rulek Opublikowano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Suzuki DF70A 2012 rok... niestety, odwrotnie podłączyłem klemy, zaiskrzyło się i cisza. Główny bezpiecznik 40A strzelił, wymieniłem, prądu dalej brak. Przekaźnik też podmieniony i dalej lipa. Jakieś pomysły ? Objaw taki, ze po podłączeniu (tym razem właściwym) do ako nie reaguje kompletnie nic. Ani trym, ani stacyjka. Totalna cisza. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Czy tam przypadkiem nie ma w szeregu 2 bezpieczników? Jeden Main 60A i potem jakiś ECM 30A? OD razu za nimi powinien być Głowny przekaźnik, który moim zdaniem od odwrotnej polaryzacji akurat uszkodzeniu ulec nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 23 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Fotka opisu bezpieczników - strzelił tylko 40A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Czy sprawdziłeś główny przekaźnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Kilka let temu taż miałem taki przypadek w 150-tce, strzelił tylko bezpiecznik kostkowy . https://www.e-connectors.pl/pl/p/Bezpiecznik-kostkowy-JAPVAL-male-48%2C-50A/343 Zerknij, może tez masz cos takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 24 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Fotka opisu bezpieczników - strzelił tylko 40A. Zamieniony z przekaźnikiem "starter" i nic, bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 24 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Czy sprawdziłeś główny przekaźnik ? Zamieniony z przekaźnikiem "starter" i nic, bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 To bez miernika i odrobiny wiedzy nie ruszymy dalej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 To bez miernika i odrobiny wiedzy nie ruszymy dalej ... dokładnie Jedyne rzeczy które widzą prąd to próbówka lub miernik. Wszelkie inne dywagacje czy próby to strata czasu i ..tfu tfu: kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 25 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2019 Bardzo często przy takim potraktowaniu silnika pada sterownik (komputer sterujący pracą) oby tak nie było. Bezpieczniki w każdą stronę przepuszczają prąd. O ile sterownik lub elektryka nie miała wewnętrznego zabezpieczenia to może być lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2019 Trzeba metodycznie sprawdzic co się Dzieje z plusem i gdzie go już nie ma , sztucznie oszukać przekaźniki . No ale trzeba wiedzieć co robić . Nie wiadomo na ile autor tematu jest biegły w tym zakresie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2019 Prąd nie woda (chociaż też płynie od minusa do plusa). Onego nie widać dopóki nie zacznie działać. Kawałek kabla do ręki i systematycznie, po kolei podawać plus na wszystkie punkty załączane przekaźnikami. Sprawdzenie masy też mile widziane, że o aku nie wspomnę. Suzuki montuje też kondensatorek pomiędzy masą a plusem ? Plus 12V: Czerwony, Biały i po stacyjce Szary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2019 Kondensator pewnie ma wygasić jakieś zakłócenia powstałe przy pracy przekaźnika ( iskrowe ? ) . Sprawdził bym same przekaźniki , mając je luzem co jest proste i sprawdził bym sam akumulator po tym zwarciu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 25 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2019 Dobry schemat miernik i dojdziesz. Schemat powinien być na forum i to obszerny. Z tego co piszesz wyglada na glowny cienki przewód co idzie do rozrusznika na nim przeważnie jest bezpiecznik mikijet dobrze podpowiada może być taki układ zamontowany http://upload.secondsun.pl/img/157731460120191225_235438.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Kondensator pewnie ma wygasić jakieś zakłócenia powstałe przy pracy przekaźnika ( iskrowe ? ) . Sprawdził bym same przekaźniki , mając je luzem co jest proste i sprawdził bym sam akumulator po tym zwarciu . Było by tak gdyby podłączony był równolegle do styków. W tym przypadku (wg schematu) ma raczej za zadanie opóźnić o ileś tam milisekund rozłączenie przekaźnika. Jeśli jest to kondensator elektrolityczny to one nie za bardzo lubią zmiany biegunowości. Warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Ze schematu nie wynika jednoznacznie jak w obwód włączony jest kondensator. Skoro spalił się bezpiecznik 40 amperow to znaczy , że popłynął spory prąd zwarcia . Ja bym sprawdził czy po takim zabiegu sama stacyjka jeszcze żyje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Elektrolit jest włączany do plusa i masy(czasem zrywki) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 No to po zamianie polaryzacji przestał istnieć , ale nie on jest w takim razie przyczyna braku prądu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Ze schematu nie wynika jednoznacznie jak w obwód włączony jest kondensator. Skoro spalił się bezpiecznik 40 amperow to znaczy , że popłynął spory prąd zwarcia . Ja bym sprawdził czy po takim zabiegu sama stacyjka jeszcze żyje . Stacyjka nie ma nic do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 To w którym Miejscu obwodu według Ciebie nastąpiło zwarcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Ja bym sprawdził ECM czy dochodzi zasilanie. Rozebrać powąchać czy nie śmierdzi jak zabudowany hermetycznie nawiercić otwór. Takie pomyłki drogo kosztują w silnikach z wtryskiem paliwa. Zawieść łódkę do elektromechanika samochodowego i stwierdzi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Dla potomnych - wymiana przekaźnika głównego, plus nowy akumulator załatwiło temat. Także, DF70A z 2012 roku jest idiotoodporny. Odetchnąłem z ulgą i dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Czyli podmiana przekaźnika nic nie dała , a wymiana na nowy pomogła ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Źle napisałem. Wymieniłem oczywiście oba przekaźniki plus nowy akumulator :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 I super ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.