Skocz do zawartości

Silnik Tohatsu 40 2T gaśnie po dodaniu gazu


karpie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zauważyłem pewien problem po pływaniu dłuższą chwilę na wolnych obrotach. Gdy chcę dać "w palnik" silnik dusi się i gaśnie.

Nie ma tego problemu gdy zejdę do wolnych obrotów, a następnie szybko dodam gazu - wtedy wszystko jest ok.

Jest to upierdliwe gdy chcę wyciągnąć z wody narciarza - trzeba wtedy chwilę przegazować na luzie i dopiero wtedy włączać bieg i otwierać na maksa przepustnicę, bo inaczej zgaśnie.

 

Wydaje mi się, że wcześniej problem nie występował (pływałem na tym silniku dopiero kilka razy, może się mylę), być może zaczęło się to w momencie dolania do zbiorniczka oleju Orlen Platinum 2T Outbord. Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel (silnik sprowadzony przez handlarza z Włoch). Może to mieć znaczenie?

 

Podejrzewałem jakieś kłopoty z przepływem paliwa, ale wszystko wygląda OK. Ewentualnie może problemem jest mały zbiornik z paliwem (12l), bo taki tylko mogłem kupić w okolicy. Może ma za mały odpowietrzacz, żeby pracował z tak dużym silnikiem?

 

Silnik to 3 cyl. Tohatsu 40hp 2T MEGA z 1997r z automatycznym dozownikiem oleju. Kompresja to 9 na każdym cylindrze, odpala bez problemu, nawet gdy jest zimny. Generalnie oprócz tego mankamentu, silnik wydaje się być super, jak na swój rocznik.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Zauważyłem pewien problem po pływaniu dłuższą chwilę na wolnych obrotach. Gdy chcę dać "w palnik" silnik dusi się i gaśnie.

Nie ma tego problemu gdy zejdę do wolnych obrotów, a następnie szybko dodam gazu - wtedy wszystko jest ok."

Pływasz na wolnych obrotach i potem schodzisz do wolnych obrotów ???

Trochę to niespójne. Zejście z wolnych obrotów??? Chyba, że wyłączenie silnika  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to sprawdzić? Wykręcić świece po takim trolingowym pływaniu i zobaczyć czy są zalane?

Rozumiem, że różnica w wyglądzie świec może nam powiedzieć czy któraś świeca lub gaźnik są źle ustawione (można zamieniać miejscami świece i sprawdzić czy wina jest w świecy czy gaźnika), ale jak sprawdzić wyprzedzenie zapłonu?

Niestety na Lubelszczyźnie prawie brak jest akwenów motorowodnych, więc i serwisów nie ma, chciałbym sprawdzić samemu ile się da, zanim będę musiał zawieść silnik gdzieś daleko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...