pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Witam, panowie potrzebuje pomocy. Kupiłem silnik Tohatsu 2T 40 hp, M40D wraz z manetką i na łodzi był założony multizegar Tohatsu. Fabrycznie ten zegar był montowany do silników od 115 hp. Mam podłączone według schematu silnika M40D, ale w zegarach mam jedną wolną wtyczkę. Zdjęcia w załączeniu, ogólny widok wtyczki plus zbliżenie. Może ktoś ma schemat pod te zegary, lub ma rozpiskę kabli? A może ktoś chciałby się zamienić na zegary dedykowane do mojego silnika w zamian za ten Multizegar? Załączam schemat z silnika M120, czy ktoś zna oznaczenie kabelka idącego od silnika (na schemacie L)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Ja tam nie widziałem żeby M40D obsługiwał multizegar. Weź to jakos opisz inaczej bo ja nie kumam: podłączyłes? Działa? czy chcesz podłączyć a nie wiesz jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Było to podłączone na łodzi do silnika M40D. Kupiłem silnik i dostałem ten zegar. Trym pokazuje, ale obroty wolne pokazywał źle. Facet od którego kupiłem (dość znany w środowisku wodnym w Wielkopolsce) twierdził że trzeba przestawić z 12p na 6p. Ale z tyłu nie ma żadnego przełącznika. Więc szukam i kombinuje czy z tego coś zrobię, czy lepiej to sprzedać i kupić jakieś uniwersalne. Nie robiłem jeszcze otworów pod zegary w konsoli. Manetka lub przewody też są chyba od innego silnika bo ma więcej nie podłączonych kabli i na wyjściu na manetce, jak również przy silniku są również obcięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 no jak było podłączone to musi działać. Z tym że...jak było podłączone i działało - to co przestawiać i po co? No sam przyznasz że się kupy to nie trzymie :-) Dziwi mnie że ten co ci sprzedał silnik nie wie co i gdzie podłączyć. Może łódkę widziałes skonfigurowaną "do sprzedaży"? Instrukcja do twojego silnika przewiduje obrotomierz - nie widziałem multizegara. Otwory możesz wiercić bo są znormalizowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Skupiłem się na sprawdzeniu silnika, sprężanie i biegi itp.. Zwróciłem uwagę że źle pokazuje obroty i usłyszałem że trzeba coś przestawić.. Owszem w zwykłych obrotomierzach jest w manualu, ale przy multimetrze brak. Zacząłem się zastanawiać od czego ta jedna niepodłączona wiązka. Teraz zacząłem się zastanawiać czy to ogóle zakładać, czy dać dwa zegary (obrotomierz i trym) osobno. Myślałem też o dołożeniu wskaźnika temp., jeśli przy 2T jest sens? Mam wolne kable w przewodzie od manetki. Dla tego napisałem post na forum, żeby ktoś kto się zna doradził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 To ja ci powiem to co ja wiem. Obrotomierz - tylko oryginał do Tohatsu. Cała reszta - wywalona w piz... kasa. Na ebayu lub u niemiaszków - ok 100 ojro. Który - nie powiem ci po nie wiem jaki masz model silnika. Zegary osobno - tako rzecze instrukcja. Wskaźnik temperatury: myslałem ale olałem. Założyłem na głowicę - w mioejscu ustalonym z pomocą termometra laserowego - taki czujnik który gasi silnik jak cos walnie i temp przekroczy dopuszaczlną. U mnie - 103 stopnie.Kosztuje grosze - naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 A po modelu? Na tabliczce mam nabite M40D 3C8, silnik ma power trim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 na tabliczce masz rok - to nie jest rok produkcji silnika tylko "wersja z roku" rok jest w numerze ale to i tak twój silnik nie będzie pracował z multizegarem bo tam jest potrzebny sygnał z okreslonego komputera silnika 120/140 HP Jesli spod koła wychodzą ci przewody: biały i żółty to tylko zwyczajny oryginalny analogowy obrotomierz Tohatsu np taki: https://www.olx.pl/oferta/zegar-tohatsu-CID767-IDy9VLG.html#3fedca2ea2 ..cena netto...a i tak spuscił z tonu bo było 500 :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Zostawiam temat, do czasu montażu silnika. Pod gumką jest przełącznik trybu pracy i był ustawiony na 12p. Zmieniłem na 6p, zgodnie z manualem silnika M40D. Zobaczę czy będzie widział poprawnie teraz obroty. Jeśli nie, będę szukał oryginału w pojedynczym zegarze. Dzięki za pomoc i podpowiedź że tylko oryginał. Schemat z M40D i tak jest to podłączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Znalazłem schematy od M115 i czy dobrze widzę że ta brakująca wtyczka może być oil sensor level? Według schematu M115 kabel G - zielony to over heat, dodatkowa wtyczka to SB i RG i wydaje mi się że to oil sensor level. Według manualu w silniku M40D G - zielony to oil level sensor. Czyli teraz mam podłączony wskaźnik poziomu oleju do lampki ostrzegawczej temp. Można dołożyć jakiś termistor czy wyłącznik termiczny który zapali lampkę jak wzrośnie temp. silnika Może ktoś zerknąć na schemat i potwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Wskaźnik temperatury: myslałem ale olałem. Założyłem na głowicę - w mioejscu ustalonym z pomocą termometra laserowego - taki czujnik który gasi silnik jak coś walnie i temp przekroczy dopuszczalną. U mnie - 103 stopnie.Kosztuje grosze - naprawdę. Masz namyśli wyłącznik termiczny np. 95 stopni normalnie otwarty wpięty pomiędzy kabelki gaszące silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Panowie zgodnie z schematem silnika M115, podałem masę na kabelek zielony(dwa kable w wtyczce biały i zielony) i załączył się alarm temperatury. Na kabel z trzema przewodami po podaniu masy załącza się alarm z brakiem oleju w zbiorniku automixing. W zależności który kabelek to albo mamy pół stanu, albo alarm. Tak że wygląda że będzie działał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 2 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Dla innych użytkowników, tak jak pisałem wyżej wszystko działa. Obroty pokazuje poprawnie, alarm temperatury również jeśli podłączymy termistor NO do masy i tą masę podamy na zegar. Dziś przetestowałem to wszystko fizycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.