Autor Wątek: Silnik Tohatsu 40 2T gaśnie po dodaniu gazu  (Przeczytany 2356 razy)

Sierpień 18, 2015, 15:35:22
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Świdnik
  • Akwen: Wody lokalne
Witam,

Zauważyłem pewien problem po pływaniu dłuższą chwilę na wolnych obrotach. Gdy chcę dać "w palnik" silnik dusi się i gaśnie.
Nie ma tego problemu gdy zejdę do wolnych obrotów, a następnie szybko dodam gazu - wtedy wszystko jest ok.
Jest to upierdliwe gdy chcę wyciągnąć z wody narciarza - trzeba wtedy chwilę przegazować na luzie i dopiero wtedy włączać bieg i otwierać na maksa przepustnicę, bo inaczej zgaśnie.

Wydaje mi się, że wcześniej problem nie występował (pływałem na tym silniku dopiero kilka razy, może się mylę), być może zaczęło się to w momencie dolania do zbiorniczka oleju Orlen Platinum 2T Outbord. Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel (silnik sprowadzony przez handlarza z Włoch). Może to mieć znaczenie?

Podejrzewałem jakieś kłopoty z przepływem paliwa, ale wszystko wygląda OK. Ewentualnie może problemem jest mały zbiornik z paliwem (12l), bo taki tylko mogłem kupić w okolicy. Może ma za mały odpowietrzacz, żeby pracował z tak dużym silnikiem?

Silnik to 3 cyl. Tohatsu 40hp 2T MEGA z 1997r z automatycznym dozownikiem oleju. Kompresja to 9 na każdym cylindrze, odpala bez problemu, nawet gdy jest zimny. Generalnie oprócz tego mankamentu, silnik wydaje się być super, jak na swój rocznik.

Z góry dzięki za pomoc.
Cameo + Tohatsu 40 HP

Sierpień 20, 2015, 11:10:28
Odpowiedź #1
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Świdnik
  • Akwen: Wody lokalne
Nikt nie pomoże i nie podpowie, czy moje tropy są prawidłowe?
Cameo + Tohatsu 40 HP

Sierpień 20, 2015, 18:55:25
Odpowiedź #2
,,...Zauważyłem pewien problem po pływaniu dłuższą chwilę na wolnych obrotach. Gdy chcę dać "w palnik" silnik dusi się i gaśnie.
Nie ma tego problemu gdy zejdę do wolnych obrotów, a następnie szybko dodam gazu - wtedy wszystko jest ok."
Pływasz na wolnych obrotach i potem schodzisz do wolnych obrotów ???
Trochę to niespójne. Zejście z wolnych obrotów??? Chyba, że wyłączenie silnika  ;)

Sierpień 20, 2015, 21:53:25
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Świdnik
  • Akwen: Wody lokalne
Przepraszam, napisałem nie dość jasno. Gdy DŁUŻSZY czas płynę na wolnych obrotach to po dodaniu gazu gaśnie. A gdy płynę normalnie, potem na chwilę zejdę do niskich obrotów (powiedzmy nie więcej niż na minutę) i dodam gazu, problem nie występuje.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2015, 21:58:56 wysłana przez karpie »
Cameo + Tohatsu 40 HP

Sierpień 21, 2015, 01:03:50
Odpowiedź #4
Trochę to wygląda na podlewanie świec na wolnych obrotach. Generalnie sprawy regulacyjne dawkowania, synchronizacji gaźników i przyspieszenia zapłonu z otwarciem przepustnicy do sprawdzenia.
Może świece za zimne. Trolingowcy na 2T mają takie problemy.


Sierpień 21, 2015, 12:45:20
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Świdnik
  • Akwen: Wody lokalne
Jak to sprawdzić? Wykręcić świece po takim trolingowym pływaniu i zobaczyć czy są zalane?
Rozumiem, że różnica w wyglądzie świec może nam powiedzieć czy któraś świeca lub gaźnik są źle ustawione (można zamieniać miejscami świece i sprawdzić czy wina jest w świecy czy gaźnika), ale jak sprawdzić wyprzedzenie zapłonu?
Niestety na Lubelszczyźnie prawie brak jest akwenów motorowodnych, więc i serwisów nie ma, chciałbym sprawdzić samemu ile się da, zanim będę musiał zawieść silnik gdzieś daleko.
Cameo + Tohatsu 40 HP