zmela Opublikowano 4 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2019 Witam mam tytułowy silnik który stwarza trochę problemów do tego stopnia że zaniemówił całkowicie . Po sprawdzeniu układu zapłonowego wydaje się jakby iskra była bardzo słaba dlatego szukam danych dotyczących cewki ładująco-wyzwalającej jaką powinna mieć rezystancje , mowa o oporze pomiędzy przewodem zielony a czarnym w dwupinowej wtyczce łączącej stator z modułem . Silnik jest z roku 2005 a wszystkie serwisówki jakie wpadły mi w ręce dotyczyły silników do 97 roku w których zapłon był trochę inaczej rozwiązany stąd brak odp danych . Jak ktoś ma manual do tego silnika z roczników powyżej 97 to byłbym wdzięczny ew jeśli ktoś posiada taki silnik to czy by wykonał pomiar. z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 4 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2019 Pomierzyć to sobie możesz w łazience. ( Świeca boscha iskra boscha a maszyna ni charosza, tłok w cylinder jebiot a maszyna nie idiot). Cewka pomierzona może mieć przebicie i z nici mierzenie. Po pomiarach może trzymać parametry. Nie mówiąc o innych problemach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 4 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2019 A tu: https://www.downloadboatmanuals.com/motors/suzuki/ Może któryś ma takie same podzespoły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 5 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 stronę z linku już kiedyś odwiedzałem i korzystam z ich serwisówki lecz dotyczy ona modeli do 2003 zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązanie kwestii zapłonu jest tam opis statora z większą ilością cewek tak samo wyniki pomiarów dlatego nie sugeruję się tym i szukam serwisówki dla nowszych modeli . Davson - wiadomo pomiar nie jest wyrocznią ale daje ogólny pogląd na rezystancje czy nie ma jakiegoś zwarcia między zwojowego , skrótu bo jeśli opór niższy to i generowane napięcie niższe , może na tyle niskie że moduł ledwo działa i iskra słabiutka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 Znajdź swój system zapłonowy tutaj: https://www.boats.net/catalog/suzuki i zapodaj na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 5 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 https://www.boats.net/catalog/suzuki/outboard-by-model/dt-15/dt-15ele-beginning-vin-01501-403841/magneto https://www.cnautiquefrance.com/30529-thickbox_default/stator-ignition-99-15-hp-2s-suzuki-used-parts-motor-outboard.jpg tak to wygląda , niestety katalogi ,manuale kończą się na 97r choć produkcja pewnie trwa do dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 170–250 omów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 5 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 ok dzięki a mogę wiedzieć skąd te dane ? 5-15/16 w serwisówce ?? jeśli z tego opisu to raczej dotyczą one rozwiązania z grafiki poniżej czyli 2 impulsatory i cewka ładująca (ładująca moduł CDI) a u mnie jest" pointless Suzuki" jedna cewka wyzwalająco/ładująca . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Nie ma znaczenia fakt, że cewka wysokiego napięcia jest zintegrowana z CDI i jest brak impulsatorów. Zęby na kole zamachowym robią za impulsator. Cewka pod kołem zamachowym jest cewką zasilającą CDI tak jak we wszystkich innych modelach. Oporność też jest b. podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Nie ma znaczenia fakt, że cewka wysokiego napięcia jest zintegrowana z CDI i jest brak impulsatorów. Zęby na kole zamachowym robią za impulsator. Cewka pod kołem zamachowym jest cewką zasilającą CDI tak jak we wszystkich innych modelach. Oporność też jest b. podobna. Niestety nie. Cewka pod kołem zamachowym jest dwu funkcyjna: zasila CDI i jest źródłem impulsu do wyzwolenia układu zapłonowego. Albo występuje osobna cewka/cewki impulsowe. A rolę "impulsatora" spełniają magnesy koła zamachowego. To rozwiązanie stosowane "jedna cewka" stosowane jest w większosci nowszych silników - moduł CDI zlicza impulsy magnesów i ich wartosć i w odpowiednim momencie wyzwala iskrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Ile ta Twoja cewka ma przewodów wyjściowych? Jeżeli dwa to oporność jest jedna i b. podobna do reszty takich cewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Wychodzą 2 przewody czarny i zielony dalej jest moduł cdi i jedna podwójna cewka WN. Z tego co się orientuję to zapłon , punkt zapłonu wyzwalany jest na minusowej połówce indukowanego napięcia dlatego na kole magnesowym są pewnie 2 magnesy i iskra jest jednocześnie na obu cylindrach w tym samym czasie jedna przed GMP i na drugim cyl w DMP. Oporność cewek pewnie jest podobna ale właśnie chodzi o to czy nie ma skrótu i wartość indukowanego napięcia nie jest zbyt niska bo iskra jest ale bardzo słaba a silnik cierpiał od początku od kiedy go mam na mokre świece podczas pracy na wolnych obrotach pomimo dosyć ubogiej mieszanki co by sugerowało właśnie problem z spalaniem/zapłonem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Podałeś link do silnika z takim zapłonem: https://www.boats.net/catalog/suzuki/outboard-by-model/dt-15/dt-15ele-beginning-vin-01501-403841/ignition Teraz piszesz, że masz osobną cewkę zapłonową ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 tak bo ciężko odszukać ten konkretny model gdyż model dt9,9 kończy się na roczniku 97 a ja mam 2005 ale w tym schemacie jak widać cewka ładująca jest taka sama różnica tkwi w module i cewce WN ze u mnie są to osobne elementy a w tym powyżej cewko-moduł do którego tak samo wchodzi tak samo 2 pinowa wtyczka z statora . W wersji z osobnym CDI i Cewko-modułem jest ten sam stator ta sama cewka ładująco-wyzwalająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Posłuchaj. Masz klasycznego dwusuwa którego obejmuje zakaz produkcji od 2006 r. Wszyscy o tym wiedzieli to starali się nie produkować do nich "unikalnych kalmotów" tylko pchac to co najbardziej uniwersalne. Ja się na Suzuki za mocno nie znam-ale w Tohatsu mam dokładnie te same problemy pod nazwą: "ewolucja układów zapłonowych" Obie firmy w pewnym momencie przestały pchać cewkę WN do wspólnego pudełka a wykorzystują typową cewkę/cewki WN a moduł CDI osobno. Wymiennosć - w przypadku Tohatsu - żadna.. Mam pytanie: silnik działał kiedys ok? Iskra była jak trzeba? Jestes pewien że to iskra jest przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Silnik działał kiedyś OK jeszcze 2 tygodnie temu będąc nad Odrą normalnie pływałem do wieczora a rano kaput . 100% pewności nie mam że problem jest po stronie iskry ale gaźnik czysty , wyregulowany choć tam regulacji nie ma po za poziomem paliwa i składem mieszanki na wolnych , nie wiem jak uszczelniacze zewnętrzne i ten wew pomiędzy przeciwwagami może tam ładunek się miesza ale tę opcję zostawiam na koniec po wyeliminowaniu układu zapłonowego z grona podejrzanych . Jeden z użytkownikow YT zmierzył rezystancję w swoim silniku także dt 9.9 z podobnego rocznika i przy temp 10 stopni rez wynosiła 254Ω u mnie jest 160Ω. Przed awarią silnik nie pracował idealnie czasami łapał chwilową zadyszkę przy której obroty falowały spadały do 700 z 850 do tego nie pracował zbyt równo pomimo odp regulacji mieszanki (dosyć ubogo bo przy bogatszej miał problem z odpaleniem ) Aktualnie silnik nie odpala nawet po podaniu paliwa nad tłok czy wtryskiwaniu aerozolu w gardziel gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 jak masz chęć to podaj nr seryjny silnika... zobaczę co tam masz u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Świece sprawdziłeś? Nic nie pisałeś o tym drobiazgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 świece mam 2 komplety NGK i kombinowałem z różnymi przerwami oryginalnie 0,9-1.0mm oraz 0,4-0,6mm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Jeżeli Cewka powinna mieć oporność cirka 250 omów a ma 160 to oznacza, że jest pozwierana w środku. Wystarczy ją wygrzebać, zmierzyć średnicę drutu i policzyć ile ma go być no i przewinąć . Ile kosztuje nowa cewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 która? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 nr 2 , owinięta białą taśmą a na wyjściu 2 przewody czarny i zielony oryginał na ebay 55 dolarów amerykanskich , zamiennik około 35 usd z wysyłką na gotowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 To nie opłaca się przewijać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 333zł 48-72h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmela Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Seteman - a jest jakiś ogólny cennik części do tego silnika ? tak abym mógł podejrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.