Andras Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Witam. Odkurzyłem z zakamarków taki oto silniczek, dwucylindrowy dwutakt Suzuki 6 konny na długiej stopie. Pamiętam, że parę lat temu Tato na nim pływał, lecz trzy lata temu po niżówce w rzece Narew urwał śrubę i od tamtej pory stoi. I właśnie... Postanowiłem go doprowadzić do stanu pływalności. Silnik jest z lat 86-93... Ciężko dokładnie coś ustalić, ponieważ brakuje tabliczki znamionowej a na te lata wskazują mi budowa szarpaka oraz gaźnika i czapa silnika. Śrubę, rurkę wody od kolumny, zestaw naprawczy pompy wody i parę innych pierdół zamówiłem w ASO Suzuki w Białymstoku, czekam tylko kiedy przyjdzie pocztą. Silnik odpalałem, ładnie pracuje, aczkolwiek gaźnik lekko przydałoby się nastroić. I tu mam pierwsze pytanie... Obroty wolne dla tego silnika w manualach wyczytałem i są jakoś tak 800-850obr, lecz pytając się znajomego, powiedział mi, że dwutakty lubią obroty i dla nich to minimum 1200obr... Zgodziłbym się z nim, jakby chodziło o jednocylindrowca, a tu mamy dwu... Jak ktoś zna się w temacie, to proszę niech powie na jakie obroty ustawić wolne... Śruba powietrza ma być w otwarciu 1-1.5 obrotu. Czekam jeszcze na miernik obrotów, bo idzie chińską pocztą, jak dojdzie, wyczyszczę gaźnik i będę go ustawiał. Kolejne pytanie, wysokie obroty ustawiamy na wodzie pod obciążeniem, tak? Jakie obroty powinny być dla tego silnika maksymalne, tak aby ustawiając ich nie przekroczyć? Czekam na odpowiedź i poradę. Zimą mam trochę czasu i chcę doprowadzić go do ładu, bo mam dość letniego wiosłowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andras Opublikowano 18 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Wracam ponownie. Mankamenty mojego silnika poprawione, zostały się jedynie te obroty. Mógłby mi ktoś napisać, jakie są maksymalne obroty dla silnika DT6 pod obciążeniem??? I mam drugie pytanie odnośnie miernika obrotów... Chcę skalibrować miernik obrotów bo "coś mi zawyża" obroty o 2 razy, bynajmniej tak się domyślam. Wolne obroty próbowałem ustawić na fabryczne czyli 600-650obr/min a przy ustawianiu dochodzę do 1100 obr/min i mi gaśnie. Podejrzewam, że dla tego silnika zależność to 2 impulsy to 1 obrót i wtedy zmiejszając o połowę obroty trzymało by się to sensu. Bo nie wierzę, że można go wkręcać aż do 7500 obr przy lekko wychylonej manetce poza połowę. Potwierdzi ktoś to? Czy impuls dla Dwucylindrowego to 2 impulsy to 1 obr? Czy normalnie 1 impuls 1 obrót lub jeszcze inaczej. Proszę o odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Witam, jeśli silnik ma cewkę z dwoma przewodami wysokiego napięcia to tak jest, że obrotomierz pokazuje obroty razy dwa bo na jeden obrót wału iskra błyśnie dwa razy. Są obrotomierze które dzielą impulsy i pokazują prawidłowe obroty- chodzi o stronę, która obrotomierz się przystawia do przewodu/fajki/świecy. Ale niema co się przejmować, po prostu jeśli chcesz ustawić wolne obroty na biegu jałowym pod obciążeniem na 800 to twój obrotomierz będzie pokazywał 1600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andras Opublikowano 19 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Dzięki Piotr-ek Poszedłem, sprawdziłem, i tak zrobiłem. Teraz jest już wszystko okej. Dolne obroty teraz idealnie pasują, ładnie chodzi na fabrycznych 600-650 obr, na min. Jedynie chcę jeszcze dziś zwodować skorupkę i trochę na wodzie sprawdzić, lecz nie wiem jakie obroty maksymalne są dla takich silników... wyczytałem coś o 4750-5750 obr/min lecz ta informacja była na zagranicznych stronach i nie wiem czy do tego silnika się tyczy. Inni mówią, żeby nie przekraczać 6000 obr/min pod obciążeniem i bd dobrze. Informacja ta potrzebna mi jest do ustawienia gaźnika, śruby od wysokich obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.