ADAM 12 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Witam serdecznie. Mam problem ze swoim silnikiem a mianowicie: odpala normalnie ,wolne obroty-niskie około 450 ,lekko szarpie silnikiem ,po dodaniu gazu wchodzi z trudem na obroty. Po osiągnięciu około 2500 do 3000 zaczyna telepać silnikiem dość mocno. Wymieniona cała linia paliwowa z separatorem wody i filtrem paliwa w silniku. Diagnostyka komputerowa nie pokazała błędów ,wtryski i pompa paliwa są ok. Czy może to być któraś z cewek zapłonowych .Silnik jest z 2016 r. przepływane około 153 h. Co może być przyczyną takiej pracy silnika? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Ps: Sezon w pełni a ja na lądzie 😪 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Korpus przepustnicy i ,,zawór krokowy" lubi takie niespodzianki czynić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM 12 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Dziękuję za szybką odpowiedź. A jak to można sprawdzić? Nie napisałem, że tak silnik zaczął się zachowywać zaraz po zwodowaniu i to było jego pierwsze odpalenie po zimie. W tym roku bardzo późno zacząłem sezon. Pozdrawiam Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM 12 Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Witam. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe , czyli cewki, wtryski , większość czujników, przepustnicy , silnik nadal żle pracował. Sprawdzone ciśnienie na cylindrach - równo po 14 bar. Przy okazji zamontowałem nowe świece, odpaliłem i silnik ożył .Świece były wymienione w zeszłym sezonie na nowe. Takiej oczywistej przyczyny to i mój mechanik się nie spodziewał. Założyliśmy , że świece są ok. Pozostała jeszcze kwestia odcinki silnika przy około 2500 obrotów, silnik nie kręcił wyżej. Przyczyną okazał się mikrowyłącznik , który odcina przy ręcznym dodawaniu gazu. Po wymianie wyłącznika, silnik pracuje jak trzeba, sprawdzony na wodzie przez około 5 godzin. Trzyma dobrze wolne obroty, wkręca się płynnie na obroty, ogólnie jest ok. Podsumowując przyczyny były dwie mikrowyłącznik i dwie świece, silnik pracował tylko na 2 cylindrach. Nauczka na przyszłość sprawdzać wszystko nawet rzeczy tak nieoczywiste jak prawie nowe świece. Teraz tylko radocha z pływania . Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.