fredt Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca Witam jak w temacie jak odczytać ilość godzin? mam starszy oryg tachometr suzuki ten czarny z 4 lampkami ,wszystkie zapalają sie i gasną (test działa ok ) po czym wskazówka ustawia sie na 2000obr ,W\g danych z netu- chyba wszystko wyczytałem ma to byc kombinacja wskazówki i zapalonych lampek, jedne mrugają inne swiecą stale. Jednak u mnie -jak na 3 filmach z netu dotyczących czanego tachometru Lampki nie zapalaja się w trackie odczytu tylko wskazówka Więc u mnie maiłoby byc 200h pracy ..silnik z 2000roku.WIEM że te białe tachy mają nieco inna procedurę odczytu. Podobno te czarne do 2008 roku przewidują odczyt tylko do 1200h.Gdzie wiec u mnie w czanym obrotomierzu odczytać ilość godzin? włączam ON zapalają sie 4 lampki i słychać piszczek. po 1 sek dwie pierwsze gasna po0,5sek kolejne dwie gasną zgaszone wszystkie wskazówka wychyla się do 2ys (żadna lampka nie świeci) po 3 sek wskazówka opada ile mam godzin ? załączam fotke starszej instrukcji (nigdzie nie ma opcji zgaszonych wszystkich lampek chyba że prze zerowym przebiegu) Jest tez teoria ze gdy ilosc godzin przekracza 1400 to wskazówka przy czarnych tachometrach podnosi sie dwa razy tzn raz sek przerwy i jeszcze raz a wynik nalezy dodac U mnie wychyla sie raz na 2 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca (edytowane) Check engine nie mruga to nie przekroczyłeś 500 a wskazówka na 2000 /10 to 200h Edytowane 12 Marca przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 12 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca dzieki załączę filmik jak przestanie padać, i zmierzę ciśnienie ,kurde aż mnie korci.. Nowy zakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 13 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca (edytowane) Więc tak silnik stał 1,5 roku, ciśnienie 14 bar na każdym cylindrze. Silnik z 2000roku, mało używany, ma przepływane 200h. Dzisiaj próba odpalenia - słabo, mokre zawilgocone świece - wiadomo... osuszyłem i zagadał. Fajnie pracuje w zasadzie prawie równo jak po takim postoju dobrze ze zagadał, oczywiście świece chyba dam nowe są tu jeszcze oryg Denso. Silnik miał wymieniony impeler zmieniony 1,5 roku temu olej i nie pływał od tego czasu. Olej ładny jak nowy. Martwo mnie jednak stukanie, mam nadzieje ze zaworu, na panewke nie wygląda. Jakby pukał zawór, załączam filmik Ratujcie, bo mi się ten silnik podoba, ale wcześniej miałem raczej dwusuwy.Stuki dochodza wyrażnie jakby po stronie kolektora ssącego. I jeszcze pytanie do czego ten króciec na zdjęciu. Nic tam nie jest podłączone, ssie tamtędy powietrze, jak zatkam palcem to silnik znacznie zwalnia, raz nawet zgasł. 20250313_181810.mp4 Edytowane 13 Marca przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca (edytowane) Brzmi jak wtryskiwacze. Wyczyść. Jeśli stal długo, to jest to możliwe. film nie oddaje często źródłowego dźwięku. Edytowane 13 Marca przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca (edytowane) . Dzisiaj rano mówię ide popatrzeć przed pracą,a tu silnik działa cicho..przez kilka min później stukanie ,Wyszukałem pomyślałem i okazało się że stuka zawór regulacyjny iAC .Po odłączeniu go silnik gaśnie .Odkręciłem go podpiętego do kabli i tu silnik pracuje cicho elegancko z tym że oczywiście na wyższe obroty .Zatykałem palcem dziurę obroty spadają .Trzymając w ręku zawór klika tak właśnie -jak wtedy gdy był zamontowany .Szedł rezonans po całym kolektorze ssącym. Zauważyłem też( jeszcze gdy był zamontowany ) cykliczne zmiany ciśnienie w jednym z wężyków kolektora dolotowego.Widac zawór zamyka się i otwiera zero jedynkowo ,a nie płynnie jak powinien .Teraz pytanie czy czasem nie ECM uwalony, czy szukać zaworu i się przekonać ,raczej chyba ECM nie byłby tylko w tym obiegu walnięty ?O dziwo silnik rano pracował dobrze kilka min,-stał długo może ten zawór regulacyjny dostał w tyłek.Mam go teraz na stole -w środku mały grzybek mozna go lekko cofnąć uchyla się na 2mm ale czuć że jak się naciśnie wykałaczką (min siła ) stuka metal o metal Ma ktoś jakiś pomysl ,zawór nie rozbieralny załączam fotkę Edytowane 14 Marca przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca (edytowane) Zawór wygląda na uszkodzony ma 6 ohm oporu a ma mieć 20-30ohm ,szukam ,mam nadzieję dostać taniej niż 150USD,ciekawe czy nie usmażył ECMa jak myślicie ? Edytowane 14 Marca przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Coś mi się wydaje, że ten zawor tak działa (dwa przewody) zimny silnik ma wyzsze obroty to zaworu nie słychać a na wolnych te klikanie wydaje się, że jest normalne. Do IAC powinien też być podłączony "tlumik" to też wycisza. Według mojej wiedzy dwuprzewodowy zawor działa 0-1, nie tak jak 3 czy 4 przewodowy na zasadzie silnika krokowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca (edytowane) Wystający króciec faktycznie mógłby mieć coś załozone ale na żadnym rysynku nie ma takiego tłumika,faktycznie przytykając palcem klikanie jakby był mniej słyszalne Jednak dwie rzeczy są niepokojące rezystancja cewki 6ohm zamiast w przedziale 20-30ohm i trudny rozruch zimnego silnika .dopiero jak uniesie sie dzwignę na manetce tę dodatkową na max silnik zaskakuje -potem można ją położyć.W silnikach z wytryskiem raczej komputer ustala ssanie i wszelkie parametry niezbędne do prawdłowej pracy i prawidłowego rozruchu.Więc silnik powinien zapalać przy złożonej dzwigni .W aucie tez nie gazujemy przy zapłonie pedałem jak kiedys przy gaźnikach . Dodaje rysunek obiegu powietrza w tym systemie , IAC valve jest zabezpieczony bezpiecznikiem 15A przed uszkodzeniem ECMa na wypadek zwarcia i zbyt dużego poboru prądu,zreszta inne wrażliwe komponenty też mają bezpieczniki np pompa paliwa Mam okazje kupić nowy zawór IAC Valve ale za 800zł ,tylko nie mam pewności ze jest potrzebny i zadziała a propos kolegi Piotrek widać że sterowanie zaworem IAC jest typu PWM wypełnieniem impulsów ,czyli działa on płynnie Wydaje sie że najlepiej byłoby Odłączyć IAC i obciążyć ECM zamiast niego rezystorem np 30 ohm i podłaczyć do niego oscyloskop-jako elektronik mogłbym tak to zaaranżować wtedy byłoby widać faktyczne sterowanie i określić parametry wypełnienia.Taka dywagacja bo codziennie użytkuje oscyl więc i tu by się przydał Edytowane 14 Marca przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca Problem z odpalaniem na zimno może być przez źle wyregulowane wolne obroty, na jednym ze zdjęć gdzie widać IAC zamontowany jest czarna zaślepka okolo 7mm, zakrywa ona srube regulacji wolnych obrotow. Widzę, że masz instrukcje to sprawdź procedure, lepiej to robić z komputerem diagnostycznym ale i bez niego to wykonalne. Pomiędzy tą srubka a iac jest krociec skierowany do góry z przewodem, ten przewod ma iść do "tlumika" a od niego jeszcze kawalek przewodu do nikąd. Krociec który jest skierowany w lewo ma tak pozostac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca (edytowane) OK to z krócem już wiem, też na to wygląda że ten idący w bok ma tak być ,teraz po kilku odpaleniach (stał 1,5 roku) zaczyna coraz lepiej pracować ,i zapala na wolnych obrotach ,widac świece bedą do wymiany umyłem je ale wymienię na nowe tym bardziej że Denso jednak nie były od nowości .Mają być NGK.Zawór wydaje się być ok jednak, instrukcja w której czytałem była od model 03 w górę ,w innej 98-2003 jest podane 3-7,5 ohm więc jest ok (6 ohm) Znalazłem też filmy n a których słychć że tak ten siln ik pracuę ,więc juz zgłupiałem .Chyba zrobię mu obsługę świece filtry oleje i troch niech pochodzi z godzinę że by sie nagrzał i przypomniał sobie że nie jest pomnikiem tylko silnikiem-) na filmie ,tez na innych słychac jak stuka. 0,54 Edytowane 15 Marca przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 16 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca Witam wygląda na to ze po problemie ,ten silnik tak ma ale..Całość wynikała z ogólnego zapuszczenie silnika ,po wymianie filtra oleju ,samego oleju,świec zapłonowych silnik pracuje wzorowo, Podłączony oscyloskop wykazał przebiegi w zakresie 700 obr -jak w instrukcji ,wypełnienie przebiegu podwaja sie wraz ze wzrostem obrotów tak że do ok 900 zawór jest całkiem wysterowany, i ucisza się .Po założeniu czapki silnik wydaje tylko delikatny pomruk.Załączam filmik z pracy -,oczywiscie impeller do wymiany sila tylko przy większych obrotach. Przyznaje racje Piotr ek który po części miał rację . 20250315_171702[1].mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.