Skocz do zawartości

Suzuki DT 9.9 - 15 kilka danych + serwisówka


zmela
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam  tytułowy silnik który stwarza  trochę  problemów  do tego stopnia  że  zaniemówił  całkowicie .

Po sprawdzeniu    układu zapłonowego wydaje się  jakby iskra była  bardzo słaba  dlatego  szukam danych  dotyczących  cewki  ładująco-wyzwalającej  jaką  powinna mieć  rezystancje    , mowa o oporze pomiędzy przewodem zielony a czarnym w dwupinowej  wtyczce    łączącej  stator z modułem .

Silnik jest z roku 2005 a  wszystkie serwisówki jakie  wpadły mi w ręce  dotyczyły silników  do 97 roku  w których  zapłon był  trochę inaczej rozwiązany  stąd brak odp danych .

Jak ktoś  ma manual do tego silnika  z roczników  powyżej 97  to byłbym wdzięczny  ew jeśli ktoś  posiada  taki  silnik to czy by  wykonał pomiar.

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyć to sobie możesz w łazience. ( Świeca boscha iskra boscha a maszyna ni charosza, tłok w cylinder jebiot a maszyna nie idiot). Cewka pomierzona może mieć przebicie i z nici mierzenie. Po pomiarach może trzymać parametry. Nie mówiąc o innych problemach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stronę  z linku już kiedyś odwiedzałem i korzystam  z ich serwisówki  lecz  dotyczy ona modeli do 2003  zwłaszcza jeśli chodzi o  rozwiązanie  kwestii zapłonu  jest tam opis  statora z większą  ilością  cewek    tak samo  wyniki pomiarów  dlatego nie sugeruję  się  tym  i szukam serwisówki  dla nowszych modeli .

 

Davson  - wiadomo pomiar nie jest wyrocznią ale daje ogólny pogląd  na rezystancje  czy nie ma  jakiegoś  zwarcia między zwojowego  , skrótu  bo jeśli opór niższy  to i  generowane napięcie niższe  , może na tyle niskie że  moduł ledwo  działa i iskra słabiutka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki  a mogę  wiedzieć  skąd  te dane ? 

5-15/16  w serwisówce ??  jeśli  z tego opisu to raczej dotyczą one rozwiązania  z grafiki poniżej czyli 2 impulsatory  i cewka ładująca (ładująca moduł CDI)  a u mnie  jest" pointless Suzuki"  jedna cewka wyzwalająco/ładująca .

stator_DT15__97r.thumb.jpg.46fb1f1d6374b58b9220f6775b78c330.jpg

opis_1.thumb.jpg.0fa8ff5a589e35a22951578441e064f7.jpg

2011063069_mj_DT_9.9.thumb.jpg.23ca08ff3e039fb10ef2d2ee7ee14cc9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia fakt, że cewka wysokiego napięcia jest zintegrowana z CDI i jest brak impulsatorów. Zęby na kole zamachowym robią za impulsator. Cewka pod kołem zamachowym jest cewką zasilającą CDI tak jak we wszystkich innych modelach. Oporność też jest b. podobna.

Niestety nie.

Cewka pod kołem zamachowym jest dwu funkcyjna: zasila CDI i jest źródłem impulsu do wyzwolenia układu zapłonowego.

Albo występuje osobna cewka/cewki impulsowe.

A rolę "impulsatora" spełniają magnesy koła zamachowego.

To rozwiązanie stosowane "jedna cewka" stosowane jest w większosci nowszych silników - moduł CDI zlicza impulsy magnesów i ich wartosć i w odpowiednim momencie wyzwala iskrę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzą  2 przewody  czarny i zielony  dalej jest  moduł cdi  i jedna podwójna cewka WN.

Z tego co się  orientuję to  zapłon , punkt zapłonu wyzwalany jest  na minusowej połówce  indukowanego napięcia dlatego na kole  magnesowym są  pewnie 2 magnesy  i iskra jest jednocześnie na obu cylindrach w tym samym czasie  jedna przed GMP i na drugim cyl w DMP.

Oporność cewek pewnie jest podobna ale właśnie  chodzi o to czy nie ma  skrótu i  wartość indukowanego napięcia nie jest zbyt niska  bo iskra jest  ale  bardzo słaba a  silnik  cierpiał od początku od kiedy go mam na mokre świece podczas pracy na wolnych obrotach pomimo dosyć  ubogiej mieszanki  co by sugerowało  właśnie problem z spalaniem/zapłonem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bo  ciężko  odszukać  ten konkretny model  gdyż  model dt9,9 kończy się  na roczniku 97 a ja mam 2005

ale w tym  schemacie jak widać  cewka ładująca jest taka sama  różnica  tkwi w  module i cewce WN  ze u mnie  są  to osobne  elementy a w tym powyżej  cewko-moduł  do którego tak samo wchodzi tak samo  2 pinowa wtyczka z statora .

W  wersji z osobnym CDI i Cewko-modułem  jest  ten sam stator  ta sama cewka ładująco-wyzwalająca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj.

Masz klasycznego dwusuwa którego obejmuje zakaz produkcji od 2006 r.

Wszyscy o tym wiedzieli to starali się nie produkować do nich "unikalnych kalmotów" tylko pchac to co najbardziej uniwersalne.

Ja się na Suzuki za mocno nie znam-ale w Tohatsu mam dokładnie te same problemy pod nazwą: "ewolucja układów zapłonowych"

Obie firmy w pewnym momencie przestały pchać cewkę WN do wspólnego pudełka a wykorzystują typową cewkę/cewki WN a moduł CDI osobno.

Wymiennosć - w przypadku Tohatsu - żadna..

Mam pytanie: silnik działał kiedys ok? Iskra była jak trzeba? Jestes pewien że to iskra jest przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik działał  kiedyś OK 

 

jeszcze  2 tygodnie temu będąc nad Odrą  normalnie pływałem  do wieczora a rano  kaput .

100% pewności nie mam że problem jest po stronie  iskry  ale  gaźnik  czysty , wyregulowany choć  tam  regulacji nie ma po za poziomem paliwa i składem mieszanki na wolnych  ,  nie wiem jak uszczelniacze  zewnętrzne i  ten wew  pomiędzy przeciwwagami  może tam ładunek się miesza  ale tę  opcję  zostawiam  na koniec po wyeliminowaniu układu zapłonowego z grona podejrzanych .

Jeden z  użytkownikow YT  zmierzył    rezystancję  w swoim  silniku  także  dt 9.9 z podobnego rocznika  i  przy temp 10 stopni  rez wynosiła  254Ω  u mnie  jest 160Ω.

 

Przed  awarią  silnik  nie pracował idealnie    czasami  łapał chwilową zadyszkę  przy której obroty falowały spadały do 700  z  850  do tego nie pracował  zbyt równo  pomimo odp  regulacji mieszanki  (dosyć ubogo  bo przy bogatszej miał problem z odpaleniem )

Aktualnie  silnik nie odpala  nawet po podaniu paliwa nad tłok czy  wtryskiwaniu  aerozolu w gardziel  gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...