Adekfatny Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Panowie prośba o poradę taka sytuacja silnik taki jak w temacie, ładowanie na wyjściu przy pomiarze 6-7 V i po dodaniu gazu spada do 0. Mierzyłem na wyjsciu z prądnicy jest tez 6-7 V. Jak przerabialem temat w Hondzie 15 przy zepsutym regulatorze to z prądnicy wychodzilo mi 20-30V pradu zmiennego a za regulatorem bylo 1-2 V stałego, a po naprawieniu regulatora 13-14 V stałego, a tutaj w Tohatsu się pogubilem, na pradnicy tak mało i jeszcze spada do zera po dodaniu gazu? Na zagranicznym forum doczytałem, że w małych yamaszkach jest takie rozwiązanie (nie do końca potrafiłem to przetlumaczyc), że jak do obwodu ładowania nie jest podłączony aku albo inny odbiornik, to wtedy wyłącza się ładowanie na obrotach, może to tak jak u mnie i dopiero jakbym podłączył aku to wtedy by się włączyło ładowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Jesteś pewny , że tam jest prądnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 W sensie, że alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Raczej magneto , rozumiem że pomiar napięcia przemiennego dokonałeś na odłączonym regulatorze napięcia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Tak, bezpośrednio na kablach wychodzących z silnika. Z silnika mam na myśli z korpusu, spod koła zamachowego, mierzyłem przed regulatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Masz miernik z True Rms ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Mierzyłem takim najtańszym z castoramy więc obstawiam, że nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Ok, więc ten pomiar jest tylko zero jedynkowy ( jest- nie ma) Niektóre regulatory do poprawnej pracy potrzebują źródło + - 12V i faktycznie bez akumulatora podłączonego taki regulator jest martwy. Podłącz akumulator i sprawdź. Żeby poprawnie zmierzyć jakie napięcie daje faktycznie magneto ( prądnica) potrzebny jest miernik, który zmierzy skuteczną wartość napięcia a jest to przebieg zależny od obrotów jak i częstotliwość. Zwykły miernik zmierzy poprawnie na zakresie AC przebieg sinusoidalny, ten z silnika to odkształcona sieczka..Droższe mierniki mają właśnie funckję True RMS i z jej pomocą można dokładnie określić skuteczną wartość napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Ok, dziękuje za wyjaśnienie będę działał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Miernik z funkcją uśredniania napięcia to już laboratorium. Zwykły miernik wystarcza do pomiaru napięcia zmiennego czy przemiennego. Powinieneś mieć napięcie minimum 12V( na wolnych obrotach) a nie 6V spod koła zamachowego. Powinno też wzrastać w miarę wzrostu obrotów. A za regulatorem ( po włączeniu np. żarówki) powinieneś mieć napięcie co najmniej 13V stałego. Pamiętaj o właściwej nastawie miernika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.