arczi.72 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Posiadam łódkę Wigry 355 i do niej mam silnik DT9.9KM. Mój problem polega na tym, że łódka w pełni załadowana płynie zaledwie 11-12km/h. Śruba to F800 8,25 - 9 trzy łopatkowa. Graty i ludzie - myślę, że ważą około 350kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Łódka 115 + graty i ludzie 350 + motor i masz pół tony. Jak chcesz to napędzić dziesięcioma kucami? Takie powiedzenie - z pustego i Salomon nie naleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Czyli zostaje zmiana motoru na 15KM? >:( Może wystarczy zmienić śrubę na 9 1/4x10 może 11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 15 koni też mało ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Temat doboru śruby się kłania. 9.9 i 15 to może być ten sam silnik kręcony obrotami max. więc momentu obrotowego nie przybędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Czytałem wątek o doborze śrub. Do końca chyba czegoś nie rozmumiem, niestety. Mam śrubę 9x8,25 i jak założę 9,25x10 czy 11 to nie będzie lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Obrotomierz jest potrzebny do pomiaru obrotów max jakie osiąga silnik na taj śrubie. Prędkość jest w tym momencie sprawą drugorzędną. Kadłub łodzi a raczej jej dno też ma istotne znaczenie. Chodzi o max prędkość konstrukcyjną kadłuba. Prędkość 11km/h nie jest oszałamiająca ale jak przy tej prędkości zachowuje się kadłub? Na szybszej śrubie ( śrubie o większym skoku) możesz tą prędkość uzyskać na niższych obrotach silnika. Ale o ślizgu zapomnij. Zrób najpierw pomiary z obrotomierzem. Bo potrzebny jest jakiś punkt zaczepienia do dalszych rozważań teoretycznych. Możesz też ,,organoleptycznie" potestować różne śruby ale trzeba je mieć pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 mikijet, Dziękuję. Postaram się załatwić taką śrubę. Jak nie, to zmierzę obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Temat zakończony. Kupiłem silnik Mariner 20KM 2T i łódeczka leci w ślizgu z czterema osobami 36km/h. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.