anody na płaszczu wodnym podczas pracy silnika tak jakby czuć spaliny,

Więc stawiam na uszkodzona uszczelkę pod głowicą, sama oryginalna  uszczelka kosztuje 230zl więc taniocha czas oczekiwania 1 tydzień

Najgorsze to obawy ze śrubami przy ściaganiu główki ciekawe ile się urwie

Co Wy na to, rozbierał już ktoś taki motor?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem parę suzek ale były 5 razy większe  ;)

Nie ma najmniejszych problemów z wykręcaniem śrub. To nie stara Yama.

Trochę precyzji z montażem łańcucha rozrządu i bloku na kolumnie.

Dobrze jest powiesić silnik na stojaku a blok zdejmować / zakładać  na wciągarce łańcuchowej.

Sprawdź czy powierzchnie przylegania są proste. Głowica do planowania to standard ale o bloku się zapomina.

I czasem usterka może wrócić.

Tylko czy naprawdę trzeba rwać głowicę?

Jak na wężu chodzi to problem może być w spodzinie a konkretnie w pompce. Sprawdź dobrze mimośrodowość pompy.

Dobra pompa kręcona wiertarką ,,sika" co najmniej na 2 metry w górę. Zatkanie palcem węża jest niemożliwe.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówilem jeszcze przyżąd do sprawdzania szczelności cylindrów może coś pokaże, dalej czarna magia nawet założyłem stary wirnik daje lepiej jak nowy zamiennik ale dalej na wolnych obrotach gubi chłodzenie, pierw przestaje lecieć przez termostat (cały czas otwarty) potem słabnie na kontrolce aż do zaniku chłodzenia, spaliny na wolnych nie idą przez śrubę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uszczelnienie rurki obok zaworu ciśnienia jest dobre, pompa założona nowa original,

Główke ściągnąłem i kanały drożne, brak kamienia, czytam i filmy oglądam i coraz więcej wskazuję na Zapchane kanały w glowicy,

Zanim zwalę głowicę spróbuję bez spodziny odkamienic układ  , mam środek do czyszczenia chłodnic i kwasek cytrynowy może jakiś syf wyleci, zrobię próbe na pompie zewnetrznej, a może ocet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin na forum jest opis z użyciem kamix do odkamieniania.

Bardzo dobrze się sprawdził.

 

Pompę masz całą nową czy tylko wirnik?

Do tego oryginał czy zamiennik, bo wiesz może to robić różnicę.

Pisałeś chyba że na starym wirniku pompa lepiej daje..

Znalazłem filmik z tej operacji odkamienienia:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi

Wirnik nowy, obudowa jest cała z odlewu nie ma wymiennej obudowy pompy wody, uszczelka nowa płytka pod pompą ok, brak zużycia, uszczelniacz jest w obudowie sprawny sprawdzony  podczas testu spodziny na wiertarce nic się nie leje z niego, wody w beczce nalane więcej niż poziom wody gdy silnik jest z łódka w wodzie

Mimo wszystko odkamienianie nie zaszkodzi, normalnie czarna magia  nie ma do czego się przyczepić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesteśmy w dwóch miejscach gdzie nie ma wody.

Teraz trzeba sprawdzić czy ona w ogóle tam dochodzi? Na wężu bez spodziny wszystko działa. Wychodzi, że układ zaopatrzenia bloku w wodę jest mało wydajny.

A co z tą szczelnością? Nie musisz mieć przyrządu. Zablokuj wał w pozycji ,,zawory zamknięte" i dmuchaj powietrze do cylindra. Jeżeli wyraźnie ucieka płaszczem wodnym to uszczelka pod głowicą.

DF50WaterValveBis.thumb.jpg.b00003647aa5e2622c6140c8ddc5b303.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ostatnio kłopoty z obrotami, co zapewne  było ewidentnie związane z chłodzeniem silnika. (dotyczy Yam 40).

 

Jak silnik nie był w pełni nagrzany to wchodził na wysokie obroty. Ale gdy płynąłem przez dłuższy czas na wysokich obrotach i potem na krotko zredukowałem szybkość (np. krótki kanał), to potem już nie chciał wchodzić na obroty.

Trzeba było postać, schłodzić silnik i można było ponownie próbować.....

 

Teraz w serwisie wypłukali mi sporo piasku z płaszcza chłodzenia- nie próbowałem jeszcze skutków tej operacji, to okaże się dopiero po wiosennym zwodowaniu :( 

 

Gdy nie pomoże, będę się kolegów radził co dalej począć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...