Skocz do zawartości

Suzuki DF70A 2012 rok brak prądu


rulek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Suzuki DF70A 2012 rok... niestety, odwrotnie podłączyłem klemy, zaiskrzyło się i cisza. Główny bezpiecznik 40A strzelił, wymieniłem, prądu dalej brak. Przekaźnik też podmieniony i dalej lipa. Jakieś pomysły ? Objaw taki, ze po podłączeniu (tym razem właściwym) do ako nie reaguje kompletnie nic. Ani trym, ani stacyjka. Totalna cisza. Będę wdzięczny za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd nie woda (chociaż też płynie od minusa do plusa). Onego nie widać dopóki nie zacznie działać.

Kawałek kabla do ręki i systematycznie, po kolei podawać plus na wszystkie punkty załączane przekaźnikami. Sprawdzenie masy też mile widziane, że o aku nie wspomnę. Suzuki montuje też kondensatorek pomiędzy masą a plusem ?

Plus 12V: Czerwony, Biały i po stacyjce Szary

SuzukiKondensator.jpg.4732de7b7aa3dacd22d5891a815cbf94.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry schemat miernik i dojdziesz. Schemat powinien być na forum i to obszerny.  Z tego co piszesz wyglada na glowny cienki przewód  co idzie do rozrusznika na nim przeważnie jest bezpiecznik  mikijet dobrze podpowiada może być taki układ zamontowany http://upload.secondsun.pl/img/157731460120191225_235438.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensator pewnie ma wygasić jakieś zakłócenia powstałe przy pracy przekaźnika ( iskrowe ? ) . Sprawdził bym same przekaźniki , mając je luzem co jest proste i sprawdził bym sam akumulator po tym  zwarciu .

 

Było by tak gdyby podłączony był równolegle do styków. W tym przypadku (wg schematu) ma raczej za zadanie opóźnić o ileś tam milisekund rozłączenie przekaźnika. Jeśli jest to kondensator elektrolityczny to one nie za bardzo lubią zmiany biegunowości. Warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu nie wynika jednoznacznie jak w obwód włączony jest kondensator. Skoro spalił się bezpiecznik 40 amperow to znaczy , że popłynął spory prąd zwarcia . Ja bym sprawdził czy po takim zabiegu sama stacyjka jeszcze żyje .

 

Stacyjka nie ma nic do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził ECM czy dochodzi zasilanie. Rozebrać powąchać czy nie śmierdzi jak zabudowany hermetycznie nawiercić otwór.

Takie pomyłki drogo kosztują w silnikach z wtryskiem paliwa. Zawieść łódkę do elektromechanika samochodowego i stwierdzi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...