Skocz do zawartości

Silver Viper DC + Suzuki DF300AF


Rekomendowane odpowiedzi

Silver Viper DC

Łódź motorowa Silver Viper DC    20.08.2024

 

Grupa Marine od stycznia 2024 jest dystrybutorem fińskich łodzi Silver. Oferta firmy obejmuje łodzie aluminiowe, laminatowe i  hybrydowe AluFibre, które łączą wytrzymałość aluminiowego kadłuba z komfortem laminatowego pokładu.

 

http://files.clickweb.home.pl/f9/d6/f9d655a2-769c-431e-a335-3e4492ef507d.JPG

 

Do testu dostałem drugi w hierarchii model laminatowy - Silver Viper DC. DC oznacza Day Cruiser, czyli model z niedużą kabiną. Z modeli kabinowych w ofercie jest jeszcze flagowy Raptor i nieco mniejszy Tiger. Oprócz tego bowridery Tiger i Puma.

 http://files.clickweb.home.pl/94/3d/943dae77-d80d-4726-84db-26f0d4838190.JPG

 

Silver Viper to model przeznaczony dla 8 osób z kabiną sypialną dla 2 osób (ewentualnie 2 dorosłe i dziecko, opcjonalnie kolejne dwie osoby mogą zanocować pod kabrio). Model jest  dobrze wyposażony już w wersji standardowej – rzadko który producent daje w podstawie 9” ploter Raymarine, pokład ze sztucznego teaku, pełne zadaszenie kabrio czy morskie wc.

 

silver-viper-dcz-ym20-det-08_referencejpg

 

Testowany model był w wersji z dodatkowym wyposażeniem Premium m.in. ster strumieniowy, lodówka, stereo, stolik teakowy, trym klapy, Webasto, ploter 12”, przyłącze portowe 230V i inne.

 http://files.clickweb.home.pl/fe/d7/fed76160-a23f-4b34-b331-d1a4903bd847.jpg

 

podkreśla, że bardzo ważne jest dla nich bezpieczeństwo, przez co komunikacja na łodzi jest na wysokim poziomie. Przejście jest szerokie, nawet na dziobie wyłożone sztucznym teakiem, schodki są wygodne. Wisienką na torcie jest drabinka dziobowa z wygodnymi relingami, rozwiązanie rzadko spotykane w łodziach.

 http://files.clickweb.home.pl/ba/a9/baa976a7-a404-4990-97c3-f111d1ebe220.jpg

 

Jak jestem przy dziobie, to wspomnę o innych nietypowych rozwiązaniach. Oprócz składanej drabinki mamy jeszcze odbijacz dziobowy i światło dokowe Zaurac. Dla mnie to genialne rozwiązanie dziobu i jest to jeden z dwóch hitów tej łodzi.

 

http://files.clickweb.home.pl/28/83/28836dbb-0ea5-49b0-9061-f0fc9c24a30d.jpg

 

Drugim hitem są schowki na odbijacze. Na rufie, po bokach mamy dwa schowki na odbijacze (w sumie na 4 sztuki). Rewelacyjne rozwiązanie, dostęp jest wygodny, schowki mają odpływ wody.

 

http://files.clickweb.home.pl/12/1c/121cb341-bc45-4fc9-afcc-9ed7b2eacc8c.jpg

 

Łódź jest wykonana solidnie, wszystko jest przemyślane (choćby podłokietnik dla sternika). Kabrio, które jest w schowku za kanapą w łatwy sposób się rozkłada. Do dyspozycji mamy stolik z opcją wypełnienia U-kształtnej kanapy, mini kambuz (umywalka, miejsce na kuchenkę). Pod siedziskami mamy obszerne bakisty na wyposażenie. Plusem są zamki Abloy – nie trzeba odpinać materacy aby się dostać do zamka, wystarczy odciągnąć uchwyt i otworzyć bakistę.

 

http://files.clickweb.home.pl/4f/25/4f25616a-b2b2-49c8-bcfc-fd0229ffb087.jpg

 

Komfort zapewnia elektryczne wc ze zbiornikiem na fekalia. W chłodne dni mamy do dyspozycji Webasto.

 

http://files.clickweb.home.pl/85/82/8582acef-6315-490c-9645-c7c95529110f.jpg

  

Do napędu producent sugeruje silnik 200-300KM. Testowany egzemplarz był wyposażony w silnik Suzuki DF300AP z elektroniczną manetką.

  http://files.clickweb.home.pl/c1/9e/c19ee187-dafd-44a7-94df-22dc1d42c539.JPG

 

Manewry ułatwia ster strumieniowy z bezprzewodowym pilotem, dodatkowo model miał dołożoną automatykę trym klap Mente Marine – rewelacyjne urządzenie, można zapomnieć o ustawianiu klap, wszystko robi się automatycznie.

 

silver-viper-dcz-21ym-aws-26_referencejpg

 

Zawsze zwracam uwagę na rzeczy praktyczne:

- wygodna komunikacja, dobra przyczepność sztucznego teaku (kompozyt z 30% zawartością drewna, w dotyku i wyglądzie jak teak),

- obszerna owiewka, która chroni przed wiatrem również osoby na tylnej kanapie,

- super rozwiązanie dziobu – odbijacz, drabinka, światło dokowe,

- sprytne schowki na odbijacze

- bogate wyposażenie wersji standard, dużo opcji dodatkowych w pakietach Komfort i Premium.

- z minusów – brak USB do ładowania telefonu.

 

Suzuki DF300 po uruchomieniu jest bardzo cichy. Wszystkie wskazania silnika mamy na cyfrowym multizegarze, dodatkowo silnik był spięty z ploterem Raymarine.

 http://files.clickweb.home.pl/98/22/98227dbf-64b2-4d8c-b9eb-cee1d9d63a72.jpg

 

Silnik pracuje cicho do 3,5-4tys obrotów, powyżej staje się nieco głośniejszy. Stąd najprzyjemniejsza prędkość cruisingowa to  50km/h przy 3650 obrotów. Spalanie wtedy oscyluje wokół 28l/h.

Najbardziej ekonomiczna prędkość to 32km/h przy obrotach 2900. łódź spala wtedy 20,2l/h.

Podczas pływania używałem automatycznych trym klap i aktywnego trymu. Nie musiałem nic ustawiać, łódź ustawiała się optymalnie w całym zakresie prędkości, wyłączając automatyczne klapy podczas zakrętów. Pływanie ją jest wygodne i komfortowe.

 

http://files.clickweb.home.pl/42/b7/42b7f295-7e1b-4945-8a2d-d6aaa0dbb315.JPG

 

Producent chwali się szwedzkim patentem – kadłubem Petestep. Główna różnica to ułożenie redanów w jodełkę. Łódź faktycznie szybko wchodzi w ślizg, dłużej można ją utrzymać w ślizgu przy małej prędkości, bryzgi wody są kierowane bardziej na boki. Łódź ma też ciszej i pewnie rozcinać fale, czego nie doświadczyłem gdyż j. Dąbie było bardzo spokojne. W zakręty wchodzi pewnie lekko przechylając się na boki.

Maksymalnie łódź udało mi się rozpędzić do 86km/h, ale dystrybutor po odpowiednim manualnym wytrymowaniu osiągnął 94,9km/h.

 

viper94jpg

 

Widoczność jest bardzo dobra. Owiewka jest masywna ale dzięki temu chroni całą załogę, szyby wyposażone w wycieraczki.

Jest to bardzo udana propozycja dla rodzin czy grupy przyjaciół na dzienne wypady. Opcjonalna wieża do holowania zapewni możliwość udanej zabawy dla wakeboardera czy podczas holowania zabawek. W mniejszym składzie (2+1) zapewni udany weekendowy wypad z noclegiem na łodzi.

 http://files.clickweb.home.pl/f3/cf/f3cfafb7-980d-455a-8c8d-1b2fb243f7b9.jpg

 

Dziękuję Grupie Marine - dystrybutorowi łodzi Silver za użyczenie łodzi do testu.

 

Długość całkowita – 6,72m

Szerokość – 2,42m

Waga bez silnika – 1350kg

Zalecany silnik – 200-300KM Testowany model Suzuki DF300AP ze śrubą Watergrip Sport 14 7/8 x 21

Pojemność zbiornika paliwa – 140l

Maksymalna ilość osób – 8

Kategoria projektowa - C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...