Skocz do zawartości

SUZUKI DF140 VS SUZUKI DF175


PIGMENT33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego na pewno jest większa pojemność i więcej koni więc podejrzewam że łódka dostanie większego kopa przynajmniej przy starcie, prawda jest taka że ciężko to określić trzeba by założyć i sprawdzić, chyba że znalazłbyś kogoś z taką łódką ale to raczej ciężko będzie, a jaki koszt takiej operacji ? , do 70 to faktycznie rewelacji nie ma ale łódka waży 700kg, a może kwestia zmiany śruby ?, druga sprawa że DF140 waży powiedzmy 170kg a 175 będzie ważyć jakieś 40kg więcej - ciekawe jak to wpłynie na właściwości nautyczne łodzi , np Banta 545 na F115 wyciąga 82 km/h co jest już dużo , a jakby zapiął do niej taką DF 140 jak masz to podejrzewam że dojedzie do 90km/h 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie można spróbować zmienić silnik w końcu to 35km więcej i dużo większa pojemność, na pewno będzie bardziej elastyczny ale ciekawi mnie też do jakich prędkości jest przystosowany ten kadłub, chociaż np Cortina 555 taką jak ma Piotr też jest turystyczna a jak zapinają do niej 200km i więcej to bez problemu gania 90km/h, jaki jest koszt wymiany silnika na większy ?

 

a wracając do osiągów Banty 545 to nie są jakieś żarty bo Pan Jacek ( właściciel tej firmy ) tyle nią lata z Yamahą F115 , a i przepraszam bo prawdopodobnie ona wyciąga 85 km/h ale nie jestem pewny w każdym razie może to potwierdzić nasz forumowy Kolega Jacek który swoim Quicksilverem z 200km Verado nie dał rady Bancie 545 ze 115km Yamahą  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzysz na Bante 530 której już nie produkują, a ja mówię o Bancie 545 , która waży 600kg i nie jest to cienki laminat, chyba że mówisz o tych danych na stronie Anmarine to tam jest błąd bo napisali że waży 500kg a waży 600kg zresztą moja 460 jest wzmocniona i waży jakieś 400 -420 kg i jestem z niej bardzo zadowolony do tego w tej chwili lata około 75 km/h a będzie więcej  :) , pamiętam Twojego AM który ledwo do 60 dochodził więc jakieś wolne są te AMy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie tym zaciekawiłeś że w przyszłym tygodniu zadzwonię do Stoczni i zapytam jak to jest z tą wagą  :) , powiem Ci jeszcze że od tego sezonu pływa jedna Banta 545 z silnikiem takim jak Twój czyli DF140 - nie wiem jakie ma dokładnie osiągi ale słyszałem że naprawdę dobrze na tym lata  więc myślę że można zrobić 90km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CALCIO !!! Wybacz moje "czepialstwo" ale jak wiesz wcześniej miałem Mazury 525 z Yamahą F100 , wg GPS wychodziło równe 60km/h a waga łodzi była 490kg !!! Mam teraz co mam i 70 dych ciągnie.Nie podaruję i na wiosnę pojadę specjalnie do firmy Banta. Nie uwierzę jak nie przepłynę  .. mać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIGMENT - ależ ja nie twierdzę że się czepiasz  ;D , jak najbardziej pojedź na wiosnę i się przepłyń to przyznasz mi rację, ja tych danych nie biorę z księżyca, tylko z tego co sam pływam no i z pierwszej ręki czyli od Właściciela stoczni a to jest poważny człowiek a nie jakiś tam spekulant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem prędzej w tej chwili jest około 75, po zmianie śruby powinienem dojechać do 80 - 81 no i odjąć 1 osobę bo najmniej pływamy w dwie a to też dodatkowe obciążenie, otwarcie powiem że jak dojadę do 80 to będzie dobrze, 85 to moim zdaniem za dużo jak na tą łódź , no ale i tak jak się uda zrobić 80 to już będzie coś. Moim pontonem latałem około 65 km/h więc to już będzie dość duża różnica w prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

tak po czasie spojrzałem na prędkości jakie koledzy piszą i nie wiem skąd te wartośći i te zawrotne prędkości..ja mam AM 565 i z DF 140 leci równe 62km/h przy 5.900 obrotów (śruba 21"). Pomiar prawdziwy wg. licznika z GPS który przed założeniem testowałem jażdżąc w samochodzie i wartości się pokrywały.

Kolega ma AM620 i silnik 250HP i dochodzi do 90km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Łódka to nie samochód. Zamiast kół jest tarcie o wodę. Każde dno jest projektowane do jakiejś max prędkości eksploatacyjnej. Powyżej tej granicy przyrost prędkości nie jest proporcjonalny do przyrostu mocy. Opory wzrastają i to b. mocno. Podobnie jest z ,,nadwoziem".  Testy mogą coś poprawić ale na cuda bym nie liczył. Jedno co najpewniejsze to znacznie wzrośnie zużycie paliwa ( prawie dwukrotnie przy prędkości max).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...