skelpie Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Witam szanowne grono! Otóż chciałem ostatnio wyruszyć nad wodę moim sprzęciorem (Ecapade 600+Df140). Silniorek pali od kopa chodzi równiutko wolne obroty jak trzeba i teraz. Wariant 1: Podnoszę przepustnicę i jeżeli zrobię to powoli to powoli się wkręca na obroty - jeżeli deczko szybciej to z reguły gaśnie. Wariant 2: Wrzucam przód/tył z manetki - śruba kręci nic się nie dzieje - zwiększam obroty na manetce - tak samo jak w wariancie 1 - jak gwałtowniej to zdycha, jak bardzo powoli to się wkręca i się kręci :) Po wyłączeniu silnika w ten sposób - nie można go uruchomić ponownie jeżeli nie podkręci się przepustnicy tak ponad połowę - wtedy zaskoczy za 3-4 razem od razu wejdzie na obroty czasami odetnie i jak się obniży obrotu to jest ok. W pierwszej opcji poszedłem w kierunku zaworu dolotu powietrza IAC ale niewiele to zmieniło - przeczyściłem następnie wymieniłem - efekt był taki że może łatwiej się uruchamiał po padnęciu. Ciekawostką jest, że jak pominę manetkę i przy silniku kręcę przepustnicą to nie gaśnie. Manetka ?!? Cięgna ?!? Poradźcie coś bo strach na wodę wyjść o cumowaniu nie mówiąc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Czy nic nie ogranicza przepływu paliwa np jakiś zle dobrany separator lub filtr benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skelpie Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Przewód paliwowy wymieniony cały zapomniałem dopisać problem był już przed wymianą. Paliwo dochodzi poprawnie. Filtr paliwa wysokiego ciśnienia dostaje paliwo - listwa wtryskowa była czyszczona - problem również występował wcześniej. Zapomniałem dopisać te dwie czynności sorki. Ostatnim czasem zacząłem zmierzać w kierunku manetki poczytałem na forum o neutral switchu może to ma wpływ - bez manetki nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tak na chłopski rozum jaki związek może mieć manetka? Przecież to tylko linka która popycha cięgno przy silniku. Neutral switch blokuje tylko uruchomienie silnika na biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skelpie Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tak sobie wykombinowałem, że może zrywka w jakiś sposób się zwiera bo zarówno potrzeba wykonać ruch żeby zgasł i potem trochę powachlować przepustnicą ale to tylko moje przypuszczenia. Zapiąłem go do plotera po Nmea2000 i nie podaje żadnych nietypowych sygnałów. Swego czasu jak zajechałem spodzinę wodorostami to krzyczał że się przegrzewa :) a tu nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.