czeczot21 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Witam, w 2018 roku kupiłem nowy silnik Suzuki DF20, po przepływaniu 17 godzin silnik zgasł i nie dał się uruchomić. Na serwisie stwierdzono że przyczyną było coś z zaworami, usterka została naprawiona i silnik działał poprawnie. Po przepływaniu 56 godzin i przed upływem roku silnik został oddany do serwisu na przegląd (po roku użytkowania). Po tym przeglądzie pracował poprawnie 40 minut i zgasł na wolnych obrotach. Po tym zgaśnięciu silnik nie daje się uruchomić. Paliwo jest, gruszka jest twarda, w filterku paliwa widać benzynę. Wszystkie wtyczki wpięte. Na szarpaku czuć jakąś kompresję. Mimo tego silnik nie daje się uruchomić, pewnie ta sama przyczyna co za pierwszym razem. Mam dwa pytania, pierwsze to czy ktoś miał podobny przypadek z tym silnikiem i co dokładnie było tego przyczyną? Drugie pytanie to czy przy powtarzającej się tak istotnej usterce mogę ubiegać się o wymianę wadliwego silnika na nowy (dwa razy spływałem 5 km na wiosłach z powodu usterki silnika) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Twoje straty to mozesz.ewentualnie w sądach probowac walczyc ale niepolecam. Chyba ze duze koszt poniosłes. Mozesz oddac silnik z tytulu rękojmi czyli odpowiedzialnosci sprzedawcy za sprzedawany towar i niech sobie go bierze jak cos zawsze beda krecili powiedz ze ostatnio tez byl oddawany na rekojmie i wada nie sostala usunięta i zadasz wymiany na produkt nowy wolny od wad lub zwrot kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekwf Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 witam. pracuje w seriwisie suzuki w norwegi od 11 lat ale takiej usterce df20a pierwszy raz slysze. ale mysle ze musisz reklamowac motor i nalegac na wymiane lub zwrot pieniedzy. ogolnie sa to silniki bez usterkowe wiec chyba miales pecha .spoboj zdjagnozowac problem sam .sprawdz iskre. pierwsze modele tych silnilnikow mialy za ciasna spasowana wizke eletryczyna i przelamywal sie przewod od czujnika biegu neutralnego co skutkowalo tym ze nie mozna bylo uruchumic silnika .ten przewod jest zlokaliwany za ecu czyli tak zwanym komputerem czy jak to sie tam nazywa w polskich sewisach .wystarzczy go ten komputer wysunac a zanim jest czarna wtyczka do ktorej dochodza 2 kable i jeden znich moze byc urwany.mysle za moze byc pryczyna .jesli tak jest pwinni ci wymienic cala wiozke i bedziesz mogl sie cieszyc fajnym silnikiem .powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 kilka dni temu mieliśmy coś podobnego... klient skarzył się ze czasami odpala super a czasami może szarpać pół dnia... przepatrzylismy wszystko i okazało sie że włącznik od zrywki nie kontaktuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.