bogdan11 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Silnik przepracował w ciągu 8 lat ok 250mth. Olej w spodzinie zmieniany co roku, smary itp. Od 2006 wraz z łódką garażowany w ogrzewanym pomieszczeniu. Po 2-3 latach wtryśniety do cylindrów preparat. Od tego czasu nic nie robione. Silnik stał 14 lat. Chciałbym wrócić na wodę w tym sezonie i stąd pytanie. W zbiorniku oleju 2T zapas starego oleju, chyba trzeba odessać? Filtr paliwa wymyty, olej w spodzinie wymienię. Paliwo stare ze zbiornika wyleję. Chcę przepłukać wodą układ chłodzenia podłączając wąż do otworu w kolumnie. Jaki gwint jest w tym otworze? Nie M10x1,25 i nie M10x1. Czy to gwint 1/8"? Nikt nie spotkał takiej przejściówki do węża?? Do słuchawek jakoś nie mam przekonania. Czy mierzyć kompresję w cylindrach? Jaka powinna być dopuszczalna? Czy bez pomiaru kompresji kręcić rozrusznikiem po podpięciu wody?? Wszelkie rady i doświadczenia przyjmę z wdzięcznością! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Rozrusznikiem nie kreci na sucho bez paliwa. Słuchawki są dobre tak samo jak woda w beczce czy woda z jeziora zapewniają normalny tryb przepływu wody. Ja bym tylko moze spróbował dać większą nieco mieszane olejowa? Bo rozumiem że to 2t? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Spuść syf z gaźników i je rozbierz w proszek i wyczyść , po 14 latach stania ze starym paliwem może nie być za wesoło . Wykręć świece , daj do cylindrów po 5 ml benzyny i go recznie przekręć kilka razy. Wyczyść te świece albo od razu daj nowe i po podaniu wody odpal go i tyle . Ewentualnie termostat wykręć i przed odpaleniem sprawdz czy jesCze dziala no w garnku z wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Ogólnie mike217 dobrze radzi - nie wiem na ile jesteś obyty w mechanice ale jeśli będziesz rozbierał gaźniki (może ktoś spuścił paliwo przed składowaniem?) to pamiętaj liczyć obroty dysz (wpierw je wkręcasz przed wykręceniem i liczysz oraz zapisujesz ilość obrotów każdej z nich - jak będziesz później składał to dokręcasz do końca i odkręcasz o tyle co zapisałeś inaczej rozregulujesz system i bez serwisu będzie krucho) - możesz też spróbować po prostu je przepłukać płynem do czyszczenia gaźników bez demontażu dysz lub - jeśli posiadasz - wrzucić do myjki ultradźwiękowej. Swoją stroną jest nie zerowe prawdopodobieństwo że silnik odpali i bez tego z zanieczyszczenia rozpuszczą się w paliwie podczas normalnej pracy ale ręczne zakręcenie silnikiem bez paliwa (tzn strzykawką w cylindry trochę dać z olejem ale nie wkręcaj świec) na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan11 Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Dziękuję za podpowiedzi. Ściągnąłem olej 2T ze zbiornika dozownika, teraz odepnę przewód olejowy od pompki dozującej i niech resztki starego oleju spłyną. Zbiornik z paliwem /zostało starego jakieś 7l/ opróżnię, doleję denaturatu i zaleję świeżą benzyną. Cylindry zalane odrobiną oleju i przekręcony kilka razy wał bez świec. Mam jeszcze pytanie o olej 2T. Mam całą fabrycznie zaplombowaną porcję 4l oleju Quick Silvera z 2006 roku. Chyba nie należy już go używać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Pamiętaj o odpowietrzeniu układu dozowania oleju! Samo zalanie nie wystarczy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan11 Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Oooopss. Jeszcze nie odpiąłem tego przewodu. Może zostawię tak jak jest, dolać świeżego oleju i rozrusznikiem bez świec poobracać wałem aż zaciągnie świeżego oleju. Chyba, że odpowietrzenie jest proste?? Silnik jak kupowałem był bez oleju i nie pamiętam aby trzeba było przeprowadzać jakąś procedurę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Zrob sobie na rozruch pół litra paliwa z olejem , odpal go z jakiejś butelki pochodzi i pociągnie sam nowy olej . Od zbiornika oleju do pompy powietrza być nie ma prawa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan11 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 Odpalił po rozebraniu i czyszczeniu gaźnika. Ogólnie jest ok.Na wodzie na ciepło nie zapalił. Rozebrałem jeszcze raz gaźnik, w komorze pływakowej jakieś gąbczaste kawałki. Przedmuchałem oczyściłem i zastanawiam się jaki powinien być poziom paliwa w gaźniku. Gaźnik Mikuni. Poratujecie jakimś linkiem albo doświadczeniem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 A on ma pływak na blaszce czy już na plastikowym jarzemku? Gaźniki mikuni to denerwujące gaźniki są . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan11 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 Na blaszce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.