Skocz do zawartości

Suzuki DT 15 2t który rocznik + kilka pytań


Muerte
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem silnik Suzuki dt15. Na tabliczce znamionowej jest nr 01501 303183.

Mam kilka pytań:

Czy potrafi ktoś rozszyfrować który to rok produkcji??

Jaką mieszankę do niego robić ??

Jaki olej do spodziny ??

 

Mam jeszcze pytanie.

Wczoraj nim pływałem. Z otworu leci woda zimna, ale leci odpowiednim strumieniem. Z wydechu lecą spaliny wraz z woda ktora jest bardzo ciepła. Czy to dobrze że z otworu chłodzenia leci zimna woda ??

Wydaje mi się że powinna ciepła.  Proszę o pomoc.

20211004_174415.thumb.jpg.f3773b737d476e32805f6df879c0f589.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model  Year  Code  Prefix  Serial #  SCI Models Distributed

 

DT15    83      QD    01501    301001    DT15MSD, DT15MLD,

(284 cc)                                                  DT15ESD, DT15ELD

(2 cyl.)

              84      VE      01501    403841    DT15MSE, DT15MLE,

 

Ciągły strumień to tylko kontrolka sprawnej pompki wodnej i może być umieszczona w kanale przed wejściem na blok silnika. Natomiast pryskanie z otworu kontrolnego to oznaka sprawnego systemu chłodzenia spalin i bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poz.  20 to termostat.

Dowiedziałem się że niektóre modele nie miały fabrycznie montowanego termostatu. Ja właśnie taki nam. U mnie nie ma otworu w tej klapce  na termostat. Odkrecilem ta klapkę i nie było termostatu. Niestety tylko śruby się niektóre pokurywały bo skorodowane były bardzo mocno . Tylko roboty sobie narobilem :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to efekt słuchania, że się gwintów nie smaruje... owszem nawalić smaru do otworu tak by przy dokręcaniu rozsadził gniazdo to skrajność ale ODROBINA w miejsca takie jak te (termostat) i kilka innych to niemal konieczność. Urwały Ci się tak, ze jest na równo z gniazdem czy wystaje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to efekt słuchania, że się gwintów nie smaruje... owszem nawalić smaru do otworu tak by przy dokręcaniu rozsadził gniazdo to skrajność ale ODROBINA w miejsca takie jak te (termostat) i kilka innych to niemal konieczność. Urwały Ci się tak, ze jest na równo z gniazdem czy wystaje?

 

To fakt gwintu gdzie woda może się dostać trzeba lekko przesmarowac. Po zdjęciu drugiej pokrywy wystają gwinty ok. 4-5mm. W jednej jest gorzej bo tam tylko gdzies 2mm wystaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Dowiedziałem się że niektóre modele nie miały fabrycznie montowanego termostatu. ..." - a gdzie się dowiedziałeś?

Jest miejsce na termostat? Jest. To jak myślisz dlaczego onego tam nie wstawili?

 

Dowiedziałem się od gościa w sklepie gdzie ściągają części do silników. Podobno były dwie wersje Europejskie i Amerykańskie. Jedne miały drugie nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...