karpie Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Witam, Zauważyłem pewien problem po pływaniu dłuższą chwilę na wolnych obrotach. Gdy chcę dać "w palnik" silnik dusi się i gaśnie. Nie ma tego problemu gdy zejdę do wolnych obrotów, a następnie szybko dodam gazu - wtedy wszystko jest ok. Jest to upierdliwe gdy chcę wyciągnąć z wody narciarza - trzeba wtedy chwilę przegazować na luzie i dopiero wtedy włączać bieg i otwierać na maksa przepustnicę, bo inaczej zgaśnie. Wydaje mi się, że wcześniej problem nie występował (pływałem na tym silniku dopiero kilka razy, może się mylę), być może zaczęło się to w momencie dolania do zbiorniczka oleju Orlen Platinum 2T Outbord. Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel (silnik sprowadzony przez handlarza z Włoch). Może to mieć znaczenie? Podejrzewałem jakieś kłopoty z przepływem paliwa, ale wszystko wygląda OK. Ewentualnie może problemem jest mały zbiornik z paliwem (12l), bo taki tylko mogłem kupić w okolicy. Może ma za mały odpowietrzacz, żeby pracował z tak dużym silnikiem? Silnik to 3 cyl. Tohatsu 40hp 2T MEGA z 1997r z automatycznym dozownikiem oleju. Kompresja to 9 na każdym cylindrze, odpala bez problemu, nawet gdy jest zimny. Generalnie oprócz tego mankamentu, silnik wydaje się być super, jak na swój rocznik. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karpie Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Nikt nie pomoże i nie podpowie, czy moje tropy są prawidłowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 ,,...Zauważyłem pewien problem po pływaniu dłuższą chwilę na wolnych obrotach. Gdy chcę dać "w palnik" silnik dusi się i gaśnie. Nie ma tego problemu gdy zejdę do wolnych obrotów, a następnie szybko dodam gazu - wtedy wszystko jest ok." Pływasz na wolnych obrotach i potem schodzisz do wolnych obrotów ??? Trochę to niespójne. Zejście z wolnych obrotów??? Chyba, że wyłączenie silnika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karpie Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Przepraszam, napisałem nie dość jasno. Gdy DŁUŻSZY czas płynę na wolnych obrotach to po dodaniu gazu gaśnie. A gdy płynę normalnie, potem na chwilę zejdę do niskich obrotów (powiedzmy nie więcej niż na minutę) i dodam gazu, problem nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Trochę to wygląda na podlewanie świec na wolnych obrotach. Generalnie sprawy regulacyjne dawkowania, synchronizacji gaźników i przyspieszenia zapłonu z otwarciem przepustnicy do sprawdzenia. Może świece za zimne. Trolingowcy na 2T mają takie problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karpie Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Jak to sprawdzić? Wykręcić świece po takim trolingowym pływaniu i zobaczyć czy są zalane? Rozumiem, że różnica w wyglądzie świec może nam powiedzieć czy któraś świeca lub gaźnik są źle ustawione (można zamieniać miejscami świece i sprawdzić czy wina jest w świecy czy gaźnika), ale jak sprawdzić wyprzedzenie zapłonu? Niestety na Lubelszczyźnie prawie brak jest akwenów motorowodnych, więc i serwisów nie ma, chciałbym sprawdzić samemu ile się da, zanim będę musiał zawieść silnik gdzieś daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.